Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Emira konečně prozrazuje technické detaily!

Ondřej Mára
Diskuze (16)

Zákazníci mají na výběr mezi 2,0litrovým čtyřválcem od AMG a 3,5litrovým šestiválcem od Toyoty.

Automobilka Lotus sice představila nový model Emira již během loňského festivalu rychlosti v Goodwoodu, technické parametry však dlouho držela pod pokličkou. Nyní se však konečně dozvídáme, co konkrétního může nový sporťák nabídnout. A to nejen pod kapotou.

Základem nabídky je 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který si Lotus vypůjčil od Mercedes-AMG. Jde o motor s označením M139, který pod kapotou modelu Emira nabídne nejvyšší výkon 268 kW. Oproti jiným uplatněním tohoto motoru jde přitom o vcelku nevyužitý potenciál, neboť v modelu AMG A45 S tato jednotka nabízí až 310 kW.

Britská automobilka ovšem dodává, že jde o zcela unikátní verzi motoru M139, která nabídne i speciální hardware, optimalizovaný pro uložení motoru uprostřed vozu. Nový je ale také software, který by měl dát motoru charakteristiku typickou pro Lotus.

Video se připravuje ...

Podladění motoru se však dá vysvětlit i snahou nabídnout zákazníkům více důvodů sáhnout p silnější motorizaci, kterou je 3,5litrový přeplňovaný motor V6 od Toyoty. Ten je naladěn na nejvyšší výkon 298 kW, jeho nejvyšší točivý moment je však podobně jako u slabšího dvoulitru 420 Nm.

Šestiválec by měl být dostupný s šestistupňovou automatickou i manuální převodovkou, čtyřválec od AMG pak nabídne standardně dvouspojkovou automatickou převodovku se standardními pády řazení pod volantem.

Automobilka také upřesnila specifikaci Emira First Edition, která nabídne 20“ lehká kovaná kola v dvoubarevném provedení, bezplatnou alternativou se však mohou stát i leskle černá nebo stříbrná kola. Za koly jsou pak dvoudílné brzdové kotouče, do kterých se zakusují třmeny ve volitelně červené, černé, žluté nebo stříbrné barvě.

Když už mluvíme o barvách, karoserie modelu Emira First Edition může být lakována v šesti výrazných barvách, mezi které patří Seneca Blue, Magma Red, Hethel Yellow, Dark Verdant, Shadow Grey nebo Nimbus Grey. Exteriér navíc doplňují LED světla, koncovky výfuku s titanovým vzhledem nebo leskle černě lakované prahy, zadní difuzor, přední splitter, atd.

Interiér může být vyhotoven v sedmi barvách, včetně béžové kůže Nappa a černé Alcantary. Nechybí saténově chromované dekory, ambientní osvětlení nebo kryty prahů s logem Lotus. Sedadla jsou elektricky nastavitelná ve 12 směrech, vyhřívaná a mají i paměť. Standardem je pak klimatizace, tempomat, bezklíčové startování, volba jízdních režimů nebo hlasové ovládání.

Infotainment s úhlopříčkou 10,25 palce nabízí podporu Android Auto i Apple CarPlay nebo integrovanou navigaci. O kvalitní podání hudby se pak stará prémiový audiosystém o výkonu 340W s 10kanálovým zesilovačem. Před řidičem je pak 12,3palcový digitální přístrojový štít, ovládaný přes multifunkční volant.

Model Emira First Ediiton, o který automobilka zaznamenala mimořádný zájem, je navíc standardně doplněn o další tři pakety. Lotus Drivers Package dává na výběr mezi podvozkem Tour či Sport a pneumatikami Eagle F1 Supersport nebo Michelin Pilot Sport Cup 2. Paket navíc obsahuje jízdní režim Track Mode ESP se speciální obrazovkou pro digitální přístrojový štít.

Design Pack přidává ztmavená skla, sportovní pedály, černou stropnici z alcantary nebo speciální koberečky. Convenience Pack pak přidá ještě parkovací senzory, couvací kameru, automatické stěrače, automatické zatemnění zrcátek nebo síť úložného prostoru.

A jaké jsou ceny? Lotus Emira First Edition začíná na německém trhu od ceny 87.995 eur, tedy cca 2.170.000 Kč a již nyní by měl být zprovozněn konfigurátor pro vybrané trhy na stránkách automobilky.

Základní verze Lotusu Emira s čtyřválcem bude na britském trhu startovat od částky 59.995 liber, což je cca 1.765.000 Kč. Výkonnější Lotus Emira V6, který bude možné objednávat od ledna příštího roku, pak bude na britském trhu stát od 64.995 liber, tedy cca 1.912.000 Kč. Bližší informace k základním specifikacím by měla automobilka zveřejnit během léta.

Ondřej Mára
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - CHerokee
19. 3. 2022 19:01
Re: Slabší štvorvalec
Souhlas. Tohle je paráda. A taky bych bral jedině 6 válec.
Avatar - Emel
18. 3. 2022 13:14
Re: Krasa
Jsou tu nějaké Radicaly a KTM a tak... ale to už není úplně použitelný jako auto.
Avatar - Barrichello
17. 3. 2022 19:42
Re: Krasa
souhlasím :yes:
Avatar - Barrichello
17. 3. 2022 19:41
Re: Slabší štvorvalec
Pokud nemáš něco k tématu, tak laskavě nevopruzuj.
Avatar - Ji/Ri
17. 3. 2022 18:40
Re: Slabší štvorvalec
Nechceš tu hodit nějakou další ekonomickou expertízu, ty ulhaný hajzlíčku?