Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emisní norma Euro 7 je klíčovým tématem Evropského parlamentu na dalších 5 let

ČTK
Diskuze (99)

I nadále se Evropský parlament bude zabývat budoucími emisními limity a připravovanou normou Euro 7. Jak v něm hlasovali čeští poslanci?

Novou emisní normu Euro 7 schválili europoslanci v březnu 2024. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už podle ní nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec pro zavedení normy; mimo jiné i české automobilky tedy budou mít více času připravit se na nová pravidla. Nařízení nově zavádí opatření zaměřená na snížení emisí z pneumatik a brzd a na zvýšení životnosti baterií.

Platnost emisního nařízení Euro 7 měla podle původního návrhu Evropské komise přijít u osobních automobilů už v polovině roku 2025, pro nákladní vozidla o dva roky později. To řada unijních zemí považovala za nereálné. Automobilky si rovněž stěžovaly, že nebudou mít na přípravu změn dostatek času. Kompromis proto původní harmonogram prodloužil.

Video se připravuje ...

Nyní počítá se zavedením opatření 2,5 roku od vstupu normy v platnost u nových modelů osobních vozidel a 3,5 roku u stávajících modelů. U nákladních aut to má být čtyři roky, respektive pět let. Tyto lhůty umožní automobilkám připravit se na nové požadavky.

Hlasování českých europoslanců
Poslanec Strana Frakce Hlasování
Luděk Niedermayer TOP 09 EPP Pro
Jiří Pospíšil TOP 09 EPP Pro
Stanislav Polčák STAN EPP Pro
Tomáš Zdechovský KDU-ČSL EPP Pro
Michaela Šojdrová KDU-ČSL EPP Pro
Alexandr Vondra ODS ECR Pro
Veronika Vrecionová ODS ECR Pro
Evžen Tošenovský ODS ECR Pro
Jan Zahradil ODS ECR Pro
Ondřej Knotek ANO Renew Proti
Martin Hlaváček ANO Renew Proti
Ondřej Kovařík ANO Renew Proti
Dita Charanzová za ANO Renew Pro
Martina Dlabajová za ANO Renew Nebyla
Marcel Kolaja Piráti Zelení Zdržel se
Mikuláš Peksa Piráti Zelení Zdržel se
Markéta Gregorová Piráti Zelení Zdržela se
Radka Maxová za ANO S&D Pro
Kateřina Konečná KSČM Levice Proti
Hynek Blaško za SPD nezař. Pro
Ivan David SPD ID Nebyl

„Pokud jde o spalovací motory, tam se v rovině emisí v zásadě nic měnit nebude oproti Euru 6. S jednou malinkou výjimkou, a to je filtr pevných částic, ale ten stojí deset eur, tedy 250 korun, což není drama,“ uvedl k osobním a užitkovým vozům český europoslanec Alexandr Vondra (ODS), který byl v EP zpravodajem normy.

Emisní limity pro nákladní automobily jsou sice mírně přísnější (zejména pokud jde o dusíkaté emise), nicméně pro výrobce stále technologicky dosažitelné. Euro 7 nahradí nařízení Euro 6 (pro osobní automobily, dodávky a lehká vozidla) a Euro VI (pro nákladní automobily a těžká nákladní vozidla), a to jediným právním aktem, který se vztahuje na oba druhy vozidel.

ČTK
Diskuze (99)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
22. 5. 2024 11:07
Re: Jednoduché
Sorry ale jsi magor Mikesusi :no: :no:
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2024 11:05
Re: Re: Jednoduché
Proč LŽEŠ??? Tohle je NIC??? LHÁŘI!!! :no: :no: :no:

Mnichovská dohoda byla dohoda mezi Německem, Itálií, Francií a Velkou Británií o postoupení pohraničních území Československa Německu z roku 1938. Válka začala 1.9.1939.

Takže fakta jsou taková, že analogie mezi 38/39 a dnešní Ukrajinou zkrátka NENÍ. Situace je zcela odlišná.

Dnes válka JE, území JE Ruskem obsazené a vojensky nezvratně, Ukrajinci umírají. A nikdo nechce dohodu BEZ UKRAJINY!!! Absolutně odlišná situace proti stavu 1938. To jsou FAKTA.
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2024 11:03
Re: Jednoduché
Uvedl jsem ti argumenty ani JEDEN nedokážeš vyvrátit. Tak proč LŽEŠ že situace je stejná??? Proč LŽEŠ??? :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2024 11:01
Re: Jednoduché
Napsal jsem ti argumenty, nic, ale vůbec NIC z toho nedokážeš vyvrátit. Protože to jsou FAKTA.

Situace je naprosto odlišná od 38/39. Analogie není.
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2024 10:59
Re: Jednoduché
Rus je imperiální. Spojené státy jsou inperiální. Tak to je. Francie, Německo, Británie, Itálie si háji jen své zájmy. To je taky fakt.
Jestli má někdo pocit, že cizí zemi jde o naše zájmy, tak zřejmě spadl z Marsu.