Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emisní skandál prý zatím neovlivnil ceny ojetých naftových aut VW

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Skandál kolem falšování údajů o emisích zatím neměl dopad na ceny ojetých naftových automobilů z koncernu Volkswagen na evropském trhu. Vyplývá to z průzkumu společnosti EurotaxGlass ve 30 evropských zemích.

Volkswagen nedávno přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

"Není tu žádný důkaz, že by se ceny modelů ze skupiny Volkswagen dostaly pod tlak," uvedla společnost EurotaxGlass. "Počítáme však s rizikem výraznějšího sestupného trendu v příštích čtyřech týdnech, jakmile více lidí pochopí plný rozsah aféry," dodala. Upozornila rovněž, že k dosavadnímu omezenému dopadu skandálu na ceny přispěla skutečnost, že prodejci namísto zlevňování raději odkládají prodej a doufají, že se skandál přežene.

Průzkum společnosti EurotaxGlass se uskutečnil v období od 17. září do 9. října. Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
13. 10. 2015 10:24
Re: Proč
Problém tu však je v interpretaci toho, co ty požadavky jsou. Vem si vypínání motoru. To samo o sobě je z mého pohledu takové kreativní ohýbání pravidel, protože smyslem toho testu by mělo být zjistit, jak motor pracuje - to se těžko dělá, když je vypnutý. Ale jo, auto stojí, motor nemusí běžet, nějaké úspory tam jsou, nevím, jak to vychází z hlediska škodlivin. Navrch tu máme takovou drobnost, že tenhle systém se v běžném provozu nebude neustále chovat tak, jak se chová v testu. A to pomíjím, jestli počet a délka stání v cyklu dobře reflektuje provoz.

Chceš tedy říct, že například udělat S/S systém, který po řekněme 20 cyklech přestane motor vypínat, nelegální? Protože v tu chvíli už auto neplní emise tak, jak bylo schválené? Test na to prostě není dostatečně dlouhý. Stejně jako nezachytí například regeneraci DPF. Pokud by se vůbec DPF byl schopný zregenerovat při tom šnečím stylu cyklu. Co takhle vliv zapnuté klimatizace? O tom nic norma neříká.

Z mého pohledu je využívání vstupů, které nemají s provozem motoru nic společného (signál GPS atp.), za hranicí, ale ta hranice není nikde jasně namalovaná.
Avatar - Hammunasakra
12. 10. 2015 16:53
Re: Proč
Jj vypadá to že to tak dopadne ;-\
Avatar - Barry Lyndon
12. 10. 2015 16:02
Re: Proč
to samozřejmě nikdo nezakáže. A podle mě (bohužel) nezmění ani tu emisní třídu (takže budou smrdět v "zelených" zónách ještě v roce 2030).
Avatar - dewill
12. 10. 2015 15:55
Re: Proč
O tom není sporu, spíš mi zatím nepřijde reálný natvrdo zakázat provoz těchto aut.
12. 10. 2015 15:02
Re: Proč
jasněže soudruhu:
diskuzní formulář blbne. Kdybys víc premyslel tak ten boldel za odkazem si rucne doplnis a blbe se neptas ;-) [odkaz]