Euro NCAP 2019: Jeep Renegade – Tři hvězdy pro absenci systému nouzového brzdění
Jeep Renegade v testech organizace Euro NCAP předvedl slušnou ochranu svých cestujících, ale na plný počet hvězd nedosáhl, protože není standardně vybaven systémem automatického nouzového brzdění.
Jeep Renegade získal ve své modernizované podobě v testech organizace Euro NCAP za rok 2019 pouhé tři hvězdy, zatímco ve svém původním provedení dosáhl v roce 2014 na plný počet pěti hvězd. Za tímto výrazným rozdílem stojí stále větší důraz na asistenční systémy ze strany organizace Euro NCAP.
Předmětem testu byl Jeep Renegade 1.0 Limited s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1484 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle vyhodnocena rovněž jako dobrá s výjimkou krku řidiče a hrudníku spolujezdce, kde byla hodnocena jako mezní.
Euro NCAP 2019: Jeep Renegade |
Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a Jeep Renegade získal maximální počet bodů. Při nárazu bokem na sloup byla ochrana řidiče dobrá až na hrudník, v jeh ž případě byla hodnocena jako mezní.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,5 | 6,9 | 15,2 | 1,6 | 0 | 31,2 | 82% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figurín šestiletého a desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, kdy byla u obou dětí hodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Jeep Renegade zde získal maximum bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,7 | 8 | 6 | 11,8 | 41,4 | 84% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve svém středu a dostačující až mezní po svém obvodu. V prostoru kolem A sloupků karoserie a u základny čelního skla je ochrana hodnocena jako nedostačující.
Nohy chodce jsou při případné srážce chráněny dobře v celé šířce vozu, zatímco ochrana pánve je hodnocena jako smíšená, protože v některých místech je dobrá a v jiných naopak nedostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 16,1 | 4,6 | 6 | 0 | 26,7 | 55% |
Asistenční systémy
Jeep Renegade je standardně vybaven pouze omezovačem rychlosti a systémem sledování jízdních pruhů, zatímco systém automatického nouzového brzdění je k dispozici pouze na přání a nebyl proto zahrnut do hodnocení v žádné ve sledovaných kategorií, což se negativně projevilo na celkovém výsledků.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,8 | 2,5 | 2,3 | 0 | 7,6 | 58% |
Celkový výsledek: Tři hvězdy
Jeep Renegade podle testů organizace Euro NCAP poskytuje svým cestujícím převážně dobrou a dostačující ochranu, ale absence systému automatického nouzového brzdění ve standardní výbavě stojí za nízkým hodnocením kategorie ochrana chodců, kde jsou sledovány jeho reakce na cyklisty a chodce. Výsledkem jsou proto pouze tři hvězdy v celkovém hodnocení.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 31 | 82% | 41,4 | 84% | 27 | 55% | 7,6 | 58% | 72% |
Počet hvězd | * * * |
Zdroj: Euro NCAP