Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropská komise prý chce napadnout německé mýtné u soudu

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 1. 6. 2015
16
Zavedení mýtného v Německu zřejmě nebude tak jednoduché. Důvodem je diskriminace zahraničních řidičů.

Evropská komise se chce kvůli připravovanému mýtu na německých dálnicích pro osobní vozy obrátit na Soudní dvůr EU. S odvoláním na zdroje z Evropské komise na svém webu napsal německý deník Die Welt. Německo se mýtné chystá zavést příští rok, platba dolehne zejména na zahraniční řidiče, neboť Němcům se o roční poplatek za používání dálnic sníží daň z vlastnictví vozidla. Právě zvýhodnění Němců je kritizováno jako nepřípustná diskriminace cizinců.

„Proti Německu zahájíme řízení kvůli porušení unijního práva ve věci mýta pro osobní vozy, neboť diskriminuje zahraniční řidiče, což je v rozporu s právem EU," citoval Die Welt svůj zdroj. Německo kvůli chystanému zpoplatnění dálnice dostalo nejen z Bruselu řadu doporučení ke změnám, které ale podle listu nechce připustit. Podnět o přezkoumání mýtného systému navíc v polovině května přišel také z Rakouska. Tamní ministerstvo dopravy se chce ujistit, že není mýtné v rozporu s unijními předpisy.

Zavedení mýtného na německých dálnicích pro osobní automobily již schválily obě německé parlamentní komory. Výše poplatku bude záviset na ekologické náročnosti provozu auta. Rozpětí ročního poplatku by mělo být 22 až 130 eur (asi 604 až 3567 Kč).

Německo je poslední velkou evropskou tranzitní zemí, kde řidiči osobních aut za jízdu po dálnicích neplatí. Bezplatné dálnice pro osobní auta jsou dále v Dánsku, Estonsku, Finsku, Nizozemsku, Lichtenštejnsku, Lucembursku, Monaku a ve Švédsku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

degeni
| 1. 6. 2015
Právě dotace jsou pro mně velmi pádný důvod vystoupit. Ničí trh a beztak se většina prostředků prostě "proinvestuje" (zbůhdarma utratí za nesmysly).
Avatar - MadPete
degeni
| 1. 6. 2015
EU potřebuje zeštíhlit a zreformovat, ne zrušit.

K mýtnému- samozřejmě mi vadí začít platit za něco, co bylo dosud zdarma. Ale objektině to nemohu než schválit - dlouhodobou dopravní politikou EU je, a podle mě správně, přenášet náklady na infrastrukturu na její skutečné uživatele a ne celou společnost.
No kdo by to byl cekal,
| 1. 6. 2015
at si zavedou, co chteji, kdo tam musi, stejne si znamku koupi... aspon v tech tricetikilometrovych zacpach nebudem sedet zadarmo. >:-[]
???
| 1. 6. 2015
celkem k veci to je, neb to souvisi s EU a tys tu nic chtel(a) napsat pouze tohle?? >:D
Avatar - Bully_
degeni
| 1. 6. 2015
Ale uprimnej >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku