Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský Ford má novou šéfku, chystá příliv nových modelů a chce být ziskový

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 23. 9. 2013
15
Ford chce oživit své evropské prodeje. Na starý kontinent tak uvede během příštích pěti let na čtvrt stovky nových modelů.

Modelová ofenziva se modrému oválu osvědčila už za mořem v letech 2008-2009, kdy se americký trh nacházel v hluboké krizi. Momentálně recese sužuje Evropu, ale právě v tomto horizontu se očekává oživení. Plán potvrdil sám prezident Ford of Europe Stephen Odell dle serveru Automotive News Europe na letošní frankfurtské IAA. „Zvýšili jsme své plány na rozšíření portfolia,“ řekl doslova.

Ještě loni přitom představitel Fordu tvrdil, že se objeví maximálně 15 modelů. Každopádně se bude jednat vždy buď o nové generace, modernizace, či zcela nové modely bez předchůdců, do tohoto počtu nejsou započteny karosářské varianty. Odell následně dodal: „Ford chce v roce 2015 vytvořit zisk. Klíčem k tomuto úsilí bude kromě nových produktů také snížení výrobní kapacity o 18 procent.“ O uzavírání továren bylo již napsáno mnohé, zaměstnance nepotěší, ale není jiná volba...

„Společnost hromadně inovuje svoji nabídku, protože čeká oživení evropského automobilového trhu. Ford chce být připraven na to, aby na něm mohl získat značný podíl. Je to přesně stejná strategie jako v Severní Americe. Chceme mít to nejlepší portfolio, až se ekonomická situace obrátí,“ řekla ředitelka produktového vývoje Barb Samardzich na autosalonu ve Frankfurtu. Tato dnes čtyřiapadesátiletá dáma od 1. listopadu 2013 nastupuje do funkce provozní ředitelky Ford of Europe a bude přímo podřízená Stephenu Odellovi. Její nová pozice zůstala roky neobsazená, současné okolnosti si však vyžádaly v tomto ohledu patřičné kroky. Barb Samardzich bude zodpovědná za vývoj, výrobu, nákup, kvalitu, i hlediska životního prostředí a bezpečnosti vozů Ford. V nedávné minulosti sice proběhly rošády na nižších manažerských postech, na tom nejvyšším se ale žádná změna nechystá. Odellovo křeslo drží pevně na místě a neotřásá se.

Ač Stephen Odell žádné nové přírůstky konkrétně nejmenoval, je jasné, který bude jedním z prvních. Jedná se o malý crossover EcoSport, který zamíří k prodejcům ke konci letošního roku. Jeho výroba pro Evropu poběží v Rusku. Až dosud vznikal jen v Brazílii a v Indii. Proces zahájení produkce ve velké zemi na východě trval i díky sdílení globálních platforem a pohonných jednotek jen 18 měsíců, což je velmi krátká doba. S velkou pompou uvedená strategie „One Ford“ tak skutečně přináší své ovoce a výsledky výše zmíněného ambiciózního plánu mohou být velmi uspokojivé.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Midlosek
Ztracená pozice
Midlosek
| 24. 9. 2013
Ford bude jen těžko dobývat zpět pozice na evropském trhu. B-Max se pro velký zájem přestává vyrábět, až k nám dorazí nové Mondeo, bude už tři roky staré.
Sočasné staré Mondeo objednáte v dubnu a kdo ví, jestli ho dodají už v říjnu.
Ford má Evropu pěkně na háku. Snaží se zákazníkům vnucovat co si mají právě koupit. To co zákazníci ale chtějí, to nedostanou. Raději jejich management vymýšlí luxusní nadstandard, že to prý zvedne prodeje....ale ono se jim to nakonec vrátí :-(
Cenová politika
pogo26
| 23. 9. 2013
Mám takový pocit, že máš trochu problém poznat rozdíl mezi vyšší a nižší cenou. Koneckonců těch 4 000,- Euro v Itálii mluví za vše. :-)
Cenová politika
Provocateur
| 23. 9. 2013
Ani se ti nedivím, protože já jsem ti dal jasný čísla cen v Anglii a v Itálii. Takže to prostě vidět nechceš a jen si pořád meleš tu svou :-)
Avatar - gld
Cenová politika
gld
| 23. 9. 2013
Na stránke majú že fiesta od "9599" ale keď si otvoríš cenník tak tam nič také nie je. Ceny začínajú na 11 490 za trojdverák vo výbave ambiente. Na to som narážal.
Cenová politika
pogo26
| 23. 9. 2013
Už se mně to nechce znovu probírat. Ty sám moc dobře víš, že Fiesta je v Evropě výrazně levnější než Clio. Nebudu brát základní ceny (třeba v té Itálii je Fiesta o 4 000,- Euro levnější), ale i ve srovnatelných výbavách je Fiesta levnější. Přesto je Clio letos ve své třídě nejprodávanější.