Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský parlament schválil novou bezpečnostní výbavu. Jak to bude s omezením rychlosti?

ČTK ČTK 18. 4. 2019
33
63
Zobrazit náhledy (33)
Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental Continental

Evropský parlament dnes schválil návrh nařízení o rozšíření povinné výbavy nových automobilů o vyspělé bezpečnostní technologie.

Novinkami jsou například systém nouzového brzdění či mechanismus upozorňující na překročení povolené rychlosti. Moderní technologie by podle návrhu měly být součástí vybavení nových automobilů od května 2022 a od května 2024 i u existujících modelů aut. Poslanci se na znění návrhu již předběžně domluvili s Radou ministrů. Podle odhadů by opatření mohlo přispět ke snížení počtu smrtelných dopravních nehod o 20 procent.

Ve prospěch nařízení hlasovalo hlasovalo 578 poslanců, 30 bylo proti a 25 se hlasování zdrželo. Dopravní nehody na silnicích EU si podle předběžných údajů Evropské komise vyžádaly loni 25.100 životů a 135.000 vážných zranění. V Česku byl loni počet úmrtí při dopravních nehodách v poměru k obyvatelstvu nad průměrem EU a oproti roku 2017 stoupl o 14 procent.

Nová pravidla se budou vztahovat na osobní vozidla, dodávky, autobusy a nákladní automobily. Jedním z bezpečnostních prvků, které by měly být v budoucnu součástí povinné výbavy automobilů, je systém inteligentní regulace rychlosti (ISA), který řidiče na základě sledování map a rozpoznání dopravních značek upozorní na překročení povolené rychlosti. Samotný systém neomezí rychlost vozidla a řidiči budou mít možnost jej vypnout, zřejmě by tak ale museli učinit při každém nastartování vozidla, jelikož se systém zapne automaticky.

K dalším povinným záchranným systémům by měly patřit pokročilý systém nouzového brzdění a rozpoznávání rozptýlenosti řidiče, systém nouzového udržování vozidla v jízdním pruhu, detekce zpětného chodu, snadnější montáž alkoholového imobilizéru a signál nouzového brzdění. Přibýt by měla také černá skřínka, která by zaznamenala údaje o případné nehodě.

"Každoročně stále umírá na evropských silnicích víc než 25.000 lidí, a to i přesto že jsme za poslední roky snížili počet obětí automobilových nehod téměř o polovinu. Nové technologie nám dávají nové možnosti, jak snižovat počty mrtvých i zraněných v silničním provozu. Zařízení, která byla dosud dostupná pouze v luxusních vozech, by měla nyní sloužit všem," uvedla europoslankyně Dita Charanzová s tím, že prosadila řadu pozměňovacích návrhů. "Komise například původně navrhovala, aby v případech, kdy řidič překročí povolenou rychlost, reagovalo auto vibrací plynového pedálu. Takto by to bylo naprosto nepřijatelné. Prosadila jsem proto, aby si výrobci mohli sami zvolit technické řešení, vybrat reakci auta na překročení rychlosti, ale hlavně aby mohl být tento systém samotným řidičem vypnut, pokud jej nechce používat. Jde o asistenční režim, který nám má jízdu například v městech usnadnit, nikoli omezovat," doplnila.

V letech 2001 až 2017 se v souvislosti s technologickým a společenským pokrokem počet úmrtí při dopravních nehodách v Evropě podle informací Evropského parlamentu snížil o 57,5 procenta. V poslední době ale počty smrtelných nehod již dramaticky neklesají. V roce 2017 měly podle statistik nejbezpečnější silnice Švédsko, Spojené království a Nizozemsko, zatímco Rumunsko, Bulharsko a Chorvatsko se umístily na nejspodnějších příčkách.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Další kolo buzerace....ach jo...
Hendly
| 21. 4. 2019
Ty si stoupneš na loď a budeš koukat jak se lidi topí?
Nebo kdo tam na tý lodi má stát?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další kolo buzerace....ach jo...
Hendly
| 21. 4. 2019
A jak je vrátíš když je země neche příjmout?
PS: Všichni nadávají na EU, ale nikdo z vás mě neřekl jak to řešit...
Avatar - CICERO
Re: Další krok k likvidaci mini-vozů
CICERO
| 19. 4. 2019
Jak krásně unavující je pořád bojovat za demokracii... a být nasranej z její společenské ohybnosti k menšinám, což nemůže být jeden moudrý světový či třeba i jen lokální a s vlivem (doby Karla IV... ) , a spravedlivý vládce? Tak krásné vzpomínky na monarchii co po ní zbyla jen koruna, žezlo jablíčko, pár památek a stránky v učebnici dějepisu mezi dinosaury a ´´komáry´´ ,které stejně nikdo nečte... smutná doba... smutná, velmi smutná.... je to doba dnešní..
Další krok k likvidaci mini-vozů
Mr.Murphy
| 19. 4. 2019
paráda, tímto relativně nejvíce opět zdražíme minivozy, které jsou do měst ideální a nejekologičtější.... ale samozřejmě je nikdo nebude kupovat, protože o blbých 10% dráž už budou k dispozici větší auta.... děkujeme milá EU, Pandu 1.2 jsem vždycky chtěl s udržováním jízdy v jízdních pruzích.... :-(

možná by nebylo špatné udějat nějakou výjimku pro autíčka třeba do 1000kg a 50kW a tím je podpořit.... ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další kolo buzerace....ach jo...
briza
| 19. 4. 2019
Přesně. Navíc existuje možnost jak si legálně požádat o vstupní vízum případně o azyl na velvyslanectví země, kde chci azyl získat. A velvyslanectví evropských zemí je po Africe spousta. Takže není žádný důvod tolerovat pokusy o ilegální vstup do země lidem, kteří nám od počátku dávají najevo, že nehodlají respektovat naše zákony. Naopak tolerancí (a v horším případě podporováním) ilegální imigrace jim my dáváme od počátku najevo, že porušovat naše zákony se VYPLÁCÍ. Potom se ale nemůžeme divit, že se někteří z nich v hostitelských zemích chovají tak jak se chovají.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku