Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v dubnu 2021 podle modelů: Pořadí opět vévodí dvojice Peugeotů

David Bureš
Diskuze (41)

Peugeot má opět hned dvojici modelů v čele pořadí nejprodávanějších aut v Evropě. Volkswagen Golf se musel spokojit s třetí příčkou.

Evropský trh s novými automobily se zřejmě dostává z nejhoršího venku. Registrace aut totiž meziročně rostou už druhý měsíc v řadě. Po statistikách Evropského svazu výrobců automobilů to potvrzují také statistiky analytické společnosti JATO Dynamics. Ty navíc prozradily i nečekané šampiony evropského trhu.

V čele pořadí jsou totiž hned dva modely Peugeot. Za malým hatchbackem 208 totiž následuje městské SUV 2008. První hlásí 18.387 registrovaných kusů, druhý je jen těsně za ním, s 18.328 registracemi. Oběma modelům registrace logicky výrazně vyskočily proti loňskému dubnu, kdy evropské trhy byly nejvíce zasaženy nařízeními proti dalšímu šíření onemocnění covid-19. 2008 má nicméně na svém kontě více kusů i než v roce 2019, tedy v předcovidové éře, i díky loňskému nástupu její nové generace.

Peugeot tak letos pokračuje v úspěšném období. Dva modely v čele pořadí měla francouzská značka už v únoru, rovněž 208 a 2008, díky čemuž se 208 drží v čele pořadí i za uplynulou třetinu roku. V dubnu přitom Peugeot měl v top 10 hned tři modely, devátou příčku obsadil crossover 3008.

Dvojice Francouzů tak na třetí příčku odsunula obvyklou jedničku evropského trhu, Volkswagen Golf, který má za duben na svém kontě 17.763 registrací. Letos se tak Golfu zatím moc nedaří, v čele měsíčního pořadí byl jen jednou – v březnu. V lednu byla jedničkou evropského trhu nečekaně Toyota Yaris, v únoru a dubnu vedl Peugeot 208. Důvodem potíží může být nedostatek čipů ovlivňujících dnes výrobu aut, stejně jako vliv příchodu „Golfu SUV“, VW T-Roc. Ten totiž v dubnovém pořadí modelů skončil na páté příčce.

To Škoda Octavia se už druhý měsíc v řadě do nejprodávanější desítky nevešla. Uzavírá ji Citroën C3, nechybí ani Fiat 500, osmý, s 15.771 registracemi. Naprostou většinu jeho registrací přitom stále tvoří konvenční verze vyráběná už od roku 2007. Nový elektrický 500e má totiž za duben na svém kontě 3.240 registrací, což z něj každopádně udělalo šestý nejprodávanější elektromobil v Evropě.

Registrace nových automobilů tak v meziročním porovnání sice již rostou, z dlouhodobého hlediska však nadále zůstávají za čísly z doby před vypuknutím pandemie koronaviru. Vždyť třeba ve srovnání s dubnem 2019 bylo letos v dubnu registrováno v Evropě o 23 % automobilů méně. JATO Dynamics tak na základě svých historických statistik tvrdí, že letošní duben byl s výjimkou toho loňského nejhorší za uplynulých 20 let.

Evropský trh v dubnu 2021: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 4/2021 [ks] Rozdíl proti 4/2020 [%] Rozdíl proti 4/2019 [%]
1. Peugeot 208 18.387 +347 -8
2. Peugeot 2008 18.328 +584 +13
3. VW Golf 17.763 +123 -50
4. Toyota Yaris 17.365 +438 +2
5. VW T-Roc 17.168 +355 0
6. Opel/Vauxhall Corsa 16.934 +312 +1
7. Renault Clio 16.859 +167 -44
8. Fiat 500 15.771 +734 +6
9. Peugeot 3008 14.743 +527 -17
10. Citroën C3 14.692 +372 -22
David Bureš
Diskuze (41)

Doporučujeme

Avatar - xxc
30. 5. 2021 09:46
Re: Pozerám,
a je v pohode?
Avatar - Fauda
29. 5. 2021 19:08
Re: Pozerám,
Hele, já jsem loni řešil co koupit. Vybírali jsme mezi malými SUV a nikoho jsem nepreferoval. Ve finále zůstaly dvě auta 2008 a nový Captur. Naprosto srovnatelný auta za podobnou cenu. V té 2008 jsem prostě nedokázal najít mě pohodlnou pozici za volantem. Takže jsem šel k Renaultu. Ten mi sedl na první dobrou
29. 5. 2021 18:20
icocpit
Mám najeto k půl milionu kilometrů a icocpit mi sedl hned napoprvé úplně dokonale, měřím 180cm. Manželka, která se vždy v klasice tak nějak trápila s vhodnou polohou, si icocpit taky pochvaluje. Prostě nám to sedlo a nevadí mi ani přesedání mezi autem s klasikou a Peugeotem. V Peugeotu mi vyhovuje i ten menší volant a taky to, že s ním nemusím nijak moc kroutit. Prostě Peugeoty jsou teď taková auta na pohodu, řídí se moc dobře a hlavně jejich automat s hydroměničem je ve třídě menších aut a kompaktů prostě top. Vůbec se nedivím tomu, že se ta auta tak prodávají.
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2021 17:24
Re: 500
no... ani ne. Prodeje e500 zaostávají za plány Fiatu.
29. 5. 2021 15:39
Re: v top 10...
Není na tom nic k děsení. Je to naprosto logické, když italský trh byl v dubnu +3200%, francouzský +568% a španělský +1780%, tedy největší odbytiště skupiny Stellantis rostly několikanásoběn víc než jiné trhy, jelikož byly loni nejvíce zasaženy covidem. Za pár mesíců se trh přirozeně nasytí a prodeje opět klesnou, je to jen odložená spotřeba,
Navíc je tu otázka nedostatku dílů, kdy např. Octávka i Golf jedou na 50-70% výroby a víc prostě nemůžou, byť objednávek je spousta. Hned by ty prodeje vypadaly jinak a podobný problém mají určitě i jiné modely dalších značek.