Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Existuje vědecká strategie pro nalezení dobrého parkovácího místa?

Mirek Mazal Mirek Mazal 16. 1. 2021 • 15:52
106
16
Zobrazit náhledy (106)
Aplikace eParkomat Aplikace eParkomat Aplikace ParkSimply Aplikace ParkSimply Aplikace Citymove Aplikace Citymove Aplikace Smart4City Aplikace Smart4City Aplikace Zaparkuju.cz MPLA MPLA MPLA Aplikace park4night.com Aplikace park4night.com Parkování v Praze Cestu autem na pražský magistrát zvolí asi jen fajnšmekr. I v době prázdných ulic se nám tady podařilo zaparkovat až po pěti minutách čekání na místo. Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze různých zónách velkých měst se často nevyznají místní, natož návštěvníci. V Praze se aspoň dočtete vysvětlivky na bocích automatů. Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Parkování v Praze Zaplacené rezidenční parkování ještě neznamená, že máte svůj fl íček jistý. Vydaných oprávnění je totiž více než parkovacích míst. V Hradci Králové zaparkujete přímo před dveřmi magistrátu jen za pět korun na čtvrthodinu, stává se tak naším vítězem Parkování v Hradci Králové Parkování v Pardubicích Na pardubickém náměstí zaplatíte 50 Kč za hodinu. Dá se hradit mobilní aplikací MPLA a už zde čekají zbrusu nové automaty. Na pardubickém náměstí zaplatíte 50 Kč za hodinu. Dá se hradit mobilní aplikací MPLA a už zde čekají zbrusu nové automaty. Parkování v Pardubicích Parkování v Pardubicích Parkování v Dánsku Parkování v Dánsku Parkování v Dánsku Parkování v Dánsku Parkování ve městech bez uhrazeného poplatku mívá za následek „botičku“ a v horším případě dokonce odtah. Botička na špatně zaparkovaném autě Botička na špatně zaparkovaném autě Botička na špatně zaparkovaném autě Upozornění městské policie Dopravní značka Dopravní značka P + R Mapy odstavných parkovišť kolem Prahy Benešov Benešov Beroun Beroun Brandýs nad Labem Čelákovice Čelákovice Čerčany Čerčany Český Brod Český Brod Český Brod Dolní Břežany Dolní Břežany Kladno Kladno Kralupy nad Vltavou Kralupy nad Vltavou Louny Louny Lysá nad Labem Lysá nad Labem Poříčany Poříčany Říčany u Prahy Říčany u Prahy Roztoky Roztoky Rudná u Prahy Slaný Parkoviště (IP11a): Označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání. Parkoviště - kolmé nebo šikmé stání (IP11b): označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání s tím, že symbol vozidla vyznačuje stanovený způsob stání na parkovišti. Parkoviště s parkovacím automatem (IP13c): označuje placené parkoviště. Parkoviště K+R (IP13e): označuje parkoviště, na kterém lze zastavit (jen) za účelem vystoupení a nastoupení osob. Parkoviště - podélné stání (IP11c): označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání s tím, že symbol vozidla vyznačuje stanovený způsob stání na parkovišti. Parkoviště - stání na chodníku kolmé nebo šikmé (IP11d): označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání s tím, že symbol vozidla vyznačuje stanovený způsob stání na parkovišti. Parkoviště - stání na chodníku podélné (IP11e): označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání s tím, že symbol vozidla vyznačuje stanovený způsob stání na parkovišti. Parkoviště - stání částečně na chodníku kolmé nebo šikmé (IP11f): označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání s tím, že symbol vozidla vyznačuje stanovený způsob stání na parkovišti. Parkoviště - stání částečně na chodníku podélné (IP11g): označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání s tím, že symbol vozidla vyznačuje stanovený způsob stání na parkovišti. Vyhrazené parkoviště (IP12): označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání pouze některých vozidel. Povolení k parkování vyznačuje dodatková tabulka. Kryté parkoviště (IP13a): vyznačuje kryté parkoviště nebo parkovací garáž. Parkoviště s parkovacím kotoučem (IP13b): označuje parkoviště, na kterém řidič musí při začátku stání umístit parkovací kotouč viditelně ve vozidle a nastavit na něm dobu začátku stání, kterou nesmí až do odjezdu měnit. Suzuki Abarth Modrá zóna pro hybridy Auta na plyn v hromadných garážích Abarth Vyhrazené parkoviště

Kroužení kolem plného parkoviště teď není až tak častá kratochvíle, ovšem po znovuotevření všech obchodů lze očekávat hromadné obsazování supermarketů, respektive jejich parkovacích míst. Výběr nejlepšího stání je větší věda, než by se mohlo zdát.

Dalo by se říci, že vědecká strategie pro nalezení dobrého parkování skutečně existuje. Profesor Sidney Redner zastupující Santa Fe Institute a jeho kolega Paul Krapvisky za bostonskou univerzitu propojili odborné poznatky a použili letitou matematickou zdatnost k určení platné strategie vyhledávání nejlepšího parkovacího místa. Takové stání je zde definované nejbližší polohou u vchodu do obchodního centra.

Redner a Krapvisky rozdělili uživatele parkoviště do tří kategorií podle stylu parkování. Pokorní řidiči se okamžitě spokojí s prvním volným místem. Využití nejjednodušší varianty poté nechává volná místa blíže vchodu, kam opatrní šoféři nedojedou. Místo toho se projdou delší procházkou. Optimistická sorta se nebojí lovit, protože je pohání jistota o konečném stání co nejblíže vstupu do obchodu bez ohledu na počet absolvovaných okruhů kolem zaparkovaných aut. Obezřetní jedinci jsou o něco agresivnější než pokorní návštěvníci, protože monitorují co nejbližší parkování, ale zároveň odmítají kroužit po lokaci jako supi nad kořistí – raději se vrátí na první spatřený „flek“ dle vzoru kolegů pokorné kategorie.

Po rozdělení pracovních kategorií pánové vytvořili parkovací simulaci plnou sledovaných procesů. Nakonec vyšel jednoznačný závěr, že styl obezřetného řidiče je nejlepší, protože zabere nejméně času. Druhou doporučovanou strategií je optimistický proces hledání volného místa a až třetí se umístila varianta pokorného ponechání vozidla na hned prvním dostupném stání.

Závěry stojí za individuální vyzkoušení, přestože Redner zdůrazňuje čistě matematické řešení tohoto experimentu. „Usilovně jsme se snažili minimalizovat počet volných parametrů rozumným výběrem, například přidělením stejné rychlosti chůzi a řízení.“ Nebylo možné zohlednit každou proměnnou, nezapočítaly se třeba prvky reálného světa, jako jsou rychlost řidiče, intenzivní soutěž o místa nebo iracionalita některých lidí.

Matematická teorie má své limity, které připomíná Andrew Velkey. „Je důležité si uvědomit tento jednoduchý fakt: úspěch mé parkovací strategie částečně závisí na tom, jaký parkovací postup zvolí ostatní řidiči. Je to vynikající aplikace teorie her. Moje nejlepší strategie má náskok, pouze pokud si dostatek dalších řidičů vybere jednu z alternativních strategií. Jestliže by se každý pokusil hrát stejnou parkovací hru, už by můj přístup nemusel být optimální,“ rozmýšlí docent psychologie na Christopher Newport University z Virginie.

Velkey ​​upozorňuje na příliš časté hledání parkovacího místa poblíž vchodu, přičemž snaha ušetřit dolní končetiny stojí zbytečně mnoho času. Lukrativní pozice bývají často obsazené. Rozumným řešením je prý náhodně vybrat řadu a obsadit nejbližší možné stanoviště. Čas ušetřený při hledání líbivého místa může být vynahrazen dobou strávenou chůzí ke vchodovým dveřím. Podle názoru docenta je zajímavý postřehem touha lidí stát autem co nejblíže tělocvičny nebo cvičebního klubu, do kterého se chystají vstoupit často za dalším organizovaným pohybem. Možná by si ale měl jít pan docent někdy zacvičit. Třeba by zjistil, že po kruhovém tréninku se každý ušetřený krok velmi počítá!

Doporučujeme

Témata
Avatar - Mikesus
16. 1. 2021 23:07
Re: Parkování
Větší město, vice aut.
Avatar - palix
16. 1. 2021 22:33
Re: Parkování
Tiež parkujem ďaleko od vchodu. Už pri starom aute som sa naučil neparkovať blízko vchodov ak nechcem mať obité auto. Bolo nakoniec celkom pekné. Súčasné auto je tiež OK, aj keď už utŕžilo pár "rán" - nie vždy sa dá vybrať dokonalé parkovacie miesto.
Ak idem do nejakého nie celkom známeho veľkomesta, tak si pre istotu zadám do navigácie nejaké parkovisko (vopred vytipované), z ktorého nie je extrémne ďaleko do cieľa (parkovací dom). Človek občas žasne, aké je u nás doma drahé parkovanie :no:
A samozrejme, ak idem nakupovať len nejakú drobnosť, tak najradšej pešo.

Celkovo mám taký pocit, že čím väčšie mesto, tým väčšia otrava s parkovaním.
16. 1. 2021 20:29
Re: Moje metoda
Hned za závorou, to je moje metoda.
Avatar - Mikesus
16. 1. 2021 19:54
Re: Moje metoda
Takze parkuješ hned u vjezdu? Protože to je vždy první místo, které vidím, i když je polovina parkoviště volná.
16. 1. 2021 19:46
Moje metoda
Parkuju vždycky hned na první volný místo, který vidim, protože mám strach, že pak dál už žádný volný místo nebude.