Exkluzivní rozborka motoru Škody Rapid 136. Tohle jinde neuvidíte!
Martin Vaculík se podíval na zoubek čtyřválci ze Škody Favorit, který však pro použití v Rapidu 136 prošel zásadními úpravami. A ty si v následujícím unikátním videu ukážeme.
Minulý týden jsme vás navnadili na pokračování prvního videa, v němž technický specialista Světa motorů Martin Vaculík dorazil do soukromého muzea škodovek v Trutnově. Nadšenci v Reincars shromáždili opravdu velkou sbírku více či méně obvyklých modelů. Do první skupiny určitě patří „sportovní“ kupé Rapid s označením 136, pod nímž se v letech 1987 až 1990 skrývala zážehová čtyřválcová třináctistovka z modernějšího modelu Favorit.
Jenže zatímco ten měl pohonnou jednotku umístěnou vpředu a pohon předních kol, Škoda Rapid se ještě držela starší koncepce „vše vzadu“. Pro kupé tedy musel agregát projít poměrně zásadními úpravami, takže řeči o tom, že se jedná o stejný motor, rychle vezmou za své.
Dnešní video je proto zajímavé nejen pro fanoušky mladoboleslavské automobilky, ale vlastně pro všechny nadšence do techniky. Takový pohled do nitra škodovácké třináctistovky se vám totiž jinde nenaskytne.