Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Mustang Mach 40
Ford Mustang Mach 40
Ford Mustang Mach 40
Ford Mustang Mach 40
139 Fotogalerie

Extrémnější Ford Mustang se hledá těžko. Tento Mach 40 má totiž motor uprostřed

Ford Mustang Mach 40 představuje splněný sen o spojení vzhledu klasika z konce šedesátých let s technikou moderního supersportu.

Ford sice jméno Mustang použil poprvé v roce 1962 pro koncept malého dvoumístného roadsteru s vidlicovým čtyřválcem před zadní nápravou, ale do sériové výroby uvedl pod tímto jménem o dva roky později kabriolety a kupé s klasickou koncepcí.

Motoru uloženému vpředu a pohonu zadních kol je Ford Mustang věrný od roku 1964 dodnes a v nejbližší budoucnosti se na tom nemá nic měnit. V představách a snech nadšenců se ovšem mohou zrodit nejrůznější proměny legendární zástupce modrého oválu a některé z nich se pak podaří proměnit ve skutečnost.

Právě tento případ představuje Ford Mustang Mach 40, za jehož vznikem stojí Terry Lipscomb a firma Eckert´s Rod and Custom. Na počátku vzniku tohoto výjimečného stroje stál Ford Mustang Mach 1 modelového roku 1969 a sen o jeho proměně v moderní supersport s motorem uprostřed. Po třech letech práce se tento sen změnil v realitu a na SEMA Show v roce 2012 byl vystaven Ford Mustang Mach 40.

Stříbrné kupé se známou a přitom netradiční siluetou se stalo ukázkou dovedností společnosti Eckert´s Rod and Custom. Původní Ford Mustang Mach 1 totiž prošel kompletní přestavbou, při níž byl transformován v supersport s motorem před zadní nápravou.

Karoserie z konce šedesátých let se dočkala výrazného snížení a je usazena na novém prostorovém rámu, v němž je usazen kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,4 litru, který byl původně určen pro Ford GT z roku 2006 a i ve svém novém působišti je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou.

Motor nebyl použit ve své původní podobě, ale byl upraven tak, aby mohl spalovat jakýkoli poměr benzínu a etanolu. Výkon se pohybuje mezi 441 až 625 kW (600 až 850 k) podle toho, jaké nastavení motoru je nastaveno ovladačem v interiéru.

Styl původního modelu Mustang Mach 1 z konce šedesátých let, který má karoserie pokračuje i ve dvoumístném interiéru. V něm je palubní deska, která svým tvarem i rozmístěním přístrojů odpovídá původnímu modelu.

Ford Mustang Mach 40 při svém představení na SEMA Show v roce 2012 skutečně zazářil a získal ocenění Best Hot Rod a Best of Show v 10th Annual GT Awards.

Foto: Eckert's Rod & Custom