Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift kritizované Hondy Civic 9G se představí v Los Angeles

David Bureš
Diskuze (75)
Modernizovaný sedan japonské značky se v USA začne prodávat koncem listopadu.

Loni představená devátá generace Hondy Civic zažila ve Spojených státech nebývalou kritiku. Japonská automobilka na ni zareagovala urychleným faceliftem tohoto vozu, který právě prezentuje na prvních snímcích.

Přepracované detaily karoserie reagují na kritiku unylého vzhledu auta. Vpředu byla přepracována maska chladiče, upravena byla i kapota, která je nyní výrazněji tvarována. Díky chromovaným prvkům má vůz působit prémiovějším vzhledem.

Změny pokračují také na zádi, nové je víko zavazadlového prostoru s chromovanou lištou i koncová hranatá světla. Do nárazníku je zakomponován nenápadný difusor.

Upravena má být také kabina, kde se kritikům nelíbila extrémně „plastová“ palubní deska. Fotografie interiéru modernizovaného Civicu ale Honda zatím nezveřejnila.

Civic má nyní nabízet více zábavy za volantem. Automobilu byla vytýkána přílišná orientace na komfort na úkor požitku z jízdy, nijak úchvatná dynamika nebo odtažité řízení.

Faceliftovaný Civic sedan modelového roku 2013 bude oficiálně představen na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles. V den jeho premiéry začne i prodej auta na americkém trhu.

Devátá generace Civicu se v USA prodává od loňského dubna. Automobil příliš nenadchl novináře, ani zákazníky. Uznávaný magazín Consumer Reports pak Civic deváté generace nezařadil do žebříčku doporučených vozidel, což se této Hondě stalo poprvé za více než deset let.

U nás je devátá generace Civicu nabízena od začátku roku ve verzi hatchback. Pro příští rok je chystána praktičtější varianta kombi, v roce 2015 dorazí sportovně založený Civic Type R. Už letos se do nabídky pro tento model dostane nový diesel 1,6 i-DTEC (88 kW a 300 Nm), první motor vybavený novým technickým balíčkem Earth Dreams, jenž je odpovědí na Skyactiv od Mazdy.

David Bureš
Diskuze (75)
Avatar - white label
14. 11. 2012 17:35
Re: Najlepší Civic bol v rokoch 1995 - 2000
Co to má společného s prodeji 8.G.? Pokud zákazníci viděli novou generaci už loni v září a začala se prodávat až letos v únoru, měli naopak dost času a informaci (design 9.G.) k tomu, aby si koupili sice starší 8.G., ale pohlednější, navíc relativně levněji.
Avatar - white label
14. 11. 2012 17:30
Re: Najlepší Civic bol v rokoch 1995 - 2000
Já si to určitě obhájím, minimálně sám před sebou, pokud tady píšu něco ve smyslu líbí/nelíbí je to pochopitelně můj názor/pohled na věc. Není určitě podmínkou, že by "moderní" design musel dávat čistotě designu dost na frak. Ostatně by mě zajímalo co podle tebe moderní design (u automobilu) je, a co naopak moderní design není? Ať už obecně, nebo na konkrétních příkladech.
Avatar - TeeJay
14. 11. 2012 17:01
Re: Najlepší Civic bol v rokoch 1995 - 2000
Mám pocit, že tohle neobhájíš - Civic se nemusí líbit každému, ale to nemění nic na tom, že zpohledu designu je velmi na výši, což je zajímavé hlavně proto, že je zároveň velmi moderně vyhlížející. Jak známo, moderní design věšinou dává čistotě designu dost na frak. :-! :yes:
Avatar - TeeJay
14. 11. 2012 16:57
Re: Najlepší Civic bol v rokoch 1995 - 2000
Tohle asi neprojde - 9G měl premiéru ve Frankfurtu, tedy 3 měsíce před koncem kalendářního roku, prodej začal někdy v únoru. ;-)
Avatar - white label
14. 11. 2012 16:31
Re: Najlepší Civic bol v rokoch 1995 - 2000
Takže, to jestli se něco dobře/špatně prodává ke konci produkce konkrétní generace je primárně o tom, jestli se už stihl ohledět design této generace, nebo naopak ne. Tak tomu říkám argument, nebo-li důkaz místo slibů... >:D
A co když to třeba mnohem spíš potvrzuje můj zmiňovaný pohled, že se po zveřejnění designu 9.G., začala 8. G. relativně líbit i těm, kterým se před tím zrovna nelíbila...? >:-[]