Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift Škody Kodiaq za rohem. Už se ukazuje na prvních skicách

David Bureš David Bureš 30. 3. 2021 • 17:36
31
10
Zobrazit náhledy (31)
Digitální přístrojový štít si lze připlatit za 8900 Kč, nabízí celou řadu zobrazení. Palubní desku kodiaqu ozvláštňuje vyvýšení před spolujezdcem, plastové dekorace ale působí trochu lacině. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou, která často nechce včas podřadit, to vede k méně plynulé jízdě. Navigace Columbus před lety dostala větší displej (9,2“) ale přišla o tlačítka Tři otočné ovladače velmi usnadňují nastavování klimatizace. vpředu jsou rozměrově menší než v santa fe, ale mají dostatečně univerzální tvar a nabízejí také příjemnou oporu. Výhodou škodovky je možnost připlatit si za třízónovou klimatizaci (7000 Kč). Také v kodiaqu panuje v podélném směru příjemná volnost, byť před koleny jsme mu naměřili o pár centimetrů méně. Vzhledem k menší šířce se sem pohodlně posadí jen dvojice cestujících. Škoda Kodiaq 2.0 TDI Kodiaq reaguje na pokyny volantu s daleko větší ochotou a na poměry vozů SUV zvládá vyhýbací manévr příjemně dynamicky. Elektronika směr koriguje jemnějšími zásahy. Pneumatiky v testu: Hankook Ventus S1 Evo 2 235/50 R19 Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Škoda Kodiaq 2.0 TDI Stejně jako santa fe i kufr kodiaqu hodně utrpěl montáží zadních sedadel a je mělký. Chválíme však praktické sklopné háčky na bocích, důkladné čalounění a možnost sklopení druhé řady 40:20:40. Pod podlahu lze umístit roletu, popřípadě odstranit podlážku a využít aspoň v části prostoru plnohodnotnou výšku. Naftový dvoulitr v kodiaqu běží v nízkých otáčkách hruběji a pod 2000 min-1 jsou jeho reakce ospalé. Škoda Kodiaq 2.0 TDI

Škoda Kodiaq se už tento měsíc ukáže v modernizované podobě. Zveřejněné skici naznačují, co očekávat.

Až sedmimístný model Kodiaq zahajoval v roce 2016 SUV ofenzivu značky Škoda - po něm se evropská nabídka takových vozů postupně rozšířila také o kompaktní Karoq a městský crossover Kamiq. Po takřka pěti letech na trhu a více než 600.000 vyrobených kusech však nastává čas výraznějších změn. A ty se opravdu blíží.

Už tento měsíc se totiž ukáže modernizovaná verze Škody Kodiaq, která na premiéru láká zveřejněním svých designérských skic. Ty poprvé naznačují, co od modernizovaného SUV očekávat, inovovaný Kodiaq se totiž zatím pečlivě ukrýval pod vrstvou kamufláže.

Zveřejněné nákresy dokazují spíše evoluční změny. Příď si uchová svůj styl s rozdělenými světlomety, bude tu však nově tvarovaná kapota nebo vzpřímenější maska chladiče se zdvojenými lamelami. Světlomety budou užší než dosud, přičemž v kombinaci s oddělenými mlhovkami automobilka slibuje novou „čtyřokou“ světelnou grafiku. Upraven pak bude rovněž přední nárazník, orámovaný novými prvky ve tvaru písmena L a širším centrálním přívodem vzduchu.

Jedna ze zveřejněných skic pak ukazuje i nově řešená koncová světla. Ta si zachovají charakteristickou grafiku písmena C, budou však rovněž užší než u dosavadní varianty.

Vedle stylistických úprav automobilka slibuje také technické změny. Ty zatím nespecifikovala, minimálně nás však čeká změna pod kapotou vrcholného provedení Kodiaq RS. Jeho dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec bohužel definitivně skončil, podle posledních zpráv tak inovovaný Kodiaq RS dostane benzinový čtyřválec 2.0 TSI se 180 kW z Octavie RS. Naopak plug-in hybridu se nakonec údajně nedočkáme.

Více se každopádně dozvíme již brzy. Světová premiéra přepracovaného modelu Škoda Kodiaq se uskuteční v úterý 13. dubna.

Související články

Témata
30. 3. 2021 23:58
Re: Slušná
jj, zase to bude vypadat jako stara tramvaj :D
Avatar - Uživatel_5340709
30. 3. 2021 14:54
Re: No, hlavně musíme doufat...
Taková ta móda vystrčených kol patří sem: http://www.auto.cz/…isicileti-138558
Za mě už je to out, možná tak octe III těch pár mm navíc prospělo. To jo.
30. 3. 2021 13:56
Re: No, hlavně musíme doufat...
Jak říkám, je třeba najít vyvážený kompromis mezi všemi těmito hledisky. Že je to perfektně možné, dokazuje Karoq! :-) :yes:
Avatar - KANKUNEN
30. 3. 2021 13:51
Re: No, hlavně musíme doufat...
No to byc chtěl vidět poměr mezi čistotou auta k poměru zapadnutostí kol. Vivat tramvaj.
30. 3. 2021 13:11
Re: No, hlavně musíme doufat...
Tak Yeti to byl, dík. Přesto je třeba zvážit, zda kvůli nějakému estetickému dojmu obětovat třeba tu korozi nebo vyšší znečištění.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku