Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaný VW T-Cross se odhaluje se svěžejším designem a vylepšenou výbavou

Lukáš Volšický
Diskuze (12)

Jeden z globálně nejúspěšnějších modelů Volkswagenu se představuje s faceliftem. Má modernější design, vylepšenou výbavu a zvýšenou nosnost pro přepravu jízdních kol.

Přivítejte nejmenší crossover Volkswagenu s novou svěží tváří. Německá značka dnes odhaluje novou modernizaci jednoho z celosvětově nejúspěšnějších modelů. Nejnovější Volkswagen T-Cross přijíždí hlavně s modernějším designem a novou vylepšenou výbavou. Současně si zachovává čistě spalovací motorizace, šikovnou každodenní praktičnost a zjednodušuje přepravu elektrokol.

Nejvýraznější designovou novinkou Volkswagenu T-Cross jsou nové přední LED světlomety s volitelným systémem Matrix IQ.Light LED. U nejmenšího crossoveru značky se objevují vůbec poprvé. Nová je i grafika koncových světel a Volkswagen zapracoval i na celkových stylingových rysech. Automobilka se inspirovala největším Touaregem a s faceliftem představuje tři nové barvy: žlutou Grape Yellow, světle modrou Clear Blue Metallic a červenou Kings Red Metallic.

Vylepšení najdeme také v inovovaném interiéru. V závislosti na výbavě má 8” nebo 10” digitální přístrojový štít a novou volně stojící 9,2” dotykovou obrazovku infotainmentu nové generace. I když Volkswagen při modernizaci neodstranil tradiční ovládací panel klimatizace po vzoru některých větších modelů, klasická kolečka nahradil dotykovými plochami. Dřívější provedení bylo nepochybně intuitivnější.

Vlajkové modely Style a R-Line nově zaujmou více individualizovanou výbavou a automobilka T-Crossu zachovala všechnu praktičnost. A to včetně zadní lavice s možností posuvu o 140 milimetrů a flexibilním zavazadlovým prostorem. Spolu s pětimístnou kabinou tak disponuje kufrem se základním objemem 385 až 455 litrů a sklopením zadní lavice (s opěradlem dělitelným v poměru 60:40) lze zavazadelník zvětšit až na 1281 litrů.

Video se připravuje ...

Nový Volkswagen T-Cross se bude prodávat ve třech výkonových zážehových specifikacích. Úplným základem bude přeplňovaný tříválec 1.0 TSI o 70 kW (95 koních) s pětistupňovou manuální převodovkou. Zlatou střední cestou bude výkonnější „litr“ o 85 kW (116 koních) se šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým automatem DSG. Nejsilnější volbou pak bude přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI o 110 kW (150 koních) se sedmistupňovým DSG. Všechny verze mají pohon předních kol.

Volkswagen současně doplňuje, že T-Cross stojí na podvozkové platformě MQB A0 a je vybaven nejmodernější evolucí vrcholné jednotky 1.5 TSI evo2 s aktivním managementem válců, turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a plazmovým nástřikem válců. Pro zvýšení účinnosti a snížení spotřeby pracuje s Millerovým cyklem.

V automobilce si navíc uvědomují, že stále více zákazníků ve svých autech vyráží za aktivním životním stylem a zvýšili maximální zatížení pro nosič jízdních kol o 20 kilogramů na výsledných 75 kilogramů. Zjednodušuje tak přepravu stále oblíbenějších moderních elektrokol.

Nový Volkswagen T-Cross se začne prodávat v příštím roce 2024 a naváže na úspěchy odcházejícího modelu. Od zahájení prodeje v roce 2018 se jej prodalo přibližně 1,2 milionu kusů a je jedním z nejúspěšnějších modelů značky.

Lukáš Volšický
Diskuze (12)

Doporučujeme

6. 7. 2023 08:11
Re: Re: Zaťaženie ťažného..
Aby si nevypadal ako chuj.
5. 7. 2023 19:56
Re: Re: Zaťaženie ťažného..
To myslíš vážně, nebo je to jen nemístná ironie?! :-O
5. 7. 2023 17:56
A co cena po FL?
Taky se vylepšila? Dost pochybuju :no:
5. 7. 2023 15:38
Re: Re: Zaťaženie ťažného..
Vobec nemyslis ekologicky a s dobou. Co mas co sa trepat na dovolenku a 20km musis odpedalovat aj na skladacke
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2023 11:29
Re: Zaťaženie ťažného..
Tiez pravda... pripadne potom uz len ten posledny bike nejako napchat dnu do auta ale to by tiez chcelo aspon tourana a nie kratky t cross... facelift ale inak super... u nas ma predajca t cross dokonca lacnejsi ako polo... aj aronu u predajcu tiez vidim v cene ibizy ... a potom ze preco nove male auta uz od niektorych vyrobcov skoro ani nevidno a koncia... no asi preto ze v cene vacsich aut ich uz fakt nikto nekupi a nemaju zmysel ... rovnako co som okukol aj predajca fordu ma u nas 1 rok stary focus 92 kw za 19 litrov... a uplne novu fiestu ( mozno len polroka novsiu ) za 20 litrov ... takze aj tu je to jasne co si vyberie zakaznik.... inak rip fiesta... uz tento piatok uplne jej vyroba skonci... ale je to zrejme spravne rozhodnutie ukoncit to trapenie... u nas je jej tato posledna generacia absolutne nepredajna a neviditelna