Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari FF: První dojmy

2. 3. 2011 • 01:42
64
53
Zobrazit náhledy (64)
Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF Ferrari FF
Co by na to řekl Enzo? „Měl by radost, jak ve Ferrari zase všem ukázali, kdo to umí nejlíp“

Pininfarina načrtl a ve Ferrari vyvinuli největší, nejpraktičtěji zaměřený a nejkontroverznější model v dosavadní historii automobilky. Cestovní vůz z dvanáctiválcovým motorem asi nejlépe vystihuje označení shooting brake.

Žádný podobný model automobilový průmysl aktuálně nenabízí, a to platí už pro samotný tvar karoserie a zaměření nového modelu. Motor z okruhového FXX, dvouspojková převodovka nebo pohon všech kol jsou už jen technické parádičky, které tento fakt dále umocňují.

Zvenčí působí Ferrari FF opravdu impozantním dojmem. Na nějaké disproporce rovnou zapomeňte, hrany a obliny fungují jako trojrozměrný celek, který nedokáže fotografie zachytit v celé jeho plastičnosti.

Na přídi zaujmou hadí oči ve stylu 458 Italia, široká chromovaná maska chladiče pak pomáhá posílit majestát předních partií. Motor V12 se nachází celý až za přední nápravou, vzdálenost mezi předními koly a dveřmi je proto vskutku velkorysá. Pochyby o estetických kvalitách nevyvolává ani široká a ostře řezaná záď s výklopnou stěnou.

U modelu, který má největší cestovní ambice ze všech dosud vyráběných Ferrari, si samozřejmě interiér zaslouží největší pozornost. Do 1,3 metru vysokého auta se díky dlouhým dveřím nastupuje velmi snadno a na výši je i přístup na zadní sedadla – mezi 2+2, resp. 4místnými cestovními kupé patří k tomu nejlepšímu.

Pracoviště řidiče je typickým Ferrari. Sedět se dá skoro doslovně na zemi, k tomu se ale přidává široký rozsah nastavení sedadla všemi směry. Díky relativně subtilnímu středovému tunelu a střízlivě tvarované palubní desce se cestující vpředu necítí nijak stísněně.

Volant s integrovanými ovladači, jako jsou směrovky nebo stěrače, známe už z 458 Italia. FF nechybí ani flexibilní zobrazování údajů v trojici přístrojů. Pole rychloměru tak může při parkování snadno nahradit záběr z přední a zadní kamery.

Přístup dozadu jsme již ohodnotili kladně, samotný vnitřní prostor v druhé řadě sedadel je ale ještě lepší – jedním slovem bezkonkurenční. Díky prodloužené střeše není problém v oblasti okolo hlavy. Na šířku je prostor přirozeně stísněnější kvůli podběhům na krajích a rozšiřujícímu se tunelu uprostřed. Královsky je ovšem místa v podélném směru. V tomto ohledu Ferrari FF dokonce překonává Mercedes-Benz třídy CL.

Zavazadlový prostor je s objemem 450 litrů tím největší, jaký kdy u Ferrari nabídli. V základním uspořádání je dlouhý 80 cm, mezi podběhy široký 114 cm a v nejvyšším místě je pod platem 50 cm. Poměrně zajímavá je i možnost sklopit opěradla zadních sedadel. Hlavní nevýhodou je tak nutnost zvedat bagáž při nakládáním do výšky téměř 90 cm nad zemí.

Samozřejmostí, stejně jako u ostatních Ferrari, je možnost objednat si originální sadu kožených zavazadel.

Ferrari FF - srovnání s dalšími kupé Ferrari V12
ModelFF612 Scaglietti599 GTB599 GTO
MotorF140 6,3 lF133F 5,7 lF140C 6,0 lF140C 6,0 l
Zdvihový objem [cm3]6262574859995999
Válce/ventily12/412/412/412/4
Největší výkon [kW/min-1]485/8000397/7250456/7600493/8250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]683/6000588/5250608/5600620/6500
Max. rychlost [km/h]335320330335
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,74,23,73,35
Komb. spotřeba [l/100 km]15,420,717,917,5
Suchá hmotnost [kg]1790172515801605

Témata
Avatar - Hamunasakra
6. 3. 2011 16:59
Re: miluju Ferrari
To o blonckách a platební kartě je jen klišé co píšou novináři co ho maj pujčený na pár hodin ;-)
Věř mi že krom bloncky a platební karty potřebuješ i ve Ferrari oblečení a kosmetiku a ... a proto je FF Fantasticky Fenomenální Ferrari :yes: :-)
4. 3. 2011 10:06
Re: Ferrari
Jojo měl jsem jí z půjčovny na víkend (neměli Smarta).... Moje první služební auto v Rumunsku byla stará Fiesta s dieslem 1,4 v automatu .... luxus :-) ..., ale stála jen 20 Euro na den .... V žebráku se cítím jako člověk :-) ....
Avatar - skejpa
4. 3. 2011 08:57
Re: Ferrari
Pokud jsi měl tu čest se stejnou novou fiestou 1.2i jako já, tak se ti vůbec ale vůbec nedivím. Takovýho línýho žebráka jsem dlouho neviděl. Hrůza.
4. 3. 2011 08:45
Re: Ferrari
Horší bylo z Passatu 3,2 do Fiesty :-) .....
Avatar - skejpa
3. 3. 2011 21:46
Re: Ferrari
Jo jo, omezuje se to vsude :-) Jen by me mrzel ten skok z E500 do Passata "žebrák" >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku