Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari odkrývá očekávaný kabriolet 296 GTS. Jak je na tom ve srovnání s kupé?

20. 4. 2022 • 04:31
23
3
Zobrazit náhledy (23)
Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano Ferrari 296 GTS Assetto Fiorano

K modelu 296 GTB Ferrari konečně odkrývá otevřenou verzi 296 GTS. Plug-in hybridní šestiválec si ponechal stejný výkon jako kupé.

Model zůstává u tradice pojmenování podle objemu (29), počtu válců (6) a Gran Turismo Spider (GTS). Spider má skládací pevnou střechu, jejíž otevření nebo zavření při rychlosti do 45 km/h trvá 14 vteřin. Jelikož skládací střecha vyžaduje speciální výztuhy, je odkryté 296 GTS o 70 kg těžší než 296 GTB, což činí výsledných 1540 kg.

Video se připravuje ...

Po technické stránce se spider nijak neliší od 296 GTB, který měl premiéru o rok dříve. Ferrari 296 GTS má uprostřed uložený plug-in hybridní twin-turbo V6 o objemu 2,9 litru. Přesněji má 2992 ccm, takže může být označován vlastně i jako třílitr. Kombinovaný výkon dosahuje 830 koní (610 kW) s točivým momentem 740 Nm, který se posílá na zadní kola. 

Samotný šestiválec pak nabízí 660 koní, zatímco elektromotor s baterií o kapacitě 7,45 kWh přidává 167 koní (122 kW). Elektromotor funguje na principu MGU-K, které využívá kinetické energie z brzdění. Tuto technologii již několik let úspěšně využívají monoposty formule 1. Stejně jako u kupé 296 GTB je motor kombinován s dvouspojkovou osmistupňovou automatickou převodovkou.

Neméně důležitým údajem je u plug-in hybridního motoru to, že s Ferrari 296 GTS můžete čistě na elektřinu dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h s dojezdem 25 kilometrů. Pokud je akumulátor plně nabitý, spider zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h se dostane za 7,6 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na 330 km/h. Zatímco u stovky je spider rychlý jako 296 GTB, u dvoustovky už mu tři desetinky na lehčí kupé přebývají. 

Ferrari 296 GTS nabídne čtyři jízdní režimy. Režim eDrive vám zařídí čistě elektrickou jízdu, hybrid pro změnu kombinuje spalovací motor s elektromotorem dle potřeby. Performance se snaží o co nejvyšší výkon a zároveň udržení stavu kapacity baterie, zatímco v režimu Qualify dostanete vše, co 296 GTS nabízí, což znamená kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru v nejvyšším dostupném výkonu. 

Se zavřenou střechou v podstatě nepoznáte rozdíl mezi 296 GTB a 296 GTS. Stejnou architekturu si otevřený model uchovává i v interiéru, což znamená digitální kokpit a málo fyzických tlačítek. Pro model GTS však designéři z Maranella vytvořili nový design sedadel.

Zákazníci italské značky si ke spideru přáli možnost volitelného balíčku Assetto Fiorano a také ho dostali. V balíčku zákazník obdrží aerodynamické prvky z karbonu včetně karbonu v interiéru. K lepším jízdním vlastnostem pomohou nastavitelné závodní tlumiče Multimatic a o osm kilogramů lehčí dveře. Třešničkou na dortu balíčku Assetto Fiorano jsou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2R na dvacetipalcových pneumatikách a lak inspirovaný modelem Ferrari 250 Le Mans s bílým polepem.

Autor: Dominik Kovář

Související články

Témata
Avatar - Ji/Ri
20. 4. 2022 21:23
Celkem ok
Ono je to skvělé Ferrari. Podvozkově nádhera, výkon, všechno fajn. Ale ... osmiválec prostě k F patří.
Jinak se samozřejmě nejedná o kabriolet, ale o verzi spider... což je taková spíš targa než kabrio.

Za mě ne a dokud bude u F osmi a více válců, tak není důvod. Stejný důvod nakonec u mě rozhodl u nenákupu MC20... všechno boží.. jen ten motor a zvuk byl jalový jak EUro metrosexuál.
20. 4. 2022 17:36
Re: Toto se nepovedlo
a přijde mi to spíš jako targa než jako cabrio.
Avatar - Dzakobo
20. 4. 2022 17:22
Toto se nepovedlo
Motor je třílitr, ale potom by označení mělo být 306 - což by neprošlo kvůli Peugeotu :D :D
A typický zákazník Ferrari si určitě nepřeje nic jiného, než mít do 135 km/h ticho díky elektropohonu :D :D
Poslední opravdu zajímavé produkční F. s motorem uprostřed - 430 s manuálem, 360 taky OK, F355 je už příliš oldschool a dost nespolehlivá, resp. servis vyjde dráž než u následovníka.
Články odjinud