Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari odkrývá očekávaný kabriolet 296 GTS. Jak je na tom ve srovnání s kupé?

Dominik Kovář
Diskuze (3)

K modelu 296 GTB Ferrari konečně odkrývá otevřenou verzi 296 GTS. Plug-in hybridní šestiválec si ponechal stejný výkon jako kupé.

Model zůstává u tradice pojmenování podle objemu (29), počtu válců (6) a Gran Turismo Spider (GTS). Spider má skládací pevnou střechu, jejíž otevření nebo zavření při rychlosti do 45 km/h trvá 14 vteřin. Jelikož skládací střecha vyžaduje speciální výztuhy, je odkryté 296 GTS o 70 kg těžší než 296 GTB, což činí výsledných 1540 kg.

Video se připravuje ...

Po technické stránce se spider nijak neliší od 296 GTB, který měl premiéru o rok dříve. Ferrari 296 GTS má uprostřed uložený plug-in hybridní twin-turbo V6 o objemu 2,9 litru. Přesněji má 2992 ccm, takže může být označován vlastně i jako třílitr. Kombinovaný výkon dosahuje 830 koní (610 kW) s točivým momentem 740 Nm, který se posílá na zadní kola. 

Samotný šestiválec pak nabízí 660 koní, zatímco elektromotor s baterií o kapacitě 7,45 kWh přidává 167 koní (122 kW). Elektromotor funguje na principu MGU-K, které využívá kinetické energie z brzdění. Tuto technologii již několik let úspěšně využívají monoposty formule 1. Stejně jako u kupé 296 GTB je motor kombinován s dvouspojkovou osmistupňovou automatickou převodovkou.

Neméně důležitým údajem je u plug-in hybridního motoru to, že s Ferrari 296 GTS můžete čistě na elektřinu dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h s dojezdem 25 kilometrů. Pokud je akumulátor plně nabitý, spider zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h se dostane za 7,6 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na 330 km/h. Zatímco u stovky je spider rychlý jako 296 GTB, u dvoustovky už mu tři desetinky na lehčí kupé přebývají. 

Ferrari 296 GTS nabídne čtyři jízdní režimy. Režim eDrive vám zařídí čistě elektrickou jízdu, hybrid pro změnu kombinuje spalovací motor s elektromotorem dle potřeby. Performance se snaží o co nejvyšší výkon a zároveň udržení stavu kapacity baterie, zatímco v režimu Qualify dostanete vše, co 296 GTS nabízí, což znamená kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru v nejvyšším dostupném výkonu. 

Se zavřenou střechou v podstatě nepoznáte rozdíl mezi 296 GTB a 296 GTS. Stejnou architekturu si otevřený model uchovává i v interiéru, což znamená digitální kokpit a málo fyzických tlačítek. Pro model GTS však designéři z Maranella vytvořili nový design sedadel.

Zákazníci italské značky si ke spideru přáli možnost volitelného balíčku Assetto Fiorano a také ho dostali. V balíčku zákazník obdrží aerodynamické prvky z karbonu včetně karbonu v interiéru. K lepším jízdním vlastnostem pomohou nastavitelné závodní tlumiče Multimatic a o osm kilogramů lehčí dveře. Třešničkou na dortu balíčku Assetto Fiorano jsou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2R na dvacetipalcových pneumatikách a lak inspirovaný modelem Ferrari 250 Le Mans s bílým polepem.

Dominik Kovář
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Ji/Ri
20. 4. 2022 21:23
Celkem ok
Ono je to skvělé Ferrari. Podvozkově nádhera, výkon, všechno fajn. Ale ... osmiválec prostě k F patří.
Jinak se samozřejmě nejedná o kabriolet, ale o verzi spider... což je taková spíš targa než kabrio.

Za mě ne a dokud bude u F osmi a více válců, tak není důvod. Stejný důvod nakonec u mě rozhodl u nenákupu MC20... všechno boží.. jen ten motor a zvuk byl jalový jak EUro metrosexuál.
20. 4. 2022 17:36
Re: Toto se nepovedlo
a přijde mi to spíš jako targa než jako cabrio.
Avatar - Dzakobo
20. 4. 2022 17:22
Toto se nepovedlo
Motor je třílitr, ale potom by označení mělo být 306 - což by neprošlo kvůli Peugeotu :D :D
A typický zákazník Ferrari si určitě nepřeje nic jiného, než mít do 135 km/h ticho díky elektropohonu :D :D
Poslední opravdu zajímavé produkční F. s motorem uprostřed - 430 s manuálem, 360 taky OK, F355 je už příliš oldschool a dost nespolehlivá, resp. servis vyjde dráž než u následovníka.