Závodní Ferrari 296 GT3 se zbaví hybridu a nabídne výrazné aerodynamické úpravy
Italská automobilka zveřejnila první skici závodní verze Ferrari 296 GT3 a přidala pár zajímavých detailů.
Závodění bylo vždy nedílnou součástí automobilky Ferrari a jinak tomu nebude ani v případě elektrifikovaného modelu 296. Jeho závodní verze s označením GT3 je zřejmě stále ve vývoji, čekání na její premiéru se však automobilka rozhodla zkrátit zveřejněním několika designových skic a zajímavých informací.
Začněme ale od designu, který je už na první pohled výrazně uzpůsoben lepší aerodynamice ve vyšších rychlostech a lepšímu chlazení vysoce namáhaných komponent. Vpředu tak vidíme například pozměněný nárazník s velkými nasávacími otvory, pod kterým je umístěn výrazný splitter.
Přední podběhy zaujmou výraznými výdechy, které zřejmě zlepší chlazení i aerodynamiku. Za předními koly jsou výrazně vytažené nástavce prahů, které plynule přechází do zadních podběhů. Vzadu je pak obrovské křídlo, uchycené ve stylu labutího krku (swan neck).
Ferrari zatím nezveřejnilo žádné technické parametry, pod kapotou vozu však bude upravená verze 2,9litrového dvakrát přeplňovaného motoru V6, který je základem silničního vozu. Silniční vůz ovšem kombinuje výkon šestiválce s výkonem elektromotoru, čímž se dostává na kombinovaný výkon 830 koní.
U závodního vozu, aby vyhověl závodním regulím, však bude hybridní systém chybět. Je tedy otázkou, jaký výkon vůz nabídne, rozhodně to ale bude méně, než silniční verze. Samotný šestiválec však u silniční verze nabízí 663 koní, u závodní verze to pak nejspíš bude ještě o kousek vyšší číslo.
Ferrari zatím nezmínilo, kdy bude nový závodní speciál představen, jeho stavba už by ale měla probíhat. V nabídce pak novinka 296 GT3 nahradí modely 488 GT3 a 488 GT3 Evo, které se do historie Ferrari zapsaly jako nejúspěšnější vozy v její závodní historii. Vozy Ferrari 488 GT3 se od roku 2020 postavily na start 770 závodů, připsaly si 429 výher a získaly 107 titulů.