Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari SP48 Unica se představuje jako nový unikát na základech F8 Tributo

Ondřej Mára Ondřej Mára 6. 5. 2022 • 04:37
19
Zobrazit náhledy (19)
Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica Ferrari SP48 Unica

Unikátní vůz vznikl na objednávku dlouholetého klienta značky, který se také podílel na vývoji.

Po jednokusových speciálech s motory V12, jako Ferrari Omologata a BR20, dnes italský výrobce exkluzivních strojů představil jednokusový speciál s motorem V8, který nese označení SP48 Unica. Základem vozu se přitom stalo Ferrari F8 Tributo, které však prošlo komplexní proměnou. Na úpravách se přitom měl podílet i objednavatel vozu, který je dlouholetým zákazníkem značky.

Design vozu byl evidentně ovlivněn například designem modelu 458 Italia, současně je však patrná také inspirace modely 296 GTB nebo Roma. K vývoji samotného designu navíc automobilka využívala speciální způsoby modelace a nechyběly ani 3D prototypy.

Video se připravuje ...

Nejvýraznější proměnou oproti modelu F8 je bezpochyby příď, která zaujme specifickou mřížkou v předním nárazníku, připomínající právě modely 458 a 488. Odlišné jsou také tvary světlometů a otvorů v přední kapotě, kde si designéři zajímavě hráli s inspiracemi z minulosti.

Při pohledu z profilu zaujme nový tvar nasávacích otvorů, upravené prosklení kabiny a nechybí ani zcela nový design kol. Záď vozu působí dynamičtěji a zajímavá je také výměna klasických koncových světel za čtyři LED moduly, zřejmě opět inspirované modelem Roma. Za pozornost však stojí i decentní integrovaný spoiler.

Ferrari SP48 také dobře pracuje s barvami. Specificky červenou barvu karoserie totiž doplňuje černá barva na sloupcích i prazích a černá grafika na střeše a zádi. Díky černým A-sloupkům přitom čelní a boční prosklení vozu působí celistvě a připomíná populární design vizoru jezdecké helmy. Vzadu pak stojí za pozornost odstranění okna nad motorem, který je tak nyní zcela ukryt před zraky veřejnosti.

Ovšem zatímco exteriér prošel výraznou proměnou, kabina měla zůstat vcelku věrná původní koncepci modelu F8 Tributo. Kromě odstranění zadního okna však stojí za zmínku například plaketka SP48 Unica na palubní desce před spolujezdcem a speciální čalounění Alcantarou, ve kterém jsou laserem vytvořeny stejné symboly, jaké zdobí střechu a přední nárazník.

O technických změnách se automobilka bohužel nezmiňuje, lze však předpokládat, že pod kapotou zůstal 3,9litrový twin-turbo vidlicový osmiválec, který nabízí nejvyšší výkon 720 koní a 770 Nm točivého momentu. F8 Tributo přitom zvládalo akceleraci na 100 km/h za 2,9 sekundy, 200 km/h pokořilo za 7,8 sekundy a maximální rychlost byla až 340 km/h.

Automobilka se bohužel nezmiňuje ani o ceně, opět však můžeme předpokládat, že nešlo o levnou srandu. Ostatně samotné Ferrari F8 Tributo se prodávalo od částky cca 277.000 dolarů (cca 6,5 milionu korun). Cena přestavby SP48 Unica však jistě bude mnohonásobně vyšší.

Související články

Témata
Články odjinud