Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari BR20 je další unikát pro šťastného majitele. Dvanáctiválcový speciál vzpomíná na 50. léta

David Bureš
Diskuze (2)

Maranellská novinka postavená v jediném exempláři používá za základ Ferrari GTC4Lusso. Tvarově se pak inspirovala modely z padesátých a šedesátých let.

Nedílnou součástí nabídky Ferrari je v posledních letech také program Special Project umožňující nechat si postavit automobil přesně na míru, a to nejen z hlediska barvy karoserie nebo čalounění interiéru, ale včetně designu. Nejnovějším produktem tohoto programu je Ferrari BR20 vyrobené na zakázku nejmenovaného klientela.

Ferrari BR20 je dvanáctiválcové gran turismo, které svým vzhledem odkazuje na tradiční modely této kategorie, z padesátých a šedesátých let. Konkrétně má evokovat modely 410 Superamerica a 500 Superfast. Ferrari přitom tvrdí, že majitel byl úzce zapojen do příprav, byť jeho jméno neodhalilo.

Za základ tentokrát posloužilo Ferrari GTC4Lusso, jehož sériová výroba loni skončila. Oproti výchozímu autu ale došlo k rozsáhlým úpravám, souvisejícím se zcela jiným designem a jinou koncepcí. BR20 totiž přišlo o zadní sedačky výchozího auta, což umožnilo sportovnější tvar kabiny.

BR20 je navíc delší, díky zcela přepracované zádi, s aerodynamickým větrným tunelem, zadním spoilerem nebo koncovkami výfuku integrovanými do zadního difusoru.  Oproti výchozímu autu je ale zcela odlišná také příď. Maska se rozšířila a její součástí se staly karbonové prvky, jiné jsou také poměrně minimalistické světlomety.  

Interiér pak vzdává hold zmíněným historickým gran turismům. Ryzí retro je tmavě hnědá kůže, nechybí ani dubové obložení. Logicky ale nechybí ani moderní prvky jako karbonová vlákna nebo multimediální systém.

Bližší informace o pohonném ústrojí Ferrari nezveřejnilo, a tak se očekává zachování toho sériového. To by konkrétně znamenalo atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. Sériové dvanáctiválcové GTC4Lusso přitom bylo naladěno na 507 kW (690 koní) a 700 N.m.

Program Special Project maranellská automobilka nabízí svým zákazníkům už několik let. Jde opravdu o unikátní klub těch nejvíce oceňovaných klientů značky, vždyť ročně Ferrari postaví jen dva až tři vozy z tohoto programu. I proto na něj majitel čeká klidně pět let, samotná práce na takovém autě zabere 18 až 24 měsíců. Vedle unikátního automobilu zákazník navíc dostane i jedinečný zážitek toho, že se může podílet na výsledných tvarech. Program se stal natolik úspěšný, že podobné projekty dnes nabízí i konkurenční Lamborghini (Aventador J, SC18, SC20), stejně jako McLaren (X-1) nebo Bugatti (La Voiture Noire).

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

12. 11. 2021 09:36
Getecko
Myslete si co chcete, ale podle me jsou Ferrari s motorem vepredu proste lepsi. Vypadaji lepe, pardon, vypadaji super. Mam pro ne slabost uz od 456. Stale se mi moc libi F12 Berlinetta. GT je GT.

Soucasne Ferrari Roma povazuju za designovy skvost, mozna nejhezci ferrari vsech dob. Nazivo je to jeste hezci nez na obrazcich a to je fakt co rict.
Cistsi design nez Porsche, a to jsem myslel, ze ani neni mozne.
12. 11. 2021 08:22
blee
tu hokejku si mohli odpustit:(