Fiat 500 Trepiuno za rohem. Nová verze dostane dveře navíc. Jedny...
Nová generace Fiatu 500 s čistě elektrickým pohonem byla představena ve dvou karosářských variantách. Nyní se blíží ještě jedna, a to hodně netradiční.
Fiat na jaře představil novou generaci svého oblíbeného modelu 500, která se bude prodávat po boku stávající varianty. Nabídne totiž čistě elektrický pohon, a tak bude sloužit spíše jako doplnění nabídky než náhrada dosavadní verze, od letoška nově nabízené také jako mildhybrid. Stejně jako dosud nabídne „nová“ pětistovka uzavřenou verzi a variantu s plátěnou střechou, které má doplnit ještě jedno provedení.
V zákulisí se mu říká Fiat 500 Trepiuno a bude to derivát s dveřmi navíc. Nepůjde ale o mnohokrát spekulovanou pětidveřovou pětistovku, o níž se hovoří jako o nástupci někdejšího Punta, ale o netradiční provedení s třemi bočními dveřmi. Tenhle vůz totiž dostane jen jedny zadní dveře navíc, pro usnadnění nástupu na zadní sedačky.
Půjde tedy o obdobné řešení, jaké kdysi využíval Hyundai Veloster. Krátké dveře pro usnadnění nástupu a výstupu dozadu má i BMW i3 (ale na obou stranách karoserie), nebo je kdysi měla Mazda RX-8 či Mini Clubman. U Fiatu mají být umístěny na pravé straně vozidla (pro bezpečné vystupování směrem k chodníku ve většině zemí nejen Evropy) a mají mít v sobě integrovaný B sloupek pro zesílení karoserie. Autu údajně přidají 30 kilogramů hmotnosti.
Název má být využit z někdejšího konceptu, který v roce 2004 poprvé naznačil podobu novodobého Fiatu 500. Jméno je překladem pro 3+1, což tehdy odkazovalo na konfiguraci sedaček, nově to zdůrazní právě netradiční počet dveří (tři boční a jedny od zavazadelníku).
Nová generace Fiatu 500 (automobilka nijak neodlišuje její název od dosavadní varianty) přijde na trh tento měsíc. Dosud byla odhalena ve formě uzavřené varianty a „kabria“ s plátěnou stahovací střechou. Od stávajícího provedení se liší nejen designem a rozměry, ale také zcela novým technickým základem. Ten je uzpůsobený výhradně elektrickému pohonu. Ten zajišťuje elektromotor o výkonu 88 kW, který čerpá svoji energii z lithium-iontové akumulátoru o kapacitě 42 kWh. Ta má zajistit dojezd až 320 kilometrů podle metodiky WLTP.