Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500 už pořídíte v hybridní verzi. Legendární dvanáctistovka ale v nabídce zůstává

David Bureš David Bureš 27. 1. 2020 • 12:02
46
20
Zobrazit náhledy (46)
Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid

Stylové miniauto italské značky přijíždí v očekávané hybridní variantě. Vedle nového litrového tříválce ale Fiat 500 pořád koupíte i s legendární dvanáctistovkou Fire.

Elektrifikace je klíčový trend automobilového světa letošního roku, kterému se v Evropě nevyhne snad žádná automobilka. Projít jí musí i Fiat, který jí začíná u svých populárních miniaut. Fiat 500 se tak dočkal nové mildhybridní varianty, kterou už pořídíte i na českém trhu.

V útrobách Fiatu 500 Hybrid pracuje zcela nově vyvinutý litrový tříválec řady FireFly, který je kombinován s novou šestistupňovou manuální převodovkou a především mildhybridním ústrojím, kombinujícím 12V elektrický motor fungující jako startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Výkon této mildhybridní sady činí 51 kW.

Elektrický motor poskytuje výkon 3,6 kW a pomáhá při startování spalovacího motoru a akceleraci. 500 navíc díky tomu umí zcela vypnout spalovací motor při rychlosti do 30 km/h.

Ceny mildhybridní novinky startují na českém trhu na částce 287.900 korun. Cena se vztahuje na základní variantu Pop čítající manuální klimatizaci, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna, výškově stavitelný volant, rádio se čtyřmi reproduktory a ovládáním na volantu, 14palcová ocelová kola nebo hned sedm airbagů.

Oproti dosavadní variantě tak 500 zdražila. Ještě v prosinci vůz s tehdejším základem v podobě atmosférické dvanáctistovky s 51 kW a pětistupňovým manuálem ve stupni Pop stála 259.900 korun.

Zájemce o hybridní pětistovku ale může zaujmout i varianta Launch Edition, která je úvodní edicí slavící příchod nové techniky na trh. Stojí 365.900 korun (otevřená 500C je o 70.000 korun dražší) a v její výbavě najdete multimediální systém Uconnect se sedmipalcovým dotykovým displejem, kožený volant, tempomat nebo zadní parkovací senzory. Na první pohled pak Launch Edition poznáte díky logu Hybrid, dvoubarevným 16palcovým kolům z lehkých slitin nebo chromovaným klikám dveří.

Fiat 500 nicméně nadále zůstává v nabídce i s legendární atmosférickou jedna dvojkou řady Fire o výkonu 51 kW. Nově je však k dispozici výhradně v kombinaci s pětistupňovou robotizovanou převodovkou. V jejím případě ceny startují na částce 304.900 korun.

Nový hybridní litr a osmiventilová dvanáctistovka v kombinaci s robotizovanou převodovkou jsou aktuálně jedinými motory v nabídce Fiatu 500. V retro fiátku nabízeného už od roku 2007 tudíž skončil dvouválec 0.9 TwinAir. Již zanedlouho by však měla debutovat nová generace Fiatu 500, která s novými útrobami nabídne elektrický pohon. Auto, zřejmě představené na březnovém autosalonu v Ženevě, bude prodáváno po boku stávající generace. Na rozdíl od něj se pak nebude vyrábět v Polsku, ale v domovské Itálii.

Fiat 500 – technická data a české ceny
Motor 1.0 BSG 1.2 8v
Zdvihový objem [cm3] 999 1242
Válce/ventily 3/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 51/6000 51/5500
Točivý moment [N.m/min]  92/3500 102/3000
Převodovka 6M 5A
Max. rychlost [km/h] 167 163
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 5,3 5,5
Cena Pop [Kč] 287.900 304.900
Cena Lounge [Kč] 316.900 333.900
Cena Sport [Kč] 319.900 333.900
Cena Star [Kč] 347.900 364.900
Cena Rockstar [Kč] 347.900 364.900
Cena Launch Edition [Kč] 365.900 -

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Ja Prvni 123
5. 2. 2020 21:32
Re: Udělali to mazaně
Nenastrelili.
Zvyseni ceny je opravdu mirne... a i to v dusledku toho noveho motoru.
Tady se o tom moc nepise, ale je to fakt chytre udelany: extremne vysoky kompresni pomer a skutecny tlak po kompresi je rizenej okamzikem zavreni ventilu.
Frajerina.
A funguje to. Uz jich po jizni Americe jezdi docela dost. A casto na alkohol, ne na benzin.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 2. 2020 21:29
Re: Udělali to mazaně
A hybrid se pozna podle vykonu toho elektromotoru?
Avatar - Ja Prvni 123
5. 2. 2020 21:28
Re: Udělali to mazaně
Udelali to mazane i zpusobem provedeni: to je opravdu nejjednodusi mozne reseni.
Takze by mohlo fungovat.

Ja jsem uprimne zvedavej, jak to udelaji v Tipu.
Avatar - .StenLi.
28. 1. 2020 09:37
Re: Děkuji, hybrid ne
Vies o tom ze hybridizacia zvysuje spolahlilvost a zlacnuje servis? Tak isto je to prakticky jednoduchsie riesenie ako nespolahlive preturbovane male motory. Uspora paliva/CO2 je vyrazna a to nehovorim o zvyseni komfortu jazdy v meste a zapchach. Skus si najprv vlastnit nejaky hybrid a servisovat ho pred tym ako zacnes oznacovat ludi za imbecilov. Stale rastuci podiel hybridov, az vacsinovy podiel na predajoch bude stale castejsim javom, na case sa s tym vyrovnat a zistit preco su tak popularne a nahradzuju nie len diesle ale aj nehybridne benziny.
28. 1. 2020 09:16
Re: Děkuji, hybrid ne
jasně že ne, bulíš tady nad zlou EU ale kdybys dostal na výběr mezi atrmosferickou nepřímovstřikovou 1.8 hybrid 90kW v Corolle která je prověřená a spolehlivá a 1.0TSI 85kW třívácem ve Scale tak si vezmeš tu Scalu přitom Toyota bez pitomýho downsizingu a elektromobilů jediná splní limity EU s prstem v nose, tak si jdi cestou litrových tříválců který musej vyvažovat elektromobilama ale neobviňuj z toho EU, obviňuj sebe a evropský zabedněný automobilky, jak je vidět na příkladu Toyoty/Lexusu tak jim tahle strategie dovolí i LC 500 a LS 500 s čistě benzínovým pětilitrovým atmosferickým osmiválcem takže rozhodně i s hybridama lze udržet při životě petrolheadovský motorizace namísto chujovin jako audi e-tron

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku