Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500X: Ostrá verze od Abarthu je na cestě

David Bureš
Diskuze (82)
Podle dřívějších zpráv by sportovně laděné SUV na základech Fiatu 500X mělo dostat přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovku.

Nabídka značky Abarth specializované na sportovně laděné vozy má v budoucnu čítat výhradně deriváty rodiny modelů 500 mateřského Fiatu. Počítá se také s ostrým SUV vycházejícím z Fiatu 500X.

„Samozřejmě, že postavíme verzi Abarth od tohoto vozu (500X),“ řekl šéfdesignér evropské divize Fiatu Roberto Giolito v rozhovoru pro australský server CarAdvice.

Italský designér si myslí, že už výchozí 500X je perfektní automobil z hlediska jízdních vlastností a ovladatelnosti, chlubit se má také ideální jízdní pozicí. Z tohoto důvodu Giolito tvrdí, 500X je perfektní model pro značku Abarth.

Jakožto designér se Giolito vyjádřil i k možnostem designu ostrého SUV. Vrcholný Abarth má být na první pohled rozpoznatelný proti výchozímu autu. Podle Giolita má 500X větší potenciál k designovým změnám než model 500. To naznačuje, že by Abarth 500X mohl být patřičný drsňák. Výchozí 500X je dostupné v „městském“ provedení a drsnějším oplastovaném.

Pod kapotu chystaného automobilu šéfdesignér Fiatu nahlédnout nenechal. Loňské zprávy ale spekulují o použití přeplňované čtrnáctistovky se 132 kW (180 k) z Abarthu Punto Supersport. V 500X by měl být tento motor kombinován s dvouspojkovou převodovkou a pohonem obou náprav. Možností je ale také využití jednotky 1750 TBi se 177 kW původem od Alfy Romeo.

Sportovní verze se patrně dočká i technicky spřízněný sourozenec Fiatu 500X Jeep Renegade. Možnost příchodu takového vozu nedávno naznačil sám generální prezident Jeepu Mike Manley. Vrcholný Renegade by mohl nést buď známé jméno SRT, případně Jeepem nedávno registrované označení Trackhawk.

David Bureš
Diskuze (82)
Avatar - grifith
21. 10. 2014 19:20
Re: :-) Jasně kluci, ten Fiat prostě vůbec auto neumí uděla
Já ti tvrdím, že to je kombinace všeho, nedostatku karosářských verzi, výbav a motorů. Mě pouze přestane bavit zarytost těch, kteří odpověď nemají, ale ví, co je špatně.
Corsa má tu nesmírnou výhodu, že ji nikdo nezařízl a její nabídka výbav a motorizací je proti GP o řády jinde.
21. 10. 2014 19:13
Re: :-) Jasně kluci, ten Fiat prostě vůbec auto neumí uděla
Zjavne si si zmylil role, kombikom zaklinas leda ty.
Corsa je tu v jednej generacii od 2006, teda v principe rovnako dlho a predaje su uplne ine. Jediny rozdiel je v ponuke vybav a to rozhodne nespravi rozdiel predajov 300% a to musis uznat, ci chces, ci nechces.

Samozrejme, ze ta to prestane bavit, ked zistis, ze vlastne argumenty boli nezmysly.
Avatar - grifith
21. 10. 2014 18:58
Re: :-) Jasně kluci, ten Fiat prostě vůbec auto neumí uděla
Tak potřebuješ-li se zaklínat pro změnu pouze kombíkem, pak nemůžu sloužit. Ale jo, už mě diskuze s tebou přestala bavit.
21. 10. 2014 18:20
Re: :-) Jasně kluci, ten Fiat prostě vůbec auto neumí uděla
Samozrejme, ze su to somariny, i20 nema kombik a predava sa viac, Corsa je podobne stara, nema kombik a predava sa viac.
Len by si sa mal najprv zamysliet, kym nieco svetoborne tresnes.

Napr. co som sa akurat dnes rozpraval s Nemcom a zhodou okolnosti o autach, ten rovno povedal, ze pre nich je Fiat kazovy stroj a Taliani by mali vyrabat radsej nieco, co nema 4 kolesa.
V CZ zase plati, ze Fiat hrdzavie a kazi sa a hospodskej mentalite sa tazko vysvetluje, ze socik je davno prec.
Avatar - grifith
20. 10. 2014 21:29
Re: :-) Jasně kluci, ten Fiat prostě vůbec auto neumí uděla
Skvělý argument, tak ještě že ty moje jsou mimo >:D :yes:
Je to v podstatě suprové auto, jenže o tom nikdo neví a tak je neprodává 8-s