Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Croma na českém trhu: od 649900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (50)
Italský výrobce zvolil nezvyklý návrat mezi větší vozy. Croma totiž přichází s vyšší karosérií kombi, luxusním interiérem a komfortně orientovaným podvozkem. Něco takového by se dalo spíše čekat od Lancie, ale Fiat zřejmě ví co dělá...

Ceny na českém trhu pokrývají široké spektrum od 650 do 900 tisíc Kč.

Jméno nového Fiatu pochází již z osmdesátých let, kdy se v nabídce usadil velký Fiat stejného označení a v nabídce vydržel celých devět let. Mezi roky 1985 a 1994 se vyrobilo 450 tisíc Crom. Pod kapotou tohoto osobního Fiatu se tehdy také objevil první přímovstřikový vznětový turbodiesel, kterému přinesly slávu až o několik let později německé automobilky.

Nová Croma má nezvyklou karosérii navrženou Giorgettem Giugiarem. Její vnější rozměry jsou 4,75 x 1,77 x 1,60 m, rozvor 2,7 m. Velký prostor uvnitř vozu bude konkurovat velkým kombi a vozům MPV. O dalších karosářských varinatách řady Croma ale Fiat mlčí. Hlavní silnou stránkou Cromy je prostor a komfort. Cestující mají mnoho místa všemi směry, přičemž zbývá 500 litrů základního zavazadlového prostoru.

V nabídce budou tři úrovně výbavy, pět motorů a manuální i automatické převodovky. Vedle dvou zážehových motorů 1.8 16V (96 kW) a 2.2 16V (108 kW, převzato z nabídky GM) se pod kapotou objeví i vznětové motory Multijet 1.9 16V (88 kW a 110 kW) a také nový pětiválec 2.4 16V Multijet. Ten je ráznou odpovědí na německé a francouzské vznětové šestiválce resp. vrcholné verze čtyřválců. Nejvyšší výkon tohoto motor totiž činí 147 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm při 2000 ot./min. Croma s tímto motorem je nejsilnějším modelem nabídky, který jede až 216 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 8,5 s. kombinovaná spotřeba činí 8 l /100 km.

V ceně 649.900,-Kč za základní verzi je obsažena bohatá výbava: čelní, boční a okenní airbagy, kolenní airbag řidiče, ABS, ESP, Hill holder, kompletní elektrická výbava, autorádio s CD a 6 reproduktory, manuální klimatizace. Připlácí se například za boční airbagy vzadu (+10000,-Kč), dvouzónovou klimatizaci(+15000,-Kč), xenonové světlomety (+25000,-Kč) nebo navigační systém (+65000,-Kč), který již zahrnuje také MP3 přehrávač a vestavěný telefon GSM.

Fiat by chtěl obsadit Cromou asi jedno až dvě procenta českého trhu této třídy.

Národní prezentaci novinky naleznete na stránkách http://www.fiatcroma.cz/.

Úplný ceník Fiatu Croma (PDF, 290 kb)

Fiat Croma - Podrobná technická data (PDF, 369 kb)

Fiat Croma Ceny v ČR
modelpřevodovkaobjem
motoru
[cm3]
výkon
[kW]
spotřeba
paliva
[l/100 km]
ACTIVEDYNAMICEMOTION
1.8 MPi 16v *5-rychl.
man.
1796103-649.000,---
2.2 MPi 16v5-rychl.
man.
219810811,5 / 7,0 / 8,6659.000,-699.000,--
2.2 MPi 16v5-rychl.
aut.
219810813,0 / 7,8 / 9,7-749.000,-784.000,-
1.9 Multijet6-rychl.
man.
1910887,9 / 5,0 / 6,1689.000,---
1.9 Multijet 16v6-rychl.
man.
19101108,2 / 4,9 / 6,1724.000,-764.000,-799.000,-
1.9 Multijet 16v6-rychl.
aut.
19101109,3 / 5,8 / 7,1-814.000,-849.000,-
2.4 Multijet 20v6-rychl.
aut.
238714711,5 / 6,0 / 8,0--894.000,-

*=v nabídce od ledna roku 2006

Ondřej Láník
Diskuze (50)
28. 5. 2005 12:58
Re: auto CROMAgnonské?
Passata bych nedával do konfrontace s Cromou. Passat by asi těžko mohl tlačit tenhle novej směr. Také myslím, že Croma má na hodně...
27. 5. 2005 14:12
auto CROMAgnonské?
Tak to mrkám. FIAT. Téma na tři romány. Často se probudím v noci úplně propocenej a ptám se sám sebe, jak mohli nechat takhle zakopat Punto... tak snad už brzy. A ještě před ním nám teď předhodili tohohle z CRO-MAgnonu. Jo, tam našli toho našeho předka, kterej tam tisíce let na nás čekal. A jeho objev, to byl třesk. Tak já koukám na CROMU a myslím, že na třesk má potenci také. Všechno je jinak. Všechno je naruby. Já prostě auta nestíhám. Ještě, že mě auta vůbec nezajímaj. Takže jde o to, pochopit, že CROMA je silné světlo do budoucnosti z Evropy. A kdo se po něm nevydá, nemá vizi. Já CROMU na fotografii moc chválím. Tohle je o odvaze, tohle je Evropa, tohle není snaha vytlouci atose matrixem, tohle je to výsostné pole pro mistry - udělat auto, které pochopím až za čas... Ať je těch, co pochopí hodně a ať pochopí brzy. Nechci se na silnicích korejsky nudit.