Fiat Panda Van: Medvídek v montérkách
Někdo zkrátka větší užitkové auto než odvozené od minivozu nepotřebuje. A takovým živnostníkům je právě Panda Van určena. Lze navíc zvolit dvě verze: buď tradiční dvoumístnou s přepážkou za předními sedadly nebo se dvěma řadami sedadel a mříží až za zadní lavicí.
Obě varianty mají vždy zatmavená zadní okna. Dvoumístné provedení disponuje navíc vzadu krytem, který tak vytvoří rovnou podlahu. To tedy znamená, že původní zavazadelník má dvojité dno a do mezery lze uložit například nářadí. Firemní fotografie ukazují praktické plastové přihrádky a prohlubně, které budou zřejmě v nabídce příslušenství. Kryt lze také zvednout a přichytit za mříž.
Základní verze Pop s dvojicí sedadel je vybavena černými nárazníky a zrcátky, takže bude v městském provozu praktičtější. Boční ochranné plastové lišty ale zase nabízí jen luxusnější čtyřmístná Easy, což je poněkud paradoxní. I ta ovšem má přední masku pouze černou a přístrojovou desku taktéž. Určitě se bude hodit vyjímatelný světelný zdroj v levé části nákladového prostoru, jakož i oka pro uchycení a zpevnění převáženého zboží.
Nová Panda má zatím výhradně pohon pouze předních kol a pro užitkové verze to platí též. Pod kapotou najdeme pouze dva motory: zážehový čtyřválec 1,2 l s 51 kW (69 k) a turbodiesel MultiJet 1,3 l s 55 kW (75 k).
Čtyřkolky se ovšem chystají, budou poháněny dvouválcem 0,9 TwinAir Turbo/63 kW a zmíněným turbodieselem. Nesmí chybět ani plynové verze: Natural Power na CNG (0,9 TwinAir Turbo/59 kW) a Easy Power na LPG, který dostane benzinový agregát 1,2 l. Na ně si ale budeme muset počkat ještě několik měsíců.
Ceny Pandy Van začínají na 8.850 eurech bez daně, což představuje necelých 225 tisíc korun.