Fiat představil hybridní Tipo a 500X, dokončil tak elektrifikaci všech modelů
Nejde pouze o mild-hybrid, který automobilka nabízí u většiny ostatních modelů, ale tradiční hybrid, který je schopen vůz rozpohybovat i bez zapojení spalovacího motoru.
Automobilka Fiat představila nové hybridní verze modelů Tipo a 500X, které sdílejí novou hybridní motorizaci 1.5 T4 Hybrid 48 Volt, složenou z 1,5litrového benzínového motoru a 48V elektromotoru. Že je vám tahle kombinace povědomá? Není divu, koncem ledna ji totiž představil také Jeep v modelech Renegade a Compass pod označením e-Hybrid.
Nová hybridní pohonná jednotka je složena z turbem přeplňovaného 1,5litrového benzínového čtyřválce z rodiny FireFly, pracující v Millerově cyklu, s vysokým kompresním poměrem až 12,5:1 a přímým vstřikování s tlakem až 350 barů, který je naladěn na 96 kW (130 k) a 240 Nm točivého momentu.
Spalovací motor doplňuje řemenem připojený 48V BSG elektromotor, uložený v nové sedmistupňové dvouspojkové převodovce, který nabízí výkon 15 kW a 55 Nm točivého momentu. Výkon je pak přenášen pouze na přední kola.
Jde o první hybrid z dílny Fiatu, který dokáže zcela odpojit spalovací motor, který podle automobilky může zůstat vypnutý až během 47 procent testovacího cyklu WLTP. Při městském testovacím cyklu se přitom bavíme až o 62 procentech času.
Díky nové hybridní technologii totiž dokáže BSG motor zajistit 100% elektrické starty, pomalé popojíždění v kolonách nebo parkování. Elektromotor ale dokáže pracovat i v synergii se spalovacím motorem a dokáže tak vozu poskytnout „extra boost“. Energie pro 48V systém je přitom získávána pouze při brzdění nebo zpomalování.

Spotřeba hybridních modelů by se tak měla snížit dokonce i pod úroveň vznětových motorizací. U modelu Tipo automobilka uvádí cca 4,7 l/100 km, zatímco 1,6litrový diesel si řekne o 5 l/100 km. U modelu 500X by pak spotřeba měla být 5,1 l/100 km, zatímco vznětová šestnáctistovka by si měla říct o 5,4 l/100 km.
Společně s poklesem spotřeby se očekává také snížení emisí CO2 – ve srovnání s motorizací 1.3 T4 (u modelu 500X) zhruba o 11 % (dle WLTP) bez ztráty výkonu či komfortu. Zrychlení z 0 na 100 km/h by pak měla nová motorizace zvládat za 9 sekund (Tipo), respektive 9,4 sekundy u modelu 500X. Díky téměř okamžitému nástupu točivého momentu elektromotoru by si navíc řidiči měli všimnout i celkově lepších reakcí a minimalizace turbo-lagu.
Po vizuální stránce by se měly hybridní modely od svých konvenčních sourozenců odlišovat pouze malou plaketkou Hybrid na pátých dveřích. Model 500X Hybrid navíc dostane novou masku, představenou s modernizací modelu 500X, zatímco Tipo Hybrid bude dostupné i v nedávno představené karosářské verze SW Cross. Oba modely by navíc měly být dostupné ve verzi RED s exteriérem v barvě Passion Red, černým interiérem s červenými doplňky a speciálními logy.
Automobilka Fiat by měla začít přijímat objednávky na modely 500X Hybrid a Tipo Hybrid koncem tohoto měsíce, první kusy by se pak měly u evropských dealerů začít objevovat během dubna. Výroba modelu 500X Hybrid bude probíhat v italském Melfi, zatímco Tipo Hybrid se bude i nadále vyrábět v tureckém závodu Tofas.