Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat představil hybridní Tipo a 500X, dokončil tak elektrifikaci všech modelů

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 2. 2022 • 21:20
21
34
Zobrazit náhledy (21)
Fiat 500X Hybrid Fiat 500X Hybrid Fiat 500X Hybrid Fiat 500X Hybrid Fiat 500X Hybrid Fiat 500X Hybrid Fiat 500X Hybrid Fiat 500X Hybrid Fiat 500X Hybrid Fiat 500X Hybrid Fiat Tipo SW Hybrid Fiat Tipo SW Hybrid Fiat Tipo SW Hybrid Fiat Tipo SW Hybrid Fiat Tipo SW Hybrid Fiat Tipo SW Hybrid

Nejde pouze o mild-hybrid, který automobilka nabízí u většiny ostatních modelů, ale tradiční hybrid, který je schopen vůz rozpohybovat i bez zapojení spalovacího motoru.

Automobilka Fiat představila nové hybridní verze modelů Tipo a 500X, které sdílejí novou hybridní motorizaci 1.5 T4 Hybrid 48 Volt, složenou z 1,5litrového benzínového motoru a 48V elektromotoru. Že je vám tahle kombinace povědomá? Není divu, koncem ledna ji totiž představil také Jeep v modelech Renegade a Compass pod označením e-Hybrid.

Nová hybridní pohonná jednotka je složena z turbem přeplňovaného 1,5litrového benzínového čtyřválce z rodiny FireFly, pracující v Millerově cyklu, s vysokým kompresním poměrem až 12,5:1 a přímým vstřikování s tlakem až 350 barů, který je naladěn na 96 kW (130 k) a 240 Nm točivého momentu.

Spalovací motor doplňuje řemenem připojený 48V BSG elektromotor, uložený v nové sedmistupňové dvouspojkové převodovce, který nabízí výkon 15 kW a 55 Nm točivého momentu. Výkon je pak přenášen pouze na přední kola.

Jde o první hybrid z dílny Fiatu, který dokáže zcela odpojit spalovací motor, který podle automobilky může zůstat vypnutý až během 47 procent testovacího cyklu WLTP. Při městském testovacím cyklu se přitom bavíme až o 62 procentech času.

Díky nové hybridní technologii totiž dokáže BSG motor zajistit 100% elektrické starty, pomalé popojíždění v kolonách nebo parkování. Elektromotor ale dokáže pracovat i v synergii se spalovacím motorem a dokáže tak vozu poskytnout „extra boost“. Energie pro 48V systém je přitom získávána pouze při brzdění nebo zpomalování.

Video se připravuje ...

Spotřeba hybridních modelů by se tak měla snížit dokonce i pod úroveň vznětových motorizací. U modelu Tipo automobilka uvádí cca 4,7 l/100 km, zatímco 1,6litrový diesel si řekne o 5 l/100 km. U modelu 500X by pak spotřeba měla být 5,1 l/100 km, zatímco vznětová šestnáctistovka by si měla říct o 5,4 l/100 km.

Společně s poklesem spotřeby se očekává také snížení emisí CO2 – ve srovnání s motorizací 1.3 T4 (u modelu 500X) zhruba o 11 % (dle WLTP) bez ztráty výkonu či komfortu. Zrychlení z 0 na 100 km/h by pak měla nová motorizace zvládat za 9 sekund (Tipo), respektive 9,4 sekundy u modelu 500X. Díky téměř okamžitému nástupu točivého momentu elektromotoru by si navíc řidiči měli všimnout i celkově lepších reakcí a minimalizace turbo-lagu.

Po vizuální stránce by se měly hybridní modely od svých konvenčních sourozenců odlišovat pouze malou plaketkou Hybrid na pátých dveřích. Model 500X Hybrid navíc dostane novou masku, představenou s modernizací modelu 500X, zatímco Tipo Hybrid bude dostupné i v nedávno představené karosářské verze SW Cross. Oba modely by navíc měly být dostupné ve verzi RED s exteriérem v barvě Passion Red, černým interiérem s červenými doplňky a speciálními logy.

Automobilka Fiat by měla začít přijímat objednávky na modely 500X Hybrid a Tipo Hybrid koncem tohoto měsíce, první kusy by se pak měly u evropských dealerů začít objevovat během dubna. Výroba modelu 500X Hybrid bude probíhat v italském Melfi, zatímco Tipo Hybrid se bude i nadále vyrábět v tureckém závodu Tofas.

Doporučujeme

Témata
18. 2. 2022 11:29
Teda jen nevim, kde vzali to kombi
Myslim, ze to bude jen jako HB.

Ty "obe verze" ve firemnim materialu znamena Cross i Life.

:-(
18. 2. 2022 11:27
Re: Re: Dobré
Asi tak.

Je to nejaka nemoc.
Brachovi fakt jeste prislo normalni, kdyz se mu na 80 tisich zhroutil motor v Oktavce.
A klidne za to jeste i drsne zaplatil.
Nastvane vypadal, az kdyz se mu po dalsich 80 zacal hroutit znova... a dealer skodovky mu rekl, ze to auto na protiucet nevezme, at ho zaveze do AAA.

Ale stejne si zase koupil skodovku.
17. 2. 2022 21:22
Re: Re: Re: Dobré
Myslím že Fiat si své motory na to poslední spalovací období (tzn.poslednich 5 let) ponechá
17. 2. 2022 21:20
Re: Re: Dobré
To si tak řekne někdo kdo neměl fiata posledních cca 15let. Lidé kteří je mají tak ví že to jsou bezproblémová auta
Avatar - WinDiesel
17. 2. 2022 19:08
Re: Dobré
Až se to porouchá, nikdo nebude řešit že to byla spojka. Každý si řekne - aha - Fiat.