Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat: Přehled novinek pro období 2010 až 2014

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Investorská konference, která se tento týden konala v Turíně, poodhalila i plány samotné značky Fiat. Po radikálním zeštíhlení modelového portfolia, které je naplánováno na rok 2010, má přijít několik novinek směřujících do segmentů A, B i D.

Fiat Automobiles ukončí v roce 2010 výrobu hned několika starších nebo málo úspěšných modelů.

Zasloužený odpočinek čeká na Fiat Seicento – miniaturní třídveřový hatchback vyráběný stále pro několik evropských trhů v Polsku. Konec výroby je plánován i pro starší Punto Classic a sedan Siena/Albea odvozený ze světového modelu Palio.

Do kategorie neúspěšných moderních modelů se zřejmě zapíše velké kombi Fiat Croma, jehož výroba by měla být letos ukončena po necelých šesti letech, bez přímého nástupce na obzoru. Velké Fiaty budou napříště reprezentovány modely odvozenými z amerických technických základů. Cílem Fiatu (Alfy a Lancie) je prodávat v Evropě 400 tisíc vozů segmentu D (střední třída, vč. crossoverů) ročně.

Excentrická novodobá Multipla, uvedená na trh v roce 1998, skončí po dlouhých 12 letech, podobně jako další MPV v aktuální nabídce Fiatu - velký model Ulysse. Malé MPV Idea čeká konec v roce 2011.

Nová generace Fiatu Panda se na trh dostane až v roce 2011, novinkou bude přesun výroby z Polska do Itálie (Pomigliano d'Arco). Rok 2012 bude ve znamení modernizace Fiatu 500 (hatchback i 500C), v roce 2013 pak přijde nový miniautomobil, který interní plán označuje jako Citycar. Mohlo by jít o ideového nástupce řady Topolino, jehož běžící projekt byl však před časem managementem Fiatu zastaven.

Grande Punto by mělo ve stávající podobě vydržet ve výrobě do poloviny roku 2013, už v roce 2012 ale přijde na trh jiný nízkonákladový model (výroba zřejmě v Srbsku a v Indii), s nímž Fiat počítá i pro mimoevropské trhy, včetně Severní Ameriky. Nejbližší novinkou mezi dostupnými modely bude modernizace Fiatu Linea naplánovaná na příští rok. Punto Evo, které je nadále klíčovým modelem a tahounem odbytu v Evropě, se dočká velké změny až v roce 2013.

Dílčí novinkou v portfoliu Fiatu bude zavedení velkého crossoveru, který bude vycházet z Dodge Journey. Termínem startu prodeje je rok 2011. Náhradou za Ideu a Multiplu bude nové kompaktní MPV, které v pětimístné i sedmimístné verzi přijde na trh v roce 2012.

Bez velkých změn a dalších karosářských verzí vydrží v prodeji Bravo. Termín generační výměny je v tuto chvíli v plánech Fiatu nastaven na rok 2013. Nástupce Brava by však měl opět být k dostání jako hatchback i kombi. O rok dříve, v roce 2012, přijde na trh (včetně trhů v Americe) nový sedan nižší střední třídy, koncepčně příbuzný s novým Bravem.

V roce 2012 skončí model Sedici, vyráběný ve spolupráci se Suzuki v Maďarsku.

V poměrně vzdáleném roce 2014 se dočká faceliftu letos nové Doblo, zatím nepředstavená Panda, chystaný crossover vycházející z Dodge Journey a malé Qubo.

Všechny výše uvedené informace vycházejí z oficiální prezentace Fiatu pro investory (duben 2010) a týkají se převážně evropského regionu. Specifické strategie a plány představil Fiat pro Rusko, Čínu a Latinskou Ameriku. Budeme se jim věnovat v dalších článcích.

Ondřej Láník
Diskuze (22)
26. 4. 2010 16:39
Re: Jsem trochu na rozpacích...
jj
My se nakonec ještě domluvíme... ;-)
26. 4. 2010 16:06
škoda Cromy
Dost mě mrzí konec Cromy, už její uvedení mi přislo tehdy docela nesmyslné a předčasné. Navíc cenová politka pro tohle auto u nás nebyla dobře nastavená (v zahraničí na tom byla rozhodně lépe) a příchodem Grande Punta a Brava prakticky zabili prodeje tohoto auta. Kdo chtěl kombíka, šel hold jinam, Croma byla předražená, přitom jde o kvalitní kousek se spolehlivýma motorama...
Co se týče Delty, taky mě mrzí její konec někdy v roce 2013, celkově to má Lancia jinde než v Itálii hodně těžké a přemýšlím, že si Deltu nechám radši dovést z Itálie, vyjde to rozhodně lépe...
Avatar - Barrichello
26. 4. 2010 14:52
Re: Jsem trochu na rozpacích...
Tak vidíš...

Chryslery maj oproti tomu altíky a startéry Denso třeba, brzdovej systém byl Bendix, oleje dělá ExxonMobil a PetroCanada atd...

Každý známe to svoje. Každý vím o tom, čemu fandíme.
Bazíruju na tomhle:
1) kde je to vyrobený - chci americký auto Made in Canada či USA - ne vyrobený někde v Burkina Faso, to si nemusím kupovat ameriku pak, aby to mělo z ameriky jen ty loga, si můžu koupit korejskej Chevy, ten má ty loga taky..

2) hodně bazíruju na designu, motorech, výkonu a pohodlí + výbavě
To je totiž dávná filozofie amerik už od 50.let

Zbytek už mě až tak moc nezajímá.
Teda krom ceny - kolik za to dam a co za to dostanu.
U amerik vždy platilo že za málo peněz je hodně muziky a tak by to mělo zůstat.
26. 4. 2010 14:42
Re: Jsem trochu na rozpacích...
tak ona F 500 se dělá v Tychy, takže tam je hodně subdodavatelů od nás, z Polska a okolí a je to i tak jedno z nejkvalitnějších aut na trhu. Jinak Bosch už tam na Moparu nebude... Spíš, mě přijde úsměvné, jak ty často bazíruješ na tom, co na tom autě je... Je to stejná pikačovina, jako říkat, že te´d bdue mít AR starej podvozek z Mercedesu... Ty podvozky budou samozřejmě úplně něco jiného, přepracovaného a i podle typu auta a určení trhu se to bude dost odlišovat... Ale to je jedno...
Avatar - Barrichello
26. 4. 2010 13:19
Re: Jsem trochu na rozpacích...
Co konrétně je italského je na třeba Fiatu 500?
Když to vzemem do poslední součástky? Co vše je made in Italy a od italských dodavatelů? 60%? Možná sotva.

vítej ve světě globalizace, na origo kotoučích Mopar je vyraženo Bosch....