Fiat spustil konfigurátor nové šestistovky. Elektrický crossover začíná pod 800 tisíci
Elektrický Fiat 600 začíná na ceně 799.900 korun už s poměrně bohatou výbavou. Na široké možnosti příplatků však zapomeňte, jednotlivě jde přihodit jen lak a vyhřívání čelního skla pod stěrači.
Stejně jako má letitý Fiat 500 svůj elektrický ekvivalent v podobě modelu 500e, dostal také crossover 500X elektrického sourozence – model 600. Ten čerstvě přibyl do českého konfigurátoru značky, takže známe jeho základní cenu – je 799.900 korun.
Za tuto cenu dostane zákazník verzi (RED), která svým specifickým označením – kdyby závorky nestačily, konkrétní zápis verzí na webu fiatu zní (FIAT)RED – odkazuje na partnerství automobilky s humanitární organizací (RED), „bojující s globálními zdravotními hrozbami, jako je AIDS nebo covid“, píše automobilka.
V základu jsou 16“ plechová kola s dvoubarevnými poklicemi, automatická klimatizace, bezklíčový start, elektrická parkovací brzda, elektrická okna a zrcátka, tempomat, ambientní osvětlení interiéru, LEDkové světlomety na obou koncích auta, couvací senzory, čalounění sedaček tkaninou Seaqual, vyrobenou z recyklovaných plastů vytažených z moří, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů či infotainment s podporou Androidu Auto a Apple CarPlay.
Dražší verze La Prima začíná na 909.900 korunách a nabídne navíc 18“ litá kola, adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu, bezklíčové odemykání, parkovací čidla na všech stranách auta, zrcátka elektricky i sklopná, couvací kameru, automatické přepínání dálkových světel, elektrické sedadlo řidiče s masážní funkcí, vyhřívaná přední sedadla, sledování mrtvého úhlu, bezdrátovou nabíječku smartphonů, vestavěnou navigaci či nabíjecí konektor USB-C i pro zadní sedadla.
Připlatit je možné 13 tisíc korun za bílou nebo černou barvu u verze (RED), příp. 19 tisíc korun za metalízu u verze La Prima. Za 2 tisíce navíc je vyhřívaný prostor stěračů na čelním skle. To je z příplatků všechno.
Obě provedení mají shodné pohonné ústrojí, které představily už vozy jako Jeep Avenger či Peugeot e-2008 – baterie o napětí 400 V a celkové kapacitě 54 kWh, resp. využitelné kapacitě 51 kWh pohání elektromotor s výkonem 115 kW, který otáčí předními koly.
Palubní nabíječka má výkon 11 kW, u rychlonabíječky vůz zvládne až 100 kW nabíjecího výkonu. Dojezd na jedno nabití má být až 406 km v kombinovaném provozu dle WLTP, z reálných zkušeností víme, že tato technika mívá problém zvládnout i 300 kilometrů, nejedete-li opravdu silně „na spotřebu“.