Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat spustil konfigurátor nové šestistovky. Elektrický crossover začíná pod 800 tisíci

Marek Bednář
Diskuze (38)

Elektrický Fiat 600 začíná na ceně 799.900 korun už s poměrně bohatou výbavou. Na široké možnosti příplatků však zapomeňte, jednotlivě jde přihodit jen lak a vyhřívání čelního skla pod stěrači.

Stejně jako má letitý Fiat 500 svůj elektrický ekvivalent v podobě modelu 500e, dostal také crossover 500X elektrického sourozence – model 600. Ten čerstvě přibyl do českého konfigurátoru značky, takže známe jeho základní cenu – je 799.900 korun.

Za tuto cenu dostane zákazník verzi (RED), která svým specifickým označením – kdyby závorky nestačily, konkrétní zápis verzí na webu fiatu zní (FIAT)RED – odkazuje na partnerství automobilky s humanitární organizací (RED), „bojující s globálními zdravotními hrozbami, jako je AIDS nebo covid“, píše automobilka.

V základu jsou 16“ plechová kola s dvoubarevnými poklicemi, automatická klimatizace, bezklíčový start, elektrická parkovací brzda, elektrická okna a zrcátka, tempomat, ambientní osvětlení interiéru, LEDkové světlomety na obou koncích auta, couvací senzory, čalounění sedaček tkaninou Seaqual, vyrobenou z recyklovaných plastů vytažených z moří, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů či infotainment s podporou Androidu Auto a Apple CarPlay.

Video se připravuje ...

Dražší verze La Prima začíná na 909.900 korunách a nabídne navíc 18“ litá kola, adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu, bezklíčové odemykání, parkovací čidla na všech stranách auta, zrcátka elektricky i sklopná, couvací kameru, automatické přepínání dálkových světel, elektrické sedadlo řidiče s masážní funkcí, vyhřívaná přední sedadla, sledování mrtvého úhlu, bezdrátovou nabíječku smartphonů, vestavěnou navigaci či nabíjecí konektor USB-C i pro zadní sedadla.

Připlatit je možné 13 tisíc korun za bílou nebo černou barvu u verze (RED), příp. 19 tisíc korun za metalízu u verze La Prima. Za 2 tisíce navíc je vyhřívaný prostor stěračů na čelním skle. To je z příplatků všechno.

Obě provedení mají shodné pohonné ústrojí, které představily už vozy jako Jeep Avenger či Peugeot e-2008 – baterie o napětí 400 V a celkové kapacitě 54 kWh, resp. využitelné kapacitě 51 kWh pohání elektromotor s výkonem 115 kW, který otáčí předními koly.

Palubní nabíječka má výkon 11 kW, u rychlonabíječky vůz zvládne až 100 kW nabíjecího výkonu. Dojezd na jedno nabití má být až 406 km v kombinovaném provozu dle WLTP, z reálných zkušeností víme, že tato technika mívá problém zvládnout i 300 kilometrů, nejedete-li opravdu silně „na spotřebu“.

Marek Bednář
Diskuze (38)

Doporučujeme

Avatar - Ja Prvni 123
13. 3. 2024 21:12
Re: Jojo to bude pecka :-)
Rozhodne ne.
Benzinova, teda hybridni, ale proste jen tankujici zacina na 540 tisicich.

Zvenku se mi to v reale i libi. Jen ten vnitrek je takovej... divnej.
Nudnej.
Az skoro nemeckej.
11. 1. 2024 09:21
Re: Jojo to bude pecka :-)
Počkej do roka. Možná budeš čučet. Vzhledem k tomu že s dotací to je od 600 tak je možné že jich tu bude za rok jezdit víc než kterýchkoli jiných nových fiatů.
11. 1. 2024 09:19
Re: Hele 799 je furt dost...
No. Jestli stará toyota CHR začíná na skoro to samém a Corolla HB na necelých 700 tak nabídka na elektrický stylový SUV od fiatu za 800 je velmi dobrá. A díky jednodušší technice už by se to jako každý fiat nemuselo tolik sr....t.
10. 1. 2024 20:49
Re: Nevypadda to uplne spatne
Hybrid asi není snem lidí kupujících malé auto od Fiatu. Chce to benzin + manuál a mild hybrid + AT ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
10. 1. 2024 20:06
Re: Nevypadda to uplne spatne
No, vzdyt pisu.
At to bude aspon hybrid...