Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat spustil konfigurátor nové šestistovky. Elektrický crossover začíná pod 800 tisíci

Fiat 600e
Fiat 600e
Fiat 600e
Fiat 600e
55 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (38)

Elektrický Fiat 600 začíná na ceně 799.900 korun už s poměrně bohatou výbavou. Na široké možnosti příplatků však zapomeňte, jednotlivě jde přihodit jen lak a vyhřívání čelního skla pod stěrači.

Stejně jako má letitý Fiat 500 svůj elektrický ekvivalent v podobě modelu 500e, dostal také crossover 500X elektrického sourozence – model 600. Ten čerstvě přibyl do českého konfigurátoru značky, takže známe jeho základní cenu – je 799.900 korun.

Za tuto cenu dostane zákazník verzi (RED), která svým specifickým označením – kdyby závorky nestačily, konkrétní zápis verzí na webu fiatu zní (FIAT)RED – odkazuje na partnerství automobilky s humanitární organizací (RED), „bojující s globálními zdravotními hrozbami, jako je AIDS nebo covid“, píše automobilka.

V základu jsou 16“ plechová kola s dvoubarevnými poklicemi, automatická klimatizace, bezklíčový start, elektrická parkovací brzda, elektrická okna a zrcátka, tempomat, ambientní osvětlení interiéru, LEDkové světlomety na obou koncích auta, couvací senzory, čalounění sedaček tkaninou Seaqual, vyrobenou z recyklovaných plastů vytažených z moří, nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů či infotainment s podporou Androidu Auto a Apple CarPlay.

Video placeholder
Fiat 600e • Zdroj: Fiat

Dražší verze La Prima začíná na 909.900 korunách a nabídne navíc 18“ litá kola, adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu, bezklíčové odemykání, parkovací čidla na všech stranách auta, zrcátka elektricky i sklopná, couvací kameru, automatické přepínání dálkových světel, elektrické sedadlo řidiče s masážní funkcí, vyhřívaná přední sedadla, sledování mrtvého úhlu, bezdrátovou nabíječku smartphonů, vestavěnou navigaci či nabíjecí konektor USB-C i pro zadní sedadla.

Připlatit je možné 13 tisíc korun za bílou nebo černou barvu u verze (RED), příp. 19 tisíc korun za metalízu u verze La Prima. Za 2 tisíce navíc je vyhřívaný prostor stěračů na čelním skle. To je z příplatků všechno.

Obě provedení mají shodné pohonné ústrojí, které představily už vozy jako Jeep Avenger či Peugeot e-2008 – baterie o napětí 400 V a celkové kapacitě 54 kWh, resp. využitelné kapacitě 51 kWh pohání elektromotor s výkonem 115 kW, který otáčí předními koly.

Palubní nabíječka má výkon 11 kW, u rychlonabíječky vůz zvládne až 100 kW nabíjecího výkonu. Dojezd na jedno nabití má být až 406 km v kombinovaném provozu dle WLTP, z reálných zkušeností víme, že tato technika mívá problém zvládnout i 300 kilometrů, nejedete-li opravdu silně „na spotřebu“.

Vstoupit do diskuze (38)