Ford EcoSport: Nástupce Fusionu se představuje i na videu
Nedávno se začal prodávat, pro změnu v Jižní Americe. Druhá generace EcoSportu se nabízí prozatím v Brazílii s motorem 1,6i Flex/81-85 kW. Dočká se ale i další verze 2,0i Flex/104-108 kW. Oba agregáty mohou spalovat benzin i ethanol. Pod kapotou pro ostatní trhy nebude chybět oceňovaný přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost naladěný tentokrát zřejmě na 88 kW.
Aktuálně je k dispozici pouze pohon předních kol a pětistupňová manuální převodovka. Nicméně, počítá se i s verzí 4x4, která je vybavena víceprvkovou zadní nápravou. A chybět nebude ani automat. O deceleraci se starají přední kotoučové a zadní bubnové brzdy. Automobil je 4,24 m dlouhý, 1,76 m široký a 1,69 m vysoký. Zavazadlový prostor disponuje objemem 322 l, sklopením zadních sedadel může narůst až na 705 l.
EcoSport se kromě Jižní Ameriky, kde se už od roku 2003 prodávala první řada, objeví i v severní části tohoto kontinentu, v Asii a příští rok s největší pravděpodobností i v Evropě. U nás se stane nástupcem oblíbené „krabice“ Fusion, která má za sebou dekádu života. Zatímco ta vychází z Fiesty Mk6, malé SUV či chcete-li crossover, sdílí platformu s nejnovějším provedením oblíbeného hatchbacku. Rozvor náprav činí 2,52 m.
Automobil byl vyvinut v Brazílii a tam také zatím vzniká, jeho největším konkurentem „doma“ bude Dacia Duster s logem Renaultu. O výrobu se vedle továrny v Camaçari postarají ještě závody v thajském Rayongu, indickém Chennai a v čínském Čchung-čchingu.