Ford Escort RS2000 byl skoro soutěžní speciál. Tohle je jeden z nejhezčích kousků v Česku
Ford Escort je bezpochyby jednou z největších legend motorsportu. Často ale doplácí na neodborné úpravy a nepřesné renovace. Dnes se podíváme, jak se to má dělat.
Tohle je příběh vášně k motorsportu. Automobilového závodníka Martina Balleka si někteří možná ještě pamatujete ve Škodě Felicia Kit Car, jedné z osmačtyřiceti vyrobených, se kterou se už před dvaceti lety zúčastnil třeba Rallye Hořovice.
Mladoboleslavská střela mu vydržela i do další sezony a posbíral v ní tři vítězství. Hned v té další přezbrojil na Ford Escort RS Cosworth. S tím se na vrchol bedny probojoval na Historic Rallye Kramolín. Život splašeného modrého oválu však skončil v roce 2004 po havárii na Rallye Vysočina Okříšky. Závodnické otěže zvedl po Martinovi jeho syn Filip, který se zhlédl v japonské značce Subaru a jehož vymazlený sedan Legacy RS-RA jsme si představili nedávno. Oba pak můžete vidět v tomto bílofialovém subaru na historických soutěžích.
S Martinem a Filipem jsem se po půlroce znovu setkal, rozhodli se totiž, že mi ukážou i své rodinné stříbro. Pozor, tohle není soutěžní speciál. Nikdy nezávodil a nikdy ani nebude. Tohle je Ford Escort RS2000, výsledek čirého nadšení.
Ford Escort vznikl v roce 1968 jako náhrada za model Anglia. Pomalou, zavalitou, ale velmi spolehlivou anglii nahradil švihák s moderně střiženou karoserií dvoudveřového sedanu, který připomínal zmenšené americké muscle cars, včetně karoserie odkazující na tvar lahve od coca-coly. Díky přední masce, která se v oblasti světlometů zvětšovala, se mu začalo říkat psí kost. Escort stál v základu 679 liber a nabídl lidem samonosnou ocelovou karoserii a podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a tuhou nápravou vzadu.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!