Ford Evos Concept: Čtyřdveřový fastback místo očekávaného kupé
Ford Evos Concept je prvním nositelem nového globálního designového směru značky Ford. Zároveň na něm automobilka demonstruje budoucnost moderních multimediální systémů. Pohled do blízké budoucnosti umocňuje hybridní pohonný systém.
Design
V případě karoserie Fordu Evos Concept můžeme zapomenout na New Edge i Kinetic Design, protože na jejich místo nastoupil nový globální designový směr. Ten má působit dynamicky a řidič má mít již při pouhém pohledu na linie karoserie dojem, že jízda s tímto vozem bude zábavná a příjemná.
Koncept na první pohled působí jako dvoudveřové kupé se splývavou zádí, ale skutečnost je jiná. Přístup do čtyřmístného interiéru umožňuje čtveřice vzhůru výklopných dveří, která při svém zvednutí odhaluje absenci B-sloupku.
Ford Evos Concept je dlouhý 4,50 m, široký 1,97 m, vysoký 1,36 m a má rozvor náprav 2,74 m. Vzhledem svých předních partií asi jen málokomu nebude připomínat současnou produkci značky Aston Martin a to i přesto, že zde nenajdeme jediný stejný prvek. Jiný je tvar masky chladiče, světlometů z LED, členění nárazníku i kapoty. Ford má mnohem ostřeji řezané rysy než sportovci z Gaydonu. To samé platí i pro zadní partie.
Podle automobilky byl koncept navržen se stejnou čistotou jako umělecké dílo a velká pozornost byla věnována detailů, charakterizujícím prémiové vozy. Nová generace zákazníků po celém světě totiž očekává prvotřídní design u všech výrobků bez ohledu na kupní cenu.
Interiér
Interiér s čtveřicí samostatných sedadel je mezi předními sedadly podélně rozdělen vysokým tunelem a je orientován na řidiče, což naznačuje i odlišná barva sedadla řidiče. Před ním je přístrojový štít tvořený displejem lichoběžníkového tvaru. Na části dveří i středové konzole jsou interaktivní dotykové ovladače pro komunikaci s vozem.
Posádka konceptu má mít k dispozici stejné možnosti spojení s okolním světem jako doma nebo v kanceláři. Ford Evos Concept přitom jde jinou cestou než většina současných studií a není pouhou čtyřkolovou konzolou pro smartphone.
Na dotykových obrazovkách, které mají k dispozici přední i zadní cestující se může například přehrávat stejný pořad, který posádka sledovala doma. Vůz má být schopen nastavit v interiéru ideální teplotu pro svého řidiče ještě před odjezdem z domu. Ford Evos Concept by se měl přizpůsobovat svému řidiči i v nastavení podvozku podle jeho stylu jízdy a také podle povrchu silnice.
Pohon
Ford Evos Concept je plug-in hybrid s lithium-iontovými bateriemi. Pod jeho karoserií se ukrývá stejný pohonný systém jako u modelu C-Max Energi. Ten je vybaven zážehovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru s Atkinsonovým cyklem a elektromotorem.
Ford chystá pro zářijový autosalon zatím největší expozici, jakou ve Frankfurtu nad Mohanem kdy měli. Výstavní plocha bude velká 3200 m2 a k tomu se přidá dalších 2800 m2 venku, kde si budou návštěvníci moci vyzkoušet systémy Active City Stop a Active Park Assist.