Ford Fiesta nově pořídíte jako mildhybrid. Pomáhá spotřebě i reakcím motoru
Mildhybridní tříválec 1.0 EcoBoost (92 kW) uvedený v Pumě míří i do dalších modelů. Po Focusu se jej dočkala také Fiesta.
Ford Fiesta patří mezi nejprodávanější malé hatchbacky v Evropě, na českém trhu se mu ale v poslední době příliš nedaří, v rámci svého segmentu dokonce letos vypadl z top 10. Nyní se však automobilka rozhodla oživit jeho nabídku, v reakci na přísnější emisní normy Fiestu nově nabízí také ve formě mildhybridu.
Fiestu tudíž nově pořídíte s mildhybridním tříválcem 1.0 EcoBoost (92 kW), který debutoval v malém crossoveru Puma, ale mezitím si našel cestu také do kompaktního modelu Focus. Spárován je výhradně s šestistupňovým manuálem.
V případě tohoto litru je místo běžného alternátoru použit řemenem poháněný startér-generátor, který při brzdění a jízdě setrvačností dokáže nasbíratenergi, a využívat ji k dobíjení lithium-iontové baterie (pracuje s napětím 48 V). Energii následně umí použít při akceleraci jako pomoc spalovacímu motoru. To pomáhá nejen pohotovějším reakcím, ale také snižuje spotřebu paliva.
Podle Fordu je mild-hybrid o pět procent úspornější v cyklu NEDC a až o 10 procent v městském provozu. Nižší spotřebu nezajišťuje jen fakt, že kvůli pomoci elektromotoru nejsou při zrychlování kladeny takové nároky na spalovací motor, ale také to, že spalovací motor může být zcela vypnut během zpomalování. Jakmile rychlost klesne pod 25 km/h, tříválec se vypne, a to i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku. Mildhybridní tříválec ovšem spoří i jinak, nechybí mu totiž systém vypínání jednoho válce. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.
Motor 1.0 EcoBoost mHEV (92 kW) je pro Fiestu na českém trhu nabízen od stupně Titanium, a to za 394.900 korun. Proti slabšímu 1.0 EcoBoost (70 kW) s šestistupňovým manuálem je tudíž o přijatelných 35.000 korun dražší. Litr o výkonu 92 kW však lze i nadále pořídit také v nehybridní formě. V takovém případě je však spárován s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Oproti mildhybridu je však o 50.000 korun dražší.
Fiesta se ale dočkala i dalších dílčích úprav. Na přání dodávaný adaptivní tempomat je vyzbrojen funkcí stop & go. Funkce automatického brzdění zase nově funguje i v případě, že při couvání kolmo do vozovky bezprostředně hrozí srážka s přijíždějícím vozidlem. Subwoofer volitelně dodávané audiosoustavy B&O se pak přesunul do podběhu, čímž se uvolnil prostor v kufru, díky čemuž lze tento hudební systém nově kombinovat s náhradním kolem.
Ford Fiesta – české ceny a technická data nabízených motorů | ||||
Motor | 1.1 | 1.0 EcoBoost | 1.0 EcoBoost mHEV | 1.0 EcoBoost |
Zdvihový objem [cm3] | 1084 | 998 | 998 | 998 |
Největší výkon [kW/min] | 55/5500 | 70/6000 | 92/6000 | 92/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 105/3500 | 170/1750-3900 | ? | ? |
Převodovka | 5M | 6M | 6M | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 180 | ? | ? |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,5 | 10,9 | ? | ? |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,1 | 4 | 4,6 |
Cena Trend [Kč] | 314.900 | 339.900 | - | - |
Cena Titanium [Kč] | - | 359.900 | 394.900 | 444.900 |
Cena ST-Line [Kč] | - | - | 408.900 | - |
Cena Active [Kč] | - | 379.900 | 414.900 | 464.900 |