Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta nově pořídíte jako mildhybrid. Pomáhá spotřebě i reakcím motoru

David Bureš David Bureš 16. 6. 2020 • 02:38
42
17
Zobrazit náhledy (42)
Palubní deska vyniká přehledným uspořádáním přístrojů a navigace je dobře na očích. Chválíme kvalitní materiály i dobré zpracování. Palubní deska vyniká přehledným uspořádáním přístrojů a navigace je dobře na očích. Chválíme kvalitní materiály i dobré zpracování. Díky jednoznačně a logicky uspořádaným ovladačům se obsluha klimatizace zjednodušila Volič automatické převodovky má aretaci mezi režimem D a S, což je výhodné při přeřazování z parkovací pozice, kde se nemusíte přesvědčovat, který režim jste zařadili Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Na drobnosti z kapes se skvěle hodí prostorné místo před řadicí pákou. Praktická je možnost nastavení automatického režimu ve třech úrovních intenzity foukání. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Systém Sync 3 dostal přehlednou grafi ku. Hardwarová otočná tlačítka mají pevně stanovenou funkci, levým se nastavuje hlasitost a pravým se manuálně ladí rádio. Mapa se musí zoomovat přímo na displeji. Sedadla mají úzká opěradla, což nemusí sedět každému. Oceňujeme však příjemné tvarování a optimálně tuhé výplně, ze kterých nebolí záda. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Vyhýbací manévr projíždí fi esta s jistotou a s minimálním náklonem. Po celou dobu si zachovává mírnou nedotáčivost, která ji ubírá na hravosti a neumožňuje tak rychlý průjezd. Stabilizační systém zasahuje dostatečně. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 205/45 R17 Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Vzhledem ke skromným rozměrům se nechce věřit, že by měl kufr 303 l. Chválíme však důkladné čalounění, praktické háčky na bocích i kapsy na odložení drobností. Přeplňovaný tříválec poskytuje fi estě i v základní variantě dostatečnou dynamiku, samočinná převodovka však neúměrně zvyšuje jeho spotřebu Malá zpětná zrcátka jsou u městského vozu velkým nedostatkem, napravit se to snaží systém sledování mrtvého úhlu Dělená horizontálně orientovaná zadní světla novou generaci fi esty jasně odlišují od všech předchozích Ani velká sedmnáctipalcová kola (v nabídce jsou dokonce i 18“) nejsou překážkou komfortu Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Ford Fiesta 1.0 EcoBoost AT Dvě kamery v horní části slouží pro systém nouzového brzdění a rozpoznají i chodce. Na nebezpečí upozorňují hodně dopředu.

Mildhybridní tříválec 1.0 EcoBoost (92 kW) uvedený v Pumě míří i do dalších modelů. Po Focusu se jej dočkala také Fiesta.

Ford Fiesta patří mezi nejprodávanější malé hatchbacky v Evropě, na českém trhu se mu ale v poslední době příliš nedaří, v rámci svého segmentu dokonce letos vypadl z top 10. Nyní se však automobilka rozhodla oživit jeho nabídku, v reakci na přísnější emisní normy Fiestu nově nabízí také ve formě mildhybridu.

Fiestu tudíž nově pořídíte s mildhybridním tříválcem 1.0 EcoBoost (92 kW), který debutoval v malém crossoveru Puma, ale mezitím si našel cestu také do kompaktního modelu Focus. Spárován je výhradně s šestistupňovým manuálem.

V případě tohoto litru je místo běžného alternátoru použit  řemenem poháněný startér-generátor, který při brzdění a jízdě setrvačností dokáže nasbíratenergi, a využívat ji k dobíjení lithium-iontové baterie (pracuje s napětím 48 V). Energii následně umí použít při akceleraci jako pomoc spalovacímu motoru. To pomáhá nejen pohotovějším reakcím, ale také snižuje spotřebu paliva.

Podle Fordu je mild-hybrid o pět procent úspornější v cyklu NEDC a až o 10 procent v městském provozu. Nižší spotřebu nezajišťuje jen fakt, že kvůli pomoci elektromotoru nejsou při zrychlování kladeny takové nároky na spalovací motor, ale také to, že spalovací motor může být zcela vypnut během zpomalování. Jakmile rychlost klesne pod 25 km/h, tříválec se vypne, a to i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku. Mildhybridní tříválec ovšem spoří i jinak, nechybí mu totiž systém vypínání jednoho válce. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund.

Motor 1.0 EcoBoost mHEV (92 kW) je pro Fiestu na českém trhu nabízen od stupně Titanium, a to za 394.900 korun. Proti slabšímu 1.0 EcoBoost (70 kW) s šestistupňovým manuálem je tudíž o přijatelných 35.000 korun dražší. Litr o výkonu 92 kW však lze i nadále pořídit také v nehybridní formě. V takovém případě je však spárován s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Oproti mildhybridu je však o 50.000 korun dražší.

Fiesta se ale dočkala i dalších dílčích úprav. Na přání dodávaný adaptivní tempomat je vyzbrojen funkcí stop & go. Funkce automatického brzdění zase nově funguje i v případě, že při couvání kolmo do vozovky bezprostředně hrozí srážka s přijíždějícím vozidlem. Subwoofer volitelně dodávané audiosoustavy B&O se pak přesunul do podběhu, čímž se uvolnil prostor v kufru, díky čemuž lze tento hudební systém nově kombinovat s náhradním kolem.

Ford Fiesta – české ceny a technická data nabízených motorů
Motor 1.1 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost mHEV 1.0 EcoBoost
Zdvihový objem [cm3] 1084 998 998 998
Největší výkon [kW/min] 55/5500 70/6000 92/6000 92/6000
Točivý moment [N.m/min]  105/3500 170/1750-3900 ? ?
Převodovka 5M 6M 6M 7DS
Max. rychlost [km/h] 165 180 ? ?
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,5 10,9 ? ?
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,5 4,1 4 4,6
Cena Trend [Kč] 314.900 339.900 - -
Cena Titanium [Kč] - 359.900 394.900 444.900
Cena ST-Line [Kč] - - 408.900 -
Cena Active [Kč] - 379.900 414.900 464.900

Související články

Témata
17. 6. 2020 21:14
Re: Re: Eso
jj nemá konkurenci, ale nikdo ji evidentně nekupuje... K čemu ti je skvělý podvozek a řízení, když to neumíš prodat? Zkus alespoň chvilku přemýšlet ;-)
Avatar - miromen
17. 6. 2020 15:13
Re: Re: Eso
Fiesta je nejen velice vydařena, ale ve sve třidě prakticky nema konkurenci, ktera by se ji přibližila.
Avatar - miromen
17. 6. 2020 15:11
Re: No, myslím si, že na českém trhu je to vlastně jedno...
Koukam, dalši demagog nastoupil do diskuze, ktery je jako obvykle mimo.
Avatar - miromen
17. 6. 2020 15:11
Re: Re: Eso
Měl by jses, už konečně probrat z te nereality nebo vylezt z jeskyně.
Fiestu ST lze pořidit za nějakych 560tkč a to ma oproti předchozi generaci, nejen lepši motorizaci, ale taky je vykonnějši, navic se samosvorem a předpokladam s vyšši vybavou. Konkurenci ve sve třidě prakticky nema a i bez ohledu na třidu jde o to nejlepši co dnešni HH nabizi.
Avatar - CHerokee
17. 6. 2020 14:39
Re: Re: Eso
Bohužel stojí jak auta o segment výše. Měl jsem z minulé generace ST a byla skvělá. Stála nová s 5 dveřmi tolik, co dnes obyč. trochu vybavený tříhrnek. Nedivím se, že ji na cestách vůbec nepotkávám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku