Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Fiesta RS WRC: Debut za týden ve Švédsku

David Bureš David Bureš 2. 2. 2011 • 02:03
23
8
Zobrazit náhledy (23)
Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta
Ford zveřejnil technické údaje Fiesty RS WRC, která je určena pro letošní ročník královské disciplíny WRC mistrovství světa v rallye.

Fiestu RS WRC bude pohánět přeplňovaný 1,6litrový motor EcoBoost s přímým vstřikováním, vyladěným na výkon 300 koní (221 kW) v 6000 min-1. Vrchol točivého momentu je 450 Nm v 4000 min-1. Vůz má tento týden získat závodní homologaci od mezinárodní automobilové federace FIA.

Pohonná jednotka používá turbodmychadlo Garrett, které je podle pravidel FIA doplněno 33mm restriktorem sání. S vyladěním čtyřválcového motoru pomáhala francouzská společnost Pipo Moteurs, řídící jednotku upravil Cosworth.

Sekvenční převodovka X-Trac je šestistupňová a má dvojitý disk spojky od společnosti AP Racing.

Permanentní pohon všech kol se skládá z mechanických diferenciálů vpředu i vzadu. Přední i zadní náprava používá vzpěry MacPherson s nastavitelnými tlumiči Reiger.

K brzdění Fiesty RS WRC poslouží ventilované ráfky Brembo. Při asfaltových rallye budou mít průměr 355 mm, na šotolinových budou o něco menší, s průměrem 300 mm. Podle druhu povrchu se budou lišit i hliníková kola s obutím Michelin, na šotolině a sněhu budou mít rozměry 7x15 palců, na asfaltu 8x18 palců. Pneumatiky budou mít průměr 650 mm.

Automobil oproti sériové Fiestě mírně narostl. Fiesta RS WRC je dlouhá 3.963 mm a široká 1.820 mm, rozvor činí 2.480 mm. Minimální váha auta je 1.200 kg.

Přestože byl vůz stavěn na základech Fiesty S2000, podle Christiana Loriauxe, technického šéfa Ford Abu Dhabi World Rally Team, se oba vozy v mnohém liší. Kromě šasi a ochranné klece je většina dílů lehčí, pevnější či jinak zlepšená.

Fiesta RS WRC najezdila při testech více 11.000 km, což odpovídá dvěma sezonám šampionátu WRC. Automobil se projel na asfaltu (ve Velké Británii, Francii a Španělsku), šotolině (ve Velké Británii, Portugalsku a Španělsku) a sněhu i ledu ve Švédsku. Samotný vývoj byl pod hlavičkou firmy M-Sport, která je dlouholetým partnerem automobilky Ford.

Ford Abu Dhabi World Rally Team minulý týden představil i válečné zbarvení Fiesty pro letošní sezonu. To kombinuje základní bílou barvu s modrou, zelenou a červenou. Hlavním sponzorem je Abu Dhabi, BP se přesunulo do role vedlejšího sponzora a bude propagovat řadu olejů Castrol Edge.

Ford Abu Dhabi World Rally Team zůstal u osvědčené dvojice posádek – týmovou jedničkou bude Mikko Hirvonen s navigátorem Jarmo Lehtinenem, které doplní Jari-Matti Latvala s navigátorem Miikkou Anttilou. Letošní sezona mistrovství světa v rallye bude čítat 13 závodů, ten první se bude konat ve Švédsku od 10. do 13. února.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
2. 2. 2011 17:31
Re: ST
Motor podel je v rallycrossove Fieste jen kvuli lepsimu rozlozeni vahy, u WRC je to ale zakazane. V tom bych tedy problem nevidel.

Pohon vsech kol, ktere maji nove WRC, je celkem jednoduchy, tak ze prevod do produkcni podoby by nemel byt vubec problem.

U Fordu je to problem ciste marketingoveho rozhodnuti, overeno, protoze pohon vsech kol je u zodpovedne osoby z Ford of Europe asi proste slovo. Technicky to problem neni.

Focus nebo Mondeo mely mit davno pohon vsech kol, kdyz na tech samych platformach jako maji oni, Volva ty AWD verze davno maji. :no: :no: :no:
Avatar - dr.biker
2. 2. 2011 16:04
Re: Jednoznačně nejkrásnější rallye speciál současnosti...
Mě se tak moc Fiesta nelíbí, např. Clio R3 je podle mě hezčí - [odkaz]
Nebo Peugeot 207 S2000- [odkaz]
jeho vzhled a hlavně i výkony nemají chybu!
Avatar - Ricardo
2. 2. 2011 15:36
Re: ST
Motor podél není, jako v rallycrossové Fiestě, tak by snad něco z tohoto využít šlo
2. 2. 2011 14:34
Re: ST
Jo a ja bych radeji at udelaji rovnou ST i s RS . A to RS by mohlo mit rovnou pohon vsech kol jako ma WRC.

Protoze na nejake RevoKnuckle na to jim uz kaslu, je to dobry doplnek predni napravy, ale funkcnost trakce vsech kol to vubec nenahradi, to je vsem, doufam, davno jasne. :no:
2. 2. 2011 14:33
Re: Fiesta x Focus
Jsou to jen papirove udaje, ale ve skutecnosti je to o neco vice. Tak ze ano, nove WRC budou rychla auta. ;-)

Navic nova auta nemaji centralni diferencial, tak ze ztraty vykonu jsou mensi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku