Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus kombi v testu Auto Bild na 100.000 km: Docela solidní záležitost

Ondřej Mára
Diskuze (2)

V testu odolnosti na 100.000 kilometrů prokázal Ford Focus kombi nejen spoustu každodenního talentu, ale také výdrž.

Automobilový průmysl prochází neustálými změnami, přičemž jednou z aktuálních je přechod od běžných automobilů směrem k SUV. Jednou z obětí tohoto trendu se stávají i klasické kombíky, jako například Ford Focus. Vytrvalostní test německých kolegů z Auto Bild, kteří s vozem najeli 100.000 kilometrů a následně ho rozebrali, však jasně ukazuje, že klasické kombíky mají stále co nabídnout. A mnohé vozy segmentu SUV umí lehce zastínit. Vezměme to ale postupně.

Když 17. listopadu 2019 vjelo do podzemního parkoviště nakladatelství Axel Springer kompaktní kolínské kombi, očekávání byla zpočátku mírná. Ostatně takové dobře „vyšlechtěné“ auto prostě nechce vyvolávat zbytečně nervózní očekávání. Jenže zcela neprávem, jak němečtí kolegové zjistili ještě téhož dne. V modré metalíze Dynamic Blue za 800 eur přitom kombík vypadal opravdu parádně. Pohled dovnitř pak ukazoval, že namísto skromné strohosti čekala německé kolegy solidní a sebevědomě vytvořená atmosféra.

Video se připravuje ...

Pod kapotou vozu pracoval 2,0litrový turbem přeplňovaný vznětový čtyřválec, který nabízel nejvyšší výkon 110 kW při 3500 ot/min-1 a nejvyšší točivý moment 370 Nm při 2000 ot/min-1. O přenos výkonu na přední kola se pak starala osmistupňová automatická převodovka. Pro kompletnost dodejme, že vůz sliboval maximální rychlost až 205 km/h a kombinovanou spotřebu dle WLTP asi 5,7 l/100 km.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

20. 12. 2022 21:20
Focus je Focus
Focus byl vždy skvělý. Čtvrtá generace boduje snad ještě na více frontách, než dříve. Toho německého redaktora co si stěžoval na cenu bych se rád zeptal, zda za tyto peníze pořídí Golf nebo Octavii. Kolegovi či kolegům, kteří si stěžovali na komfort, bych jen doporučil základní šestnáctky a standardní podvozek, pokud jejich provedení nemělo. Focus je na nich relativně měkký a přitom pořád hezky funguje v zatáčkách. Je parádně prostorný a snad žádný motor nemá zásadních vad. Tu osmistupňovou převodovku bych rád vyzkoušel, zatím jsem poměrně dost najel s litrem a je moc fajn. Zdá se mi, že Ford nic nezanedbal a auto postavil tak dobře, jak jen za dané peníze uměl. Když v roce 2018 začínal kolem 400 tisíc, říkal jsem si jak je levný. Škoda jen, že už ho dlouho vyrábět nebudou. Tak snad se mi podaří, že si jej koupím. Aspoň ojetý.
9. 12. 2022 16:29
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/