Ford představuje brutální Mustang Mach-E 1400. Má sedm elektromotorů a 1400 koní
Před časem nás Ford lákal na produkt se zvukem elektromobilu, avšak schopnostmi tradičních bestií Kena Blocka. Tady je výsledek!
Prototyp Ford Mustang Mach-E 1400 vznikl ve spolupráci modrého oválu se společností RTR Vehicles a jeho hlavním poselstvím je demonstrace schopností elektrického pohonu. Hlavní zbraní unikátního stroje je sedm elektromotorů v útrobách, které podle Fordu dělají ze speciálu konkurenceschopný vůz na okruhu, při sprintech, nebo třeba Gymkhaně…
„Nyní je ten správný čas pro využití elektrické technologie. Mustang Mach-E bude zábavné řídit, stejně jako každý jiný Mustang. Ale Mustang Mach-E 1400? To je díky divizi Ford Performace a společnosti RTR Vehicles absolutní šílenost,“ uvedl Ron Heiser, hlavní programový inženýr Mustangu Mach-E.
Mašina s výkonem 1400 koní dokáže svištět až 260 km/h, na další technické parametry si ale ještě musíme počkat. Ford nicméně říká, že projekt je výsledkem 10.000 hodin spolupráce obou firem, které jsou s výsledkem nadmíru spokojeny. „Usednutí za volant tohoto vozu absolutně změnilo můj pohled na to, co výkon a točivý moment vlastně znamenají,“ nechal se slyšet Vaughn Gittin Jr., zakladatel RTR Vehicles.
Tvůrci přitom vůz od počátku vyvíjeli s nulovými restrikcemi, zkrátka měli postavit to nejlepší, co dokážou. Výsledkem je auto, které se vzhledově značně inspiruje prvky, jež Ford využívá napříč závodními sériemi po celém světě. Speciální péči si vyžádala aerodynamika, která je optimalizována pro maximální využití výkonu a zároveň chlazení klíčových komponent elektromobilu.
Zatímco sériový Mustang Mach-E dostává nanejvýš dva elektromotory, tahle specialitka jich má rovnou o pět víc. Tři najdeme vpředu, čtyři vzadu. „Velkou výzvou bylo zpracování a řízení obrovského množství energie, kterou sedm elektromotorů dodává. Je to takové malé umění,“ říká o voze Mark Rushbrook, ředitel Ford Performance.
Podvozek a komponenty pohonu jsou sestaveny tak, aby bylo snadné udělat ze speciálu zadokolku, čtyřkolku i předokolku. Stejně tak se počítá s různými nastaveními náprav podle toho, jestli se vůz zrovna vydá na okruh, nebo šílet do terénu pod taktovkou Kena Blocka. V útrobách se ukrývá 56,8kWh akumulátor uschovaný ve speciálních pouzdrech, které mají baterii chránit a zároveň zamezit jejímu přehřívání.
Součástí balíčku je brzdová soustava Brembo, stejně jako hydraulická ruční brzda. Ford s nadšením říká, že vůz je jeden velký experiment, na kterém se automobilka může učit. Dokazují to i detaily jako kapota, která je vyrobena z organických kompozitních vláken, což je alternativa k uhlíkovým vláknům, ze kterých je tvořen zbytek karoserie. Modrý ovál si takové experimenty může dovolit, však také do elektrifikace investuje více než 11,5 miliardy dolarů (přes 265 miliard korun).