Ford potvrdil, že představí nové Bronco na jaře roku 2020
Ford oficiálně potvrdil, že na jaře roku 2020 představí očekávaný model, který ponese označení Bronco.
Ford již během autosalonu v Detroitu na začátku roku 2017 oficiálně potvrdil, že v roce 2020 opět zařadí do nabídky model, který ponese označení Bronco a bude podobně jako jeho jmenovci z dvacátého století vhodný pro jízdu v terénu.
Bronco má být koncipováno jako globální model, jehož základem se má stát žebřinový rám, který je určen pro terénní vozy a pick-upy. Podle dosavadních informací se má jednat o středně velké SUV, které bude nabízeno i na evropských trzích.
„Bronco bude nekompromisní vůz s pohonem všech kol pro milovníky dobrodružství, kteří se rádi vydávají daleko za hranice města,“ uvedl Joe Hinrichs, prezident Ford Motor Company pro Severní a Jižní Ameriku, již v roce 2017 v rámci autosalonu v Detroitu.
Ford se prozatím nevyjadřuje k technice či vzhledu nového modelu Bronco, ale již oficiálně potvrdil, že se jeho premiéra odehraje na jaře roku 2020. Spolu s touto informací pak bylo představeno nové logo pro připravované SUV.
Ford Bronco má podle starších neoficiálních zpráv zamířit nejen na severoamerický trh s přeplňovanými zážehovými motory z rodiny EcoBoost, v jejichž čele má stát čtyřválec o objemu 2,3 l a výkonu 201 kW (273 k). Tento motor má spolupracovat s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Pro evropský a další trhy není vyloučeno použití vznětových motorů 2.0 EcoBlue a 3.2 TDCi, s nimiž je v současnosti nabízen pick-up Ranger. Do budoucna se pak hovoří i o hybridu a výkonném provedení Bronco Raptor, pod jehož kapotou může být i přeplňovaný 2.7 litrový motor V6, nebo atmosférická V8.
Ford Bronco se na severoamerickém trhu poprvé objevil jako malý off-road v roce 1966. Ten až v roce 1978 nahradilo stejnojmenné full-size SUV, sdílející techniku s velkými pick-upu řady F, které bylo nabízeno v celkem čtyřech generacích až do roku 1996, kdy jej nahradil ještě větší Expedition.
V letech 1983 až 1990 bylo v nabídce Bronco II, které s třídveřovou karoserií dlouhou 4,0 m v první a 4,1 m ve druhé generaci, zapadlo mezi kompaktní SUV a sdílelo techniku s tehdejším kompaktní pick-upem Ranger první severoamerické generace.
Zdroj: Ford Motor Company