Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Ranger
Ford Ranger
Ford Ranger
Ford Ranger
13
Fotogalerie

Ford Ranger přijíždí v modernizované podobě. Pětiválec střídá za čtyřválec

Přestože je nově nabízený motor menší než předchůdce a postrádá jeden válec, nabízí více síly.

Začátek letošního roku je u Fordu ve znamení modernizace jeho automobilů. Po nedávno inovovaném Mondeu se faceliftu dočkal také pick-up Ranger. I v jeho případě jde hlavně o změny pod kapotou, kde se objevuje nový turbodiesel 2.0 EcoBlue.

K dispozici budou hned tři varianty nového dvoulitru, které nahradí obě stávající jednotky, čtyřválec 2.2 TDCi a pětiválec 3.2 TDCi. Dvě slabší verze budou přeplňované jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, první nabídne 96 kW a 340 N.m, druhá pak 125 kW a 420 N.m.

Vrcholnou variantou pak bude dvakrát přeplňované 2.0 EcoBlue, s jedním vysokotlakým turbem s variabilní geometrií a jedním nízkotlakým turbodmychadlem s fixní geometrií, které bude naladěno na 157 kW a 500 N.m. Oproti stávajícímu pětiválci 3.2 TDCi je tak méně objemnější a postrádá jeden válec, přesto je silnější, předchůdce měl 147 kW a 470 N.m.

Turbodmychadla ve slabších dvoulitrech byla navržena tak, aby poskytla více síly v nízkých otáčkách, což zajistí potřebný vyšší elán. U biturba pak v nízkých otáčkách pracují obě turba společně, pro rychlejší reakce, aby se v těch vysokých spolehl pouze na to větší. Všechna provedení se samozřejmě spoléhají na systém selektivní katalytické redukce.

Novinkou je převodovka. Vedle šestistupňového manuálu totiž dvě silnější verze dvoulitru bude možné pořídit i s novým desetistupňovým automatem, který už najdeme v Mustangu nebo full-size pick-upu F-150. Množství převodů zajistí ideální množství síly za jakýchkoliv podmínek, navíc pomůže snížit spotřebu paliva. Standardem je pro všechny dostupné karosářské verze (Regular Cab, Super Cab a Double Cab) pohon všech kol.

Ford se zaměřil i na bezpečnost vozu. Ranger se tak stává prvním vozem segmentu s varováním před kolizí s detekcí chodců a inteligentním omezovačem rychlosti rozpoznávajícím povolený limit ve standardní výbavě. K dispozici je nově i bezklíčový vstup nebo aktivní parkovací asistent.

Z dalších úprav zmiňme nově nastavený podvozek pro komfortnější jízdu, což zatím nebyla zrovna doména Rangeru. Změnil se i design, pomocí přepracovaného nárazníku i masky chladiče, zatímco uvnitř najdeme upravené prvky podle vybraných variant.