Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit Custom navazuje na Tourneo Custom

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Světová výstavní premiéra nového Fordu Transit Custom se blíží a již nyní jsou k dispozici první fotografie a informace.

Ford v případě svého největšího evropského užitkového modelu postupuje při jeho představovaní od osobní k dodávkové verzi. Čistě na dopravu osob zaměřené Tourneo hrálo většinou druhé housle, ale letos se představilo v Ženevě jako první a teprve po něm se dočkáme oficiální premiéry užitkového Transitu Custom naplánované na veletrh užitkových vozidel v Birminghamu pořádaný od 24. do 26. dubna.

Podoba Fordu Transit Custom je známa prakticky již od března díky představení konceptu Tournea Custom. Od něj se exteriér dodávkového modelu liší jen neprosklenými boky karoserie za B-sloupkem.

V případě interiéru bude situace podobná a můžeme zde očekávat design, který Transit Custom přiblíží současným osobním modelům značky Ford. U novinky automobilka odstranila jeden z nejčastěji kritizovaných prvků současného Transitu a již ve standardní výbavě bude volant stavitelný výškově i podélně. Vyšším řidičům přijde jistě vhod prodloužení dráhy posunu sedadla o 30 mm směrem dozadu.

Od svého uvedení na trh bude Transit Custom nabízen ve dvou délkách. Kratší provedení bude mít celkovou délku 4,97 metru a provedení s delším rozvorem nabídne karoserii dlouhou 5,34 m.

Pod zcela novým designem karoserie se má i nadále ukrývat praktický užitkový automobil, který i ve své kratší verzi poskytne ložnou plochu pro tři europalety. Délka nákladového prostoru Transitu Custom může být 3 m a objem má být 6 m3. Ford vyzdvihuje velmi dobrý přístup do nákladového prostoru zadními křídlovými dveřmi o bočními posuvnými dveřmi.

Ke zvýšení užitné hodnoty Transitu Custom mají přispět i odnímatelné střešní nosiče, které umožní převoz delších předmětů. Bez nich mají mít všechny verze s výjimkou řady 330 celkovou výšku pod 2 metry. Zákazníkům má Transit Custom nabídnout i širokou škálu užitečného zatížení od 600 do 1400 kg.

Stejně jako Tourneo Custom bude i Transit Custom možné pořídit s mnohými prvky, které jsou známé z ostatních modelů značky. Jmenujme hlasově ovládaný komunikační systém Sync, jehož součástí je automatické tísňové volání na celoevropskou linku 112, zadní parkovací kameru, Driver Alert vyhodnocující v chování řidiče příznaky únavy nebo pomocník s jízdou v pruzích Lane Keeping Alert, který udržuje auto v jízdním pruhu pomocí aktivních zásahů do řízení.

K pohonu Fordu Transit Custom poslouží turbodiesel 2,2 Duratorq TDCi, který bude nabízen ve třech výkonových verzích se 74, 92 a 114 kW. Jednotka bude kombinována se šestistupňovou manuální převodovkou, standardem je systém start-stop. Fordem udávaná kombinovaná spotřeba paliva činí u tohoto užitkového modelu 6,6 l/100 km.

Transit Custom je založen na nové globální platformě Ford, která byla zkonstruována s cílem dosáhnout jízdních vlastností na úrovni osobního vozu – jmenovitě agilní ovladatelnosti, dokonalejšího jízdního komfortu a snížené úrovně vnitřního hluku. Automobilka uvádí, že tato nová platforma má o 37 % vyšší torzní tuhost než u dosavadního Transitu.

Ke zvýšení tuhosti vozu i bezpečnosti posádky přispívá použití vysokopevnostní oceli, které je v konstrukci karoserie vozu 40 % ze všech použitých materiálů. Pasivní bezpečnost řidiče a jeho předního spolujezdce zajišťují čelní airbagy, které mohou doplňovat i boční a hlavové airbagy.

Sériová výroba Transitu Custom bude zahájena v turecké továrně Kocaeli v polovině roku, na trh má novinka dorazit před koncem letošního roku. Ford uvádí, že pro Transit Custom bude platit záruka proti korozi na 12 let a servisní intervaly mají být jednou za 2 roky nebo po 50.000 ujetých kilometrů.

Během letošního roku se mají představit i větší verze nového Transitu s vyšším užitečným zatížením. Tyto modely mají nabídnout i pohon zadních kol. Jak Ford uvedl již dříve zamíří větší Transit s motorem 3,5 EcoBoost V6 i do Severní Ameriky a stane se z něj další globální model této značky, zatímco menší Transit Custom by měl být pouze pro Evropu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)