Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford v Německu zachová výrobu modelu Fiesta

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Evropská výroba Fordu Fiesta bude zachována. Automobilce se podařilo dohodnout se zaměstnanci o snížení nákladů na montáž.

Americká automobilka Ford Motor Company zachová výrobu svého modelu Fiesta v Německu, přestože mzdy v této zemi jsou obecně vysoké. Automobilce se podařilo dohodnout se s tamními zaměstnanci na snížení nákladů na montáž vozů. Ford se již delší dobu snaží ukončit roky ztrát svých evropských aktivit.

Ford oznámil, že vedení i zaměstnanci se dohodli na zrušení nákladných nočních směn, zvýšení flexibility pracovní doby a převedení práce od dodavatelů na Ford. Automobilka díky tomu očekává v období let 2017 až 2021 celkové úspory 400 milionů USD (8,1 miliardy Kč).

Ford by chtěl vrátit své evropské aktivity do zisku v roce 2015 a doufá, že opatření vztahující se k jeho závodu v Kolíně nad Rýnem, kde se vyrábí hatchback Fiesta, mu pomohou k tomu, aby zůstal trvale ziskový. Automobilka je v Evropě ztrátová od roku 2011. Ford Fiesta je nejprodávanějším modelem Fordu v Evropě.

Ford plánuje najmout také v Kolíně do svého vývojového centra 500 techniků. V Kolíně je jedna ze dvou německých továren Fordu a má zhruba 4100 zaměstnanců.

Dohoda končí měsíce nejistot pro zaměstnance v Německu. Média již dříve upozorňovala, že Ford by mohl přesunout výrobu nové Fiesty do levného Rumunska, kde v současnosti v závodě ve městě Craiova má 3600 zaměstnanců a vyrábí tam model B-Max.

Podle německého ekonomického institutu IW průměrná hodinová mzda v německém zpracovatelském průmyslu v roce 2012 činila 36,98 eura (1015 Kč). V Japonsku to bylo 29,56 eura, v USA 25,87 eura a v Rumunsku jen 3,78 eura.

Ford již v roce 2013 zavřel dva menší výrobní závody ve Velké Británii a plánuje do konce letošního roku zavřít montážní závod v belgickém Genku. Celkem tak podle agentury Reuters sníží počet zaměstnanců o 5700.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)
Avatar - maros
13. 6. 2014 09:12
Ford není v záviděnihodné situaci
Vysoké mzdové a odborové náklady ho ženou do červených čísel. Přestěhovat továrnu taky nemůže, protože by ho odboráři sedřeli z kůže. Produktivita práce odboráře nízká a saturace trhu vysoká. No, držím palce :-|
Avatar - Ham.
12. 6. 2014 20:31
Re: V čem je problém?
Prodeje pro prodeje jsou k ničemu. Je potřeba vyrábět levně a prodávat se ziskem a to se Fordu v Evropě zatím nedaří kvůli vysokým personálním nákladům viz v článku mzdy v D.
12. 6. 2014 19:29
V čem je problém?
Tohle už je pak hodně těžký když Ford celkově v Evropě nemá prodeje vůbec špatný a takovej Focus se zmíněnou Fiestou jsou na tom víc než dobře a většinou okupujou první místa na všech trzích, ale přesto je Ford prodělečnej a zavírá továrny, PSA to samý ... hlavně že Hyundai roste ... 8-s