Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford začal přijímat objednávky na supersport GT, cena zatím nejistá

David Bureš
Diskuze (40)
Do prodeje zatím vstoupilo 500 exemplářů nového šestiválcového supersportu z díly Fordu.

Nová generace supersportu Ford GT se světu poprvé představila již na začátku loňského roku, až tento týden však výrobce začal přijímat objednávky na tento automobil. Ford přitom zatím nezveřejnil definitivní cenu auta.

Kvůli omezené produkci si bude Ford nastávající majitele pečlivě vybírat. Zájemci o vůz se mohou registrovat na stránkách fordgt.com. Pokud bude žádost schválena, ozve se klientovi pracovník nově nabízené služby Ford GT Concierge Service, který jej bude následně provázet po celý proces nákupu.

„Nákupní proces je v případě Fordu GT unikátní a odpovídající exkluzivitě našeho nového supersportovního modelu,“ říká k výběru majitelů Henry Ford III, globální marketingový ředitel sportovní divize Ford Performance.

Zájemci přitom zatím stále neví, kolik bude nové GT stát. Ford pouze tvrdí, že předpokládaná základní cena se bude pohybovat okolo 450.000 dolarů. To je v přepočtu asi 10,76 milionu korun. Do částky přitom nejsou zahrnuty náklady na přepravu.

První kolo příjmu žádostí přes internet se uzavře 12. května 2016 v 11:59 hodin. K dispozici je 500 vozů, které pokryjí první dva roky produkce auta. Ford totiž výrobu GT omezí na 250 kusů ročně. Produkce auta bude zahájena před koncem letošního roku.

Zájemci o GT i jeho fanoušci si vůz prozatím mohou naspecifikovat ve virtuálním konfigurátoru. Karoserii GT je možné lakovat jednou z osmi nabízených barev, přičemž celek mohou zdobit „rychlé“ pruhy přes celou karoserii. Dále je možné vybírat z několika 20palcových kol, za nimiž se mohou rýsovat třmeny v jednom z pěti odstínů. Pro kabinu jsou nabízeny čtyři barevné varianty.

Jestliže vnější tvary nového Fordu GT navazují na jeho předchůdce, technika v útrobách je kompletně nová. O pohon se totiž stará dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.5 EcoBoost vycházející z jednotky pro závodní speciál Ford EcoBoost Riley, který je naladěn na více než 600 koní (441 kW). Síla uprostřed uloženého agregátu je posílána pouze na zadní kola, jak se na správný supersport sluší a patří. Jednotka spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

David Bureš
Diskuze (40)
Avatar - Pekelná Micinka
16. 4. 2016 02:06
Re: Kup si GT
Projel jsem nějaký videa a nemyslím, že by GT oproti XJ220 mělo znít nějak dramaticky špatně. Na druhou stranu, XJ220 je z doby, kdy ten zvuk prostě dělalo auto samo, nevím, jak to má GT, vycházím z toho co si uvedl výše. Ať tak nebo tak Jag je už teď vzácnější a ceny se pohybují na úrovni 0,5 mil.$, takže cca na úrovni GT.
15. 4. 2016 14:21
Re: Kup si GT
[odkaz]

Zní strašně. Prostě jako GT-R.
15. 4. 2016 14:18
Re: Sberatelsky kousek
NSX je propadák [odkaz]

Recenze se projeví naplno až bude testována v soukromí v Evropě a USA, zatím je to po eventech sponzorovaných Hondou/Acurou, takže si to redaktoři nechtějí pohnojit. Stejně jako se měnila hodnocení v případě poslední Corvetty Z06. Která se v testu Motor Trendu dokonce rozbila. Když si přečteš dojmy o NSX, tak jsou strašně znát rozporuplné reakce. Redaktoři jsou zklamáni a rozhořčeni, ale současně nechtějí automobilku strhat, protože jim platí letenku, ubytování a další servis při demo akcích.
15. 4. 2016 14:12
Re: Sberatelsky kousek
Autocar od doby, co odešel Sutcliffe nestojí za nic. Prior je jen loutka, která pochválí každé auto, které dostane na test. Přičemž v Evu a TG magazínu dané auto zhodnotí podstatně objektivněji ve stejném momentě. Koukni se na nějaké videotesty na Youtube, samotní Amíci jsou zaskočeni tím, co z toho Honda/Acura udělala za kreaturu. Zlaté i8, to ti povím.
15. 4. 2016 14:09
Re: Sberatelsky kousek
NSX nestojí za nic. Největší zklamání posledních let.