Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Geniální tah, nebo svatokrádež? Jaguar nabídne E-Type s elektrickým pohonem

David Bureš David Bureš 24. 8. 2018
19
10
Zobrazit náhledy (19)
Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type Jaguar E-Type
Elektrická verze slavného sporťáku využije techniku z crossoveru Jaguar I-Pace. Cílem je dosažení dojezdu přes 270 kilometrů.

Když loni Jaguar představil koncept E-Type Zero, způsobil poprask. Zatímco jedni se do moderní techniky elektromobilu zabalené v krásné historické karoserii okamžitě zamilovali, jiní dílo považovali za svatokrádež. Jak se ale zdá, první skupina převažovala, Jaguar potvrzuje, že nezůstane u jediného postaveného prototypu.

Možnou výrobu Jaguar ostatně naznačil již při premiéře E-Typu Zero, o jejím zahájení měl rozhodnout zájem zákazníků. Ten se evidentně ukázal jako vysoký a je teď už jedno, zda jej způsobila už samotná myšlenka netradiční kombinace elektromotoru a historického kabátu, nebo třeba fakt, že se E-Type Zero ukázal na letošní královské svatbě prince Harryho s Meghan Markle. Novomanželé v tichém krásném sporťáku tehdy vyrazili na večerní recepci.

Bližší informace o voze automobilka teprve zveřejní, některé detaily ale už známe. Cílem je dosažení dojezdu alespoň 270 kilometrů, přičemž samotné ústrojí využije množství komponentů z elektrického crossoveru I-Pace. Lithium-iontové baterie s kapacitou 40 kWh bude možné dobít za šest až sedm hodin.

Automobilka se přitom snaží, aby elektrický Jaguar E-Type byl co do jízdních vlastností maximálně podobný originálu. Proto má lithium-iontová baterie konceptu obdobné rozměry a váhu jako původní šestiválcový motor, přičemž tyto komponenty jsou uloženy na jeho místě. Samotný elektromotor (v konceptu o výkonu 220 kW) je zase umístěn na pozici převodovky originálu. Díky shodnému rozložení hmotnosti mezi nápravy tak má elektrický E-Type jezdit, manévrovat a brzdit jako originál.

Toto řešení navíc zajišťuje, že se struktura auta včetně zavěšení nebo brzdy nemusela měnit. To usnadňuje přestavbu automobilu a navíc umožňuje možnost následné úpravy zpět do původní podoby s konvenčním motorem. To kdyby si majitel přestavbu v elektromobil náhodou rozmyslel.

Některými detaily ale dá elektrický E-Type svoji moderní techniku přece jen najevo. Koncept využíval účinné diodové světlomety, zatímco uvnitř se objevila přepracovaná palubní deska s moderním multimediálním systémem, ovládaným prostřednictvím dotykové obrazovky, který bude na přání dodáván i pro prodávané auto.

O přestavbu Jaguaru E-Type v elektromobil se postará historické centrum Jaguar Classic, zabývající se renovací vozů s divokou kočkou ve znaku. První auta si mají zákazníci převzít v létě 2020. Do té doby mají být oznámeny i technické parametry elektrické novinky a její cena. Tak co, máte zájem?

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Určitě svatokrádež!
Arese
| 25. 8. 2018
Jenže ani něco takového už v dnešní ekoteroristické době nemůže překvapit... 8-s :no:
...jak politika ČSSD
gil54
| 25. 8. 2018
Co taky můžeš čekat vod Indů. (I když zase dokud patřil Anglánům, tak se imrvére s.r.a.l. ;-) .)
Avatar - Pekelná Micinka
...jak politika ČSSD
Pekelná Micinka
| 24. 8. 2018
Jaguar neví kudy kam. Tohle je pro mě jasný důkaz. Žádná jiná automobilka takovýhle vylomeniny nemá zapotřebí a to se dlouhodobě pohybují v černých číslech.
Avatar - traveldrive
Kdyby to dělali celý nový,
traveldrive
| 24. 8. 2018
Aspoň tomu nechali pôvodný dizajn bez akýchkoľvek výstrelkov, takže sa to tolerovať určite dá. Z laminátu by to už možno nemalo to kúzlo, ale tiež by to ešte šlo.
Ale v týchto prípadoch by som tolerantný nebol, lámal by som za to ruky:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Mě sice moderní věci v autech
karel999
| 24. 8. 2018
Přesně tak, zničit E-Type tim, že z něj vykuchám motor a nacpu tam elektromotor, to už je na sprostý slova. Ale mít ho doma a nejezdit s ním jako s daily, je asi podobná debilita.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku