Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Global NCAP: Indický Chevrolet Enjoy bez airbagů nezískal ani hvězdičku!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Organizace Global NCAP do nárazových testů vyslala kompaktní MPV Chevrolet Enjoy určené pro indický trh. Výsledkem je nulový počet hvězd v ochraně dospělých cestujících a dvě hvězdy v ochraně dětí.

Chevrolet Enjoy je indickým dvojčetem čínského modelu Wuling Hong Guang, vyráběného SAIC-GM-Wuling, jenž je společným podnikem SAIC, Liuzhou Wuling Motors Co. a GM China. Pro čínský trh je tento automobil vyráběn od roku 2010, zatímco v Indii jej GM India nabízí od roku 2013.

Kompaktní MPV s rozvorem náprav 2720 mm a celkovou délkou 4305 mm v provedení pro indický trh nabízí ve svém interiéru prostor pro sedm až osm cestujících. Pod kapotou jsou atmosférické zážehové čtyřválce o objemu 1,3 l nebo 1,4 l, které roztáčejí kola přední nápravy.

Organizace Global NCAP do svých testů zařadila Chevrolet Enjoy v základním stupni výbavy s atmosférickým zážehovým motorem o objemu 1,3 litru a pohotovostní hmotností 1529 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře se omezovala prakticky jen na bezpečnostní pásy. Chevrolet Enjoy ve svém základním provedení nenabízí ani předepínače bezpečnostních pásů či čelní airbagy nebo ISOFIX.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu osmnáctiměsíčního dítěte použita sedačka Maxi Cosi Cabrio Fix a pro figurínu šestiletého dítěte sedačka Maxi Cosi Priori XP.

Chevrolet Enjoy se zúčastnil nárazového testu, při kterém automobil narazí 40 procenty své přídě do bariery při rychlosti 64 km/h.

Ochrana dospělých

Chevrolet Enjoy při zvoleném způsobu nárazového testu ve svém základním provedení bez airbagů poskytuje hlavě a hrudníku řidiče špatnou ochranu. V případě dospělého pasažéra na předním sedadle je uvedena slabá ochrana hlavy a dostatečná ochrana hrudníku.

Kolena cestujících na předních sedadlech jsou ohrožovány nebezpečnými prvky v konstrukci palubní desky.

Karoserie je podle hodnocení organizace Global NCAP nestabilní a není schopna odolat jakémukoliv zatížení nárazem.

Ochrana dětí

Dětská sedačka pro tříleté dítě nebyla při nárazovém testu schopna zabránit nepřiměřenému pohybu figuríny směrem vpřed v okamžiku nárazů. K sedačce, v níž byla figurína osmnáctiměsíčního dítěte se hodnocení Global NCAP nevyjadřuje.

Pokyny k instalaci dětských sedaček v interiéru vozu jsou nedostatečné a nepodařilo se je na sedadlech správně připevnit pouze za pomoci bezpečnostních pásu. ISOFIX ve výbavě vozu nebyl.

Celkový výsledek

Chevrolet Enjoy nezískal v oblasti ochrany dospělých cestujících žádnou hvězdu. Při čelním nárazu hrozí řidiči i přednímu spolujezdci těžká zranění. V případě ochrany dětských cestujících byly tomuto MPV uděleny dvě hvězdy.

Nedostatky jsou u tohoto vozu v konstrukci karoserie i nedostatečné standardní výbavě prvky aktivní i pasivní bezpečnosti.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Avatar - narona
21. 3. 2017 00:00
Re: skelet ok
Problém bude spíš v tom, že se utrhla stěna za motorem a volant s tím ;-\
Avatar - wakantanka
20. 3. 2017 15:52
Re: Enjoy your death
No ale nie je to až tak dávno keď sme si aj my o nejakých airbagoch mohli tak prečítať akurát v dennej tlači. >:D A najviac sa predávali nové autá oholené na kosť aj bez rádia, pretože väčšina na ne proste nemala. V Indii je to hlavne a predovšetkým o peniazoch. Škoda či VW sa tam nevedia presadiť dlhodobo, pretože sú na miestne pomery dobre vybavené, bezpečné ale gro kupcov na ne proste nemá. A ak by som to pritiahol za vlasy ... miliarda ľudí, zrejme si miestna vláda vraví že 100 ľudí sem 100 ľudí tam. Ale rozumiem aj tvojmu argumentu.
20. 3. 2017 14:39
Re: skelet ok
A oboji vypada hur, nez ten chevrolet.
20. 3. 2017 13:32
Smysl auta
Mám dojem, že v Indii nějaký hvězdičky řešit nebudou. A proti malýmu skůtru je tohle super bezpečný povození...
Avatar - vabis
20. 3. 2017 13:06
S1203, to byl jiny etalon
Oslnive to neni, prumerne taky ne. Ale ve srovnani s narodni chloubou casu nedavnych, S120 nebo S1203 jde o krasny vysledek. Do zeme, ktera ma hlad, jeji obcan nema co ztratit a je rad, ze muze sedet alespon v deformacni zone je to krasny vysledek. Osobne vyraznejsi problem nevidim.