Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lynx Motors GT1
Lynx Motors GT1
Lynx Motors GT1
Lynx Motors GT1
20 Fotogalerie

Téměř zapomenutý sen o Fordu GT z Le Mans ožívá. Vznikne 28 kusů a budou moct na běžné silnice

Po krachu společnosti Matech Concepts padl i zajímavý projekt zakázkových Fordů GT v závodním stylu. Lynx Motors však zachránil původní šasi a plánuje v záměru pokračovat.

Na papíře vzniká mnoho nádherných projektů, ale dotáhnout je do konce často bývá nad možnosti tvůrčí dílny. Podobný scénář potkal i společnost Matech Concepts, založenou v Ženevě roku 2006. Zakladatel Martin Bartek tehdy uzavřel dohodu s divizí Ford Racing týkající se vývoje modelu GT pro závodní účely ve skupinách FIA GT1 a GT3.

Bartek dokonce závodil se svým týmem ve vytrvalostních závodech. V roce 2010 představil modernizovanou verzi vycházející z Fordu GT modelového ročníku 2005 pro skupinu GT1. Navzdory vynaloženému úsilí Matech Concepts v roce 2011 ukončil činnost, ale jeho sen žije dál.

Společnost Lynx Motors totiž převzala 27 originálních podvozků včetně karoserie verze GT1. Ta vozu dodává široký postoj a bojovnou vizáž. Řeč je zejména o předním nárazníku vybaveném rozměrným splitterem a postranními křidélky. Na bocích zaujmou výrazné prahy, závodní zpětná zrcátka a dveře s lehkými okny. Celkový dojem dotváří rozměrné křídlo na zádi a obří difuzor.

Lynx Motors ve spolupráci s Graham Rahal Performance připravuje sérii 28 kusů homologovaných pro běžné silnice. Na svých stránkách zveřejňuje prospekty dvou verzí – Gulf a Eau Rouge. V případě Gulfu je uvedena také cena v přepočtu 39,5 milionu korun.

Zatímco v prospektech se objevují závodně vyhlížející verze, Lynx Motors prý plánuje umírněnější provedení s novým volantem a luxusním interiérem více podobným sériovému GT. To znamená klimatizaci, dvoubarevné čalounění, schránku na telefon, pravděpodobně s indukční nabíječkou, a podobně. Také výkon se má pohybovat kolem 895 kW, což odpovídá v brožuře uvedenému motoru Ford Twin Turbo V8 spojenému se šestistupňovou manuální převodovkou.

Původní verze Gulf měla vzniknout v deseti silničních kusech s Ford Twin Turbo V8 naladěným na více než 895 kW a dvou okruhových, vybavených motorem Roush RY45 Twin Turbo V8 s 1044 kW. U karoserie je zmíněna možnost vlastní grafiky a zajímavé jsou i snímky závodního interiéru. Ten dává na odiv palubní desku s digitálním štítem, dotykovým infotainmentem a třetí obrazovkou, která se nachází na volantu. Nechybí závodní sedadla a ochranná klec.

Leták k verzi Eau Rouge uvádí výkonnější variantu motoru a více technických detailů. Podle nich je motor s hliníkovým blokem osazen dvěma turbodmychadly Garrett G35 a na zakázku vyrobeným výfukem s titanovými komponenty. Mezi další díly patří brzdové třmeny AP Racing, ABS od Bosche, PWR chladicí systém a podvozek JRI s možností zvětšení světlé výšky vpředu. Pro úplnost lze doplnit kola Forgeline o průměrech 20 palců vpředu a 19 palců vzadu. Obutí je Michelin Pilot Sport Cup 2R.

Bude zajímavé sledovat, jakou specifikaci budou mít finální vozy postavené ve městě Zionsville v americké Indianě.

Video placeholder
Lynx Motors GT1 • Lynx Motors