Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson radikálně mění svou nabídku pro modelový rok 2018

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Harley-Davidson sloučil své modelové řady Dyna a Softail v jednu jedinou a výsledkem je zcela nová generace strojů Softail, která míří do nového modelového roku s osmi modely.

Harley-Davidson se již nyní pilně připravuje na oslavy svého 115. výročí a jejích součástí se stává i nástup zcela nových modelů pro modelový rok 2018.

Novinky sice zůstávají věrné tradičním jménům Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob a Street Bob, ale mohou se pochlubit nově vyvinutým, lehčím a pevnějším ocelovým rámem i zadní kyvnou vidlicí. Srdcem těchto strojů je pak nový motor Milwaukee-Eight 107, případně 114, který měl premiéru ve strojích řady Touring připravených pro modelový rok 2017.

Paul James, Product Portfolio Manager Harley-Davidson, řekl, že nové motocykly řady Softail jsou výsledkem nejrozsáhlejšího programu výzkumu a vývoje v dějinách značky. Nová konstrukce těchto cruiserů si vyžádala tisíce hodin vývoje a testování.

Jádro podvozku motocyklů Softail 2018 tvoří nový trubkový rám z vysokopevnostní uhlíkové oceli, který v kombinaci s kyvnou vidlicí podstatně zvyšuje pevnost podvozku.

Samotný rám je o 65 % tužší než u předchozí řady Softail, což vede k 34% nárůstu celkové pevnosti podvozku. Jeho konstrukce se také vyznačuje jednodušší stavbou s 50% snížením počtu součástí a 22% omezením svarů.

Jsou používány dvě kyvné vidlice, jedna pro úzké a druhá pro široké zadní kolo. Široký podvozek je o 5,89 kg (15 %) lehčí, zatímco úzký podvozek ušetřil 8,16 kg (20 %). Kyvná vidlice přenáší pohyb zadního kola do jednotky odpružení monoshock ukryté pod sedlem, takže si zachovává klasický vzhled hardtailového rámu.

Nové přední odpružení, které bylo poprvé použito u modelů Touring 2017, využívá novou technologii s dvojitým průtokovým ventilem. Se zdvihy 130 mm je optimalizované pro pohodlné brázdění krajiny i razantnější projížďky. Ovladatelnost také vylepšuje optimalizovaný závlek a úhel přední vidlice.

Nové zadní odpružení typu monoshock si zachovává klasický vzhled hardtailu, modernizovaná geometrie zlepšuje kvalitu jízdy, trakci a ovladatelnost. Snadno nastavitelné předpětí pružiny umožňuje rozsah nastavení zatížení 217 kg pro větší pohodlí spolujezdce a optimální ovladatelnost.

Modely Softail 2018 jsou až o 17 kg lehčí než dříve. Podle svého výrobce nabízejí lepší poměr hmotnosti a výkonu s rychlejší akcelerací, lepším brzdným účinkem a dynamickým chováním v zatáčkách v kombinaci s většími úhly náklonu v zatáčkách u většiny modelů.

Všechny nové modely Softail se mohou pochlubit již zmiňovanými dvouválci Milwaukee-Eight 107 a 114. Tyto motory mají pro značku Harley-Davidson tradiční 45stupňový úhel válců s široce rozkročenými hlavami se zvýrazněnou jednovačkovou konstrukcí, která umožňuje úzkou stavbu dolní části.

První z dvojice motorů má objem 1745 cm3, zatímco druhá pohonná jednotka, která je k dispozici v rámci modelové řady Softail 2018 pouze pro Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114 má objem 1868 cm3.

Kotevní body nového rámu řady Softail jsou vyrobeny tak, aby těsně obepínaly motor a zvyšovaly tuhost podvozku. Motory Milwaukee-Eight pro modely Softail také využívají propracovaný systém s vyvažovací hřídelí, který vyrovnává vibrace motoru a současně zachovává charakteristický pocit Harley-Davidson.

Harley-Davidson vyzdvihuje vedle nového rámu, podvozku a motorů i samotný design osmi nových modelů řady Softail. Ten je výrazně odlišuje od jejich předchůdců a zároveň jeden od druhého.

Nové modely řady Softail si můžete v galerii prohlédnout vedle ostatních strojů značky Harley-Davidson připravených pro modelový rok 2018.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
27. 8. 2017 11:55
Novinky
V galerii jsem nenasel Road Glide, tak uvedu alespon odkaz pro zajemce:
[odkaz]

Jinak ty videa z odkazu reknou vic nez fotky.

Ja jsem se v novinkach zatim moc nenasel.
Porad se mi libi nejvic asi Breakout a Ultra Limited.
27. 8. 2017 11:02
Re: Chudák čeština.....
Jj, chyba hned v první větě. To je ostuda.
Avatar - wladyk
27. 8. 2017 10:19
Chudák čeština.....
Co to zase autor píše? Slova SLOUŽIL a SLOUČIL zřejmě považuje za stejná i když vlastně záměnou vytvořil absolutní nesmysl. Chtělo by to po sobě přečíst než než to vypustíte do světa.