Hasičské Tatrovky z Poličky míří do služby u německých dobrovolných hasičů
Společnost THT Polička začala dodávat do Německa první hasičské vozy Tatra pro zásahy při hašení požárů.
Společnost THT Polička se před pár dny pochlubila, že již v průběhu února zahájila dodávky prvních vozidel z velké série 46 kusů CAS pro německé dobrovolné hasiče, kteří je budou využívat zejména při hašení lesních požárů.
Projekt, na kterém se podílel také zástupce Tatry v Německu Metallbau & Fahrzeughandel Friedrich GmbH & Co. KG, se rozpohyboval již ve druhém čtvrtletí roku 2020 – nedlouho po vysoutěžení tendru hasičských speciálů pro spolkové země Braniborsko a Meklenbursko-Přední Pomořansko.
Po vyjasnění technických požadavků byla německým obchodním partnerem uzavřena smlouva na dodání 46 kusů vozidel a v THT Polička se rozjela výjimečná akce. Společnost musela objednat podvozky Tatra, nasmlouvat materiály i komponenty, vymyslet vhodná technická (i ekonomická) řešení a nakoupit potřebné hasičské vybavení.
Po necelých 10 měsících byl postaven první prototyp, který byl následně odeslán do zkušebny LSTE v německém Borkheide. Zde byla posouzena shoda se zadávací dokumentací ve všech detailech a pak již nic nebránilo zahájení výroby a dodávek.

První kompletní vozy CAS, u kterých již byly zohledněny i připomínky z prototypu, začaly opouštět výrobní linku v průběhu září loňského roku. Ještě v říjnu byl pak vůz prezentován veřejnosti na výstavě Florian v Drážďanech.
Technické parametry nových vozů pro německé dobrovolné požáry pak rozvedl web Požáry.cz. Základem vozů se stal dvounápravový podvozek Tatra Force 4x4.1 s připojitelným pohonem přední nápravy, pohon pak zajišťuje vodou chlazený řadový šestiválec Cummins o výkonu 291 kW s nejvyšším točivým momentem až 1684 Nm.
Přenos výkonu na kola zajišťuje automatická převodovka Allison 4500 s hydrodynamickým měničem, která je vybavena pomocným pohonem vodního čerpadla. Pohonné ústrojí plní emisní normu Euro 6.
Cisterny s délkou lehce přes 8 metrů jsou vybaveny předním navijákem a přední proudnicí, která se ovládá dálkově z kabiny. Zajímavostí je pak kamera na pravé straně kabiny, která by měla být součástí asistenta pro odbočování doprava (žádaného kvůli četnosti cyklostezek v Německu).
Zadní nástavba by kromě nezbytného hasičského vybavení a čerpadla měla pojmout až 4800 litrů vody a 180 litrů pěnidla, jak uvádí web Požáry.cz. Na střeše by pak kromě proudnice měl být také výsuvný stožár s LED osvětlením. Konkrétní výbava dodaných vozů se však může lišit v závislosti na německých požadavcích – aby bylo možné vozy využívat také při jiných typech zásahů.
