Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hennessey Venom GT 2011: Americké Elise s výkonem 895 kW

David Bureš
Diskuze (6)
Texaský malosériový supersport s 6,2litrovou V8 twin turbo o výkonu 895 kW (1200 k) útočí na nejrychlejší vozy světa.

Americká společnost Hennessey zveřejnila technické údaje svého malosériového supersportu Venom GT. Tento automobil, jehož základem je Lotus Elise, je ve sprintu z 0-200 mph (322 km/h) dokonce rychlejší než Bugatti Veyron 16.4.

O pohon vozu se stará 6,2litrový vidlicový osmiválec původem z Corvette ZR1, který je uložen podélně uprostřed. Motor byl ale mohutně upraven, díky čemuž jeho výkon vzrostl na 895 kW (1.200 k) při 6500 min-1, vrchol točivého momentu 1.564 Nm v 4200 min-1. Manuální převodovka Ricardo má šest stupňů.

Pohotovostní hmotnost Venomu GT je pouhých 1.220 kg. I s posádkou je rozložena v poměru 44:56 mezi přední a zadní nápravu.

Jelikož Hennessey pochází ze Spojených států, jsou zrychlení Venomu GT udávány v mílích za hodinu. Hennessey Venom GT tak akceleruje z 0-60 mph (96 km/h) za 2,5 s, sprint z 0-200 mph (322 km/h) je dílem 15,9 s. To je o více než 8 s rychleji než Bugatti Veyron. Podle měření magazínu Road & Track z roku 2007 trvá Veyronu zrychlit na tuto rychlost 24,2 sekund. Švédský Koenigsegg Agera R je v tomto ohledu bližším protivníkem Venomu GT, z 0-200 mph zrychlí za 17,68 s.

Hennessey odhaduje, že Venom GT může jet až rychlostí 443 km/h.

O zastavení automobilu se starají karbon-keramické kotouče s šestipístkovými třmeny Brembo. Díky aktivnímu zavěšení je možné světlou výšku vozu zvýšit až o 6 centimetrů, což se může hodit při parkování a přejezdu zpomalovacích prahů.

Vzhled automobilu je hlavně účinný, křivky nebyly tvořeny tak, aby byly co nejkrásnější. Panely karoserie jsou vyrobeny z karbonových vláken, kola kombinují karbon a kovaný hliník.

Automobil je 4.655 mm dlouhý a 1.960 mm široký, rozvor činí 2.800 mm. To ukazuje, nakolik byl výchozí Lotus Elise upraven. Rozvor britského sporťáku je totiž 2.300 mm.

Vnitřek Venomu GT je ryze spartánský. Posádka sedí ve skořepinových karbonových sedačkách čalouněných kůží. Dílo firmy Hennessey tak přímo nekonkuruje Bugatti Veyron, které je luxusním gran turismem, ale spíše americkému SSC Ultimate Aero či již zmíněnému švédskému Koenigseggu Agera R.

Zakladatel firmy John Hennessey o Venomu GT tvrdí, že je automobilem, který si vždy přál postavit. Je lehký a má uprostřed uložený americký vidlicový osmiválec.

Cena Hennessey Venom GT je 950.000 amerických dolarů (cca 17,6 milionu korun). Hennessey oslovuje zákazníky i tím, že za příplatek 28.225 dolarů nabízí výrobu verze s pravostranným řízením. Automobil je vyráběn ručně, ročně vznikne jen pět exemplářů. Stavba jednoho vozu zpravidla trvá šest měsíců.

David Bureš
Diskuze (6)
23. 9. 2011 18:20
Re: Automobil je vyráběn ručně
Třeba u Morganu se pořád hodně věcí opravdu ručně vyrábí. Jinak jde o narážku na ruční výrobu versus ruční montáž.
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2011 16:11
Re: Automobil je vyráběn ručně
ved ono je to aj tak myslene ze rucne sa len montuju, nerozumiem ti , snad ine rucne montovane auta sa vyrabaju inak?

nechapem co si tymto sledoval
23. 9. 2011 10:59
Automobil je vyráběn ručně
Tato fráze mě vždycky dostane. Co je tam vyráběno ručně? To jakože kus oceli brousí dělník pilníkem a vypadne z toho klikovka? Je to jen skládačka z již dostupných dílů a ručně se možná montuje a utahují se šroubky.
Avatar - sargis
23. 9. 2011 10:07
jj
uz je to nudne ako sa propaguje umenie urobit zvnutra ocaluneny dragster a porovnavat ho s Bugatti...urobte podobne luxusne GT, s ktorym clovek prejde par tisic km v pohodea bez poruchy a potom sa porovnavajte s Veyronom. Rovnako mozem porovnavat Fabiu RS s Merc S 250 CDI a tvrdit, ze ma lepsie zrychlenie a odvezie 4 ludi...