Historické centrum Fiatu prodává dvě krásné Alfy 8C. Je libo kupé, nebo Spider?
Alfa Romeo 8C se přestala vyrábět v roce 2010, přesto jsou nyní k dispozici dva prakticky nové kousky, které nikdy neopustily továrnu.
Sporťák Alfa Romeo 8C je jedno z nejhezčích aut tohoto milánského výrobce. Při premiéře vzbudilo obrovskou pozornost, firma však postavila jen 500 kusů kupé 8C Competizione a 500 exemplářů otevřeného 8C Spider, a tak na mnohé zájemce nedošlo, poptávka násobně převažovala nabídku. Po letech však italský výrobce svým fanouškům udělá radost, k prodeji nabízí hned dva kousky 8C, prakticky nové!
Jedno je kupé z roku 2007 a druhé spider z roku 2010. Oba automobily nikdy neopustily továrnu a mají dodneška jen několik ujetých kilometrů na svém kontě. Navíc jsou vhodně restaurovány a certifikovány historickým centrem automobilky FCA.
Připomeňme, že Alfa 8C odkazující svým označením na stejnojmenný sporťák z třicátých let byla poháněna za předními koly umístěným atmosférickým benzinovým osmiválcem o objemu 4691 cm3, spárovaným s šestistupňovou robotizovanou převodovkou, uloženou vzadu. Motor byl vyráběn u Ferrari a naladěn byl na 331 kW a 470 N.m.
Automobil poprvé debutoval v roce 2003 ve formě konceptu, navrženého německým stylistou Wolfgangem Eggerem, tehdejším šéfdesignérem Alfy, který dnes pracuje u čínské značky BYD. Sériová verze následovala v roce 2007, mezitím se v roce 2005 představil i koncept otevřené varianty, která v produkční formě dorazila v roce 2008.
Sériové kupé pojmenované Alfa Romeo 8C Competizione se proti konceptu prakticky nezměnilo, jemné retuše zahrnovaly odlišnou kapotu, jinou grafiku xenonových světlometů nebo trojúhelníkové chladicí otvory za předními koly. O výrobu se postarala továrna Maserati, část komponentů ostatně bylo sdíleno s jeho modelem GranTurismo.
Jestli vás nabídka zaujala, vězte, že oba exempláře budou prezentovány na letošní výstavě historických vozidel Techno Classica v německém Essenu, konané mezi 10. a 14. dubnem, kde si je budete moci prohlédnout. A zřejmě tam firma zájemcům prozradí i cenu, kterou v tuto chvíli oficiálně neuvádí. Vzhledem k cenám jinde nabízených exemplářů se však dá předpokládat, že za ně zaplatíte minimálně 250.000 eur (cca 6,4 milionu korun).
A pokud ne, vězte, že Alfa pracuje na zcela nové 8C. Půjde o superauto s motorem uprostřed, 2,9litrovým šestiválcem kombinovaným s elektromotorem u přední nápravy. Základem bude karbonový monokok, přičemž k dispozici bude nová Alfa 8C nejdříve v roce 2021.