Honda CBR600RR 2007: lehká, štíhlá a dravá (představení)
Konkurenční Yamahy R6R přišla na scénu začátkem tohoto roku a okamžitě svými tvary a technickými parametry přilákala velkou pozornost. Suzuki GSX-R600 dostala slušnou modifikací také letos na jaře a Kawasaki ZX-6R Ninja nové generace přijede v plné parádě příští rok, stejně jako šestikilo od Hondy.
Nový motocykl CBR600RR musel řádně zabrat, protože se svými 86 kW (117 k) nestačil na zmiňované soupeře, kteří s přehledem atakují výkon okolo 130 koní. Honda se ale do souboje vydala po své cestě. Supersport střední třídy je lehčí a výkonnější a chtěl by útočit na první místo v poměru výkon/hmotnost.
Pod kapotou bude menší, lehčí a kompaktnější řadový čtyřválec, který by měl mít lepší průběh výkonu ve středních otáčkách a samozřejmě bude v nejvyšších otáčkách silnější než současná verze. Modifikací prošel airbox, nasávací a výfukové ventily, vstřikování paliva a zážeh a vše bylo optimalizováno pro lepší reakci na plyn.
Celkový výkon 88 kW (120 k) bude dostupný v 13 500 ot/min a maximální točivý moment 66 Nm bude k dispozici v 11 000 ot/min. Vše je posíláno na zadní kolo před modifikovanou 6stupňovou převodovku a řetěz. Motocykl má ve výbavě litý rám FDC – Fine Die-Cast zaručující vysokou odolnost a stabilitu, plně nastavitelný podvozek a 17palcová litá kola.
Jak jsem se v úvodu zmiňoval, CéBRo prošlo velkou odtučňovací kúrou, při které se jí podařilo shodit celých 8 kg! Odlehčení se odehrálo na rámu, převodovce, na hořčíkových válcích motoru, výfukových svodech a spoustě dalších prvků. Ve výsledku bude motocykl obratnější a nechá se od řidiče lépe vodit do zatáček a vlásenek.
Tím výčet změn zdaleka nekončí, budeme ale struční. Přepracován byl i chladič motocyklu, aby se výkonnější agregát nepoškodil. CBR600RR strávil mnoho hodin v aerodynamickém tunelu, kde se ladil tvar a nastavení karosérie pro lepší obtékání vzduchu. Lehce se změnila i ergonomie a jezdecká pozice jezdce. Bikerovi by při řízení měl pomáhat nový elektronicky řízený tlumič řízení HESD, odvozený od většího sourozence, Hondy CBR1000RR Fireblade.
Pro zákazníky jsou nachystány čtyři barvy kapotáže: černá, červená/černá, stříbrná/černá, modrá/stříbrná. Co z kompletního výčtu chybí, je cena motocyklu, která zatím ještě nebyla stanovena.
Technické údaje | Honda CBR600RR |
Modelový rok | 2007 |
Celkové rozměry | 2 010 x 685 x 1 105 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 375 mm / 820 mm |
Motor, objem | 4dobý, řadový 4válec, 599 cm3 |
Vrtání x zdvih | 67,0 x 42,5 mm |
Kompresní poměr | 12,2:1 |
Počet ventilů / chlazení | 16 / kapalina |
Výkon | 88 kW (120 k) / 13 500 ot. |
Točivý moment | 66 Nm / 11 000 ot. |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Kola (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2x kotouč 310 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1x kotouč 220 mm, 1pístek |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 41 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž (rezerva) | 18 (3,5) l |
Suchá hmotnost | 155 kg |
Poměr (koně na tunu) | 774 |
Cena | zatím není stanovena |