Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CBR600RR 2007: lehká, štíhlá a dravá (představení)

honda novemodely predstavujeme
honda novemodely predstavujeme
honda novemodely predstavujeme
honda novemodely predstavujeme
21 Fotogalerie
Diskuze (16)
Nová generace ostré šestky od Hondy bude lehčí a bude silnější. Současná CBR600RR potřebovala změnu jako sůl, aby dokázala držet krok se svými nejbližšími konkurenty ve střední třídě supersportů.

Konkurenční Yamahy R6R přišla na scénu začátkem tohoto roku a okamžitě svými tvary a technickými parametry přilákala velkou pozornost. Suzuki GSX-R600 dostala slušnou modifikací také letos na jaře a Kawasaki ZX-6R Ninja nové generace přijede v plné parádě příští rok, stejně jako šestikilo od Hondy.

Nový motocykl CBR600RR musel řádně zabrat, protože se svými 86 kW (117 k) nestačil na zmiňované soupeře, kteří s přehledem atakují výkon okolo 130 koní. Honda se ale do souboje vydala po své cestě. Supersport střední třídy je lehčí a výkonnější a chtěl by útočit na první místo v poměru výkon/hmotnost.

Pod kapotou bude menší, lehčí a kompaktnější řadový čtyřválec, který by měl mít lepší průběh výkonu ve středních otáčkách a samozřejmě bude v nejvyšších otáčkách silnější než současná verze. Modifikací prošel airbox, nasávací a výfukové ventily, vstřikování paliva a zážeh a vše bylo optimalizováno pro lepší reakci na plyn.

Celkový výkon 88 kW (120 k) bude dostupný v 13 500 ot/min a maximální točivý moment 66 Nm bude k dispozici v 11 000 ot/min. Vše je posíláno na zadní kolo před modifikovanou 6stupňovou převodovku a řetěz. Motocykl má ve výbavě litý rám FDC – Fine Die-Cast zaručující vysokou odolnost a stabilitu, plně nastavitelný podvozek a 17palcová litá kola.

Jak jsem se v úvodu zmiňoval, CéBRo prošlo velkou odtučňovací kúrou, při které se jí podařilo shodit celých 8 kg! Odlehčení se odehrálo na rámu, převodovce, na hořčíkových válcích motoru, výfukových svodech a spoustě dalších prvků. Ve výsledku bude motocykl obratnější a nechá se od řidiče lépe vodit do zatáček a vlásenek.

Tím výčet změn zdaleka nekončí, budeme ale struční. Přepracován byl i chladič motocyklu, aby se výkonnější agregát nepoškodil. CBR600RR strávil mnoho hodin v aerodynamickém tunelu, kde se ladil tvar a nastavení karosérie pro lepší obtékání vzduchu. Lehce se změnila i ergonomie a jezdecká pozice jezdce. Bikerovi by při řízení měl pomáhat nový elektronicky řízený tlumič řízení HESD, odvozený od většího sourozence, Hondy CBR1000RR Fireblade.

Pro zákazníky jsou nachystány čtyři barvy kapotáže: černá, červená/černá, stříbrná/černá, modrá/stříbrná. Co z kompletního výčtu chybí, je cena motocyklu, která zatím ještě nebyla stanovena.

Technické údajeHonda CBR600RR
Modelový rok2007
Celkové rozměry2 010 x 685 x 1 105 mm
Rozvor / výška sedla1 375 mm / 820 mm
Motor, objem4dobý, řadový 4válec, 599 cm3
Vrtání x zdvih67,0 x 42,5 mm
Kompresní poměr12,2:1
Počet ventilů / chlazení16 / kapalina
Výkon88 kW (120 k) / 13 500 ot.
Točivý moment66 Nm / 11 000 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 180/55 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 310 mm, 4pístek, radiální
Brzdy vzadu1x kotouč 220 mm, 1pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 41 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž (rezerva)18 (3,5) l
Suchá hmotnost155 kg
Poměr (koně na tunu)774
Cenazatím není stanovena

Vstoupit do diskuze (16)