Honda Civic Tourer ve Frankfurtu: První dojmy
Již po odhalení konceptu Honda Civic Tourer dala japonská automobilka najevo, že sériové kombi se příliš nezmění. Je to pravda, produkční Civic Tourer si zachoval dynamické linky jako jeho předobraz.
Civic Tourer tak díky tomu bude nejsportovnějším kombíkem ve svém segmentu. Dynamické křivky ale nijak nepoznamenaly jeho praktičnost, ba naopak. Zavazadlový prostor Civicu Tourer nabízí objem 624 litrů (při zvednutých zadních sedadlech, do úrovně krytu zavazadlového prostoru), což je více než u Škody Octavia Combi, jejíž zavazadelník pojme 624 litrů bagáže. Po sklopení sedadel je možné do Civicu Tourer naložit až 1.668 litrů zavazadel (po strop).
Velikost kufru je ovlivněna tím, že palivová nádrž vozu je umístěna pod předními sedadly, i proto už výchozí hatchback má velký zavazadelník (477 litrů). Zavazadlový prostor praktičtějšího Civicu je dlouhý 97 centimetrů, mezi podběhy je široký 105 centimetrů, výška pod plato činí 49 centimetrů. Nakládací hrana leží 54 centimetrů nad vozovkou.
Karoserie Toureru působí sportovnějším dojmem než u výchozího hatchbacku, stále ale trochu působí jako UFO. Auto si ponechalo kliky zadních dveří ukryté v C-sloupku, designovou lahůdkou je boční prosklení opticky protažené až do zádě. Z konceptu byl zachován i výrazný prolis nad zadním blatníkem.
Koncové světlomety jsou opticky spojeny jako u hatchbacku, toto spojení však zde leží níže. Pohled vzad tak nic nenarušuje jako u sourozence.
Kabina je známá z hatchbacku. Středový panel je výrazně natočený k řidiči, spolujezdec tady má vedlejší slovo. Řadicí páka je poblíž volantu, což potěší milovníky sportovní jízdy.