Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Tourer ve Frankfurtu: První dojmy

David Bureš
Diskuze (74)
Sportovně laděné a zároveň velice praktické kombi, to zní jako velký hit. Bude jím nová Honda Civic Tourer?

Již po odhalení konceptu Honda Civic Tourer dala japonská automobilka najevo, že sériové kombi se příliš nezmění. Je to pravda, produkční Civic Tourer si zachoval dynamické linky jako jeho předobraz.

Civic Tourer tak díky tomu bude nejsportovnějším kombíkem ve svém segmentu. Dynamické křivky ale nijak nepoznamenaly jeho praktičnost, ba naopak. Zavazadlový prostor Civicu Tourer nabízí objem 624 litrů (při zvednutých zadních sedadlech, do úrovně krytu zavazadlového prostoru), což je více než u Škody Octavia Combi, jejíž zavazadelník pojme 624 litrů bagáže. Po sklopení sedadel je možné do Civicu Tourer naložit až 1.668 litrů zavazadel (po strop).

Velikost kufru je ovlivněna tím, že palivová nádrž vozu je umístěna pod předními sedadly, i proto už výchozí hatchback má velký zavazadelník (477 litrů). Zavazadlový prostor praktičtějšího Civicu je dlouhý 97 centimetrů, mezi podběhy je široký 105 centimetrů, výška pod plato činí 49 centimetrů. Nakládací hrana leží 54 centimetrů nad vozovkou.

Karoserie Toureru působí sportovnějším dojmem než u výchozího hatchbacku, stále ale trochu působí jako UFO. Auto si ponechalo kliky zadních dveří ukryté v C-sloupku, designovou lahůdkou je boční prosklení opticky protažené až do zádě. Z konceptu byl zachován i výrazný prolis nad zadním blatníkem.

Koncové světlomety jsou opticky spojeny jako u hatchbacku, toto spojení však zde leží níže. Pohled vzad tak nic nenarušuje jako u sourozence.

Kabina je známá z hatchbacku. Středový panel je výrazně natočený k řidiči, spolujezdec tady má vedlejší slovo. Řadicí páka je poblíž volantu, což potěší milovníky sportovní jízdy.

David Bureš
Diskuze (74)
13. 9. 2013 10:36
Subjektivní dojmy...(z fotek)
Narovinu, moc se mi to auto nelíbí, ale přemýšlím o něm.
Přemýšlím o novém autě na jaře a tohlě vypadá dost slibně.

Často jezdíme na víkendy se psem na kola apod.

Kufr: vzhledme ke psovi (velké plemeno) je pro mě masa železa spíše výhoda.

To, že můžu dát místo zadních sedaček kola, která nemusím skládata pořád mám celý kufr je unikum. Ano, můžu je nechat na kouli, nebo na střechu, ale spotřeba jde razantně nahoru a nechat to stát někde dýl, např. když jdeme na oběd je trochu riskantní....

Ergonomie je dobrá, i když se to na první pohled nezdá.

Kvalita interiéru je na hodně dobré úrovni. Např. Honda dlouhodobě pracuje na co nejmenším obsahu nebezpčených látek v plastech.

Motor a spolehlivost: za mě v pořádku.

Design: bez komentáře, nějaké prvky se mi clekem líbí, celkově však spíš ne, než jo.

Celkově vzato mi tohle auto pro mé potřeby vychází praktičtěji, než golf a zařazuju do užšího výběru.
Avatar - manitou
12. 9. 2013 13:10
Re: TŘÍDNÍ "KLENOT"
Kingu, po několik let jsem tě měl zaškutalkovaného sice jako hondapositive, fanatika se vším všudy, ale vždy s trochou nadhledu a rozhledu. ovšem takový strmý pád - opírat se hned do iq a hrozit psychotesty - na to tu byli vždy jiní experti. ten fjůčr kokpit je samozřejmě o změnách a orientaci v nich, ale proč se s tím musím prát ? proč si nemůžu jen tak kecnout na sicnu a vědět, kde se co přibližně nachází ? proč musí být jeden široký displej (spíše ale dvě menší zobrazovací místa) nad 3mi silně oddělenými tubusy, a pak ještě displej navigace a displej klimatizace ? tak to sečtu a sakumprdum mi to dává zhruba 7 zobrazovacích ploch ... ;-\ kde je čistota, přehlednost a elegance CRV, accordu ? Takže tu prosím tě neschopnost Hondy udělat zajímavý a zároveň plně funkční interiér nesváděj na moje iq a psychotesty. podle accordu a crv je vidět, že to honda umí, ale musí chtít.

To co píšeš u motorů a převodovek - klasická zahrávka do autu - prostě to honda nemá a nenabízí a tak místo podstatných věcí jako je motor a převodovky, což je asi pro pohon a tím pádem funkci automobilu důležité, vytahuješ serepetičky, které buď nabízejí i ostatní výrobci nebo nejsou zrovna nejvyhledávanějšími options.

Zkratka - civic je pro mne od dob přifouklé 7. generace jen tápání Hondy v daném segmentu. Zajímala by mne prodejní čísla po generacích, nemáš je náhodou ? ;-) :yes:
Avatar - Choochoo
12. 9. 2013 08:36
Re: Nesnesitelná lehkost kombi bytí ...
;-) :yes:
12. 9. 2013 07:43
Re: TŘÍDNÍ "KLENOT"
Hondy ale nenamrzají a nesněží na ně ;-)
Avatar - donPedro
11. 9. 2013 18:19
Re: Nesnesitelná lehkost kombi bytí ...
:-) >:D :yes: