Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda CR-V vs. Toyota RAV4 – Hybridní duel s velkým překvapením

David Bureš
Diskuze (394)
Toyota patří mezi velké propagátory hybridního pohonu. Ve srovnání hybridních SUV by se tak měla z vítězství radovat právě ona. Nebo ne?


Design, interiér


Hybridní pohon je v době stále přísnějších emisních norem a brojení nejen evropských úředníků proti naftě stále častěji propagovaným řešením. Prezentován je jako alternativa k turbodieselům, přičemž některé značky (konkrétně ty japonské) už dokonce začaly hybridy nahrazovat svá dieselová auta. A to je přesně příklad i Hondy CR-V a Toyoty RAV4, které v nynějších generacích nahradily turbodiesel za hybridní verzi. A tak jsme se je rozhodli srovnat.

Ve vzájemném srovnání dvou japonských SUV jsme se ptali hlavně na to, zda hybridy skutečně dokážou být tou správnou náhradou za auta s naftovým pohonem. Právě v SUV se nám vznětové motory stále zdají jako nejlepší volba, a tak Honda a Toyota měly v redakčním srovnání zkusit náš názor změnit. Povedlo se jim to?

Stotisícový rozdíl

Než se však vrhneme na srovnání samotných hybridních ústrojí, nejprve si prohlédněme ceníky obou aut. S ohledem na hybridní pohon jsou oba vozy samozřejmě logicky dražší, Hondě se ale podařilo CR-V Hybrid nacenit na úroveň podobně velkých SUV s naftovým motorem. Základní cena činí 769.900 korun, zatímco Toyotu RAV4 pořídíte minimálně za 864.900 korun.

Bezmála stotisícový rozdíl přitom nelze adekvátně vysvětlit o tolik bohatší výbavou Toyoty. Ano, RAV4 už v základu má kožený volant, kolenní airbag řidiče nebo dvouzónovou klimatizaci, adaptivní tempomat nebo diodové světlomety ale mají v základu obě SUV. Honda navíc kontruje standardně dodávanými vyhřívanými předními sedačkami.

Nevýhodou Hondy jsou každopádně pevně stanovené stupně výbavy, které neumožňují jejich doplnění o další prvky na přání. Když chcete něco navíc, musíte zkrátka sáhnout o stupeň výše. To RAV4 sice primárně také sází na pevně stanovené výbavové stupně, přece jen ale nabízí pár zvýhodněných paketů. Pro základní stupeň Active si tak můžete dokoupit navigaci (za 19.900 Kč) nebo paket Business Hybrid s předními mlhovkami, zadní parkovací kamerou a dojezdovým rezervním kolem za 20.000 korun.

Pořizovací nákladyHonda CR-VToyota RAV4
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.0 i-MMD Hybrid2.5 Hybrid
Stupeň výbavy/cena [Kč]Comfort/769.900Active/864.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy67
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč]S/SS/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]S/SS/S
Klimatizace automatickájednozónovádvouzónová
Kola17" litá17" litá
Metalíza [Kč]13.90015.000
Mlhová světla [Kč]-20.000*
Rádio5" displej, 8 repro7" displej, 6 repro
Rozpoznávání dopravních značek [Kč]SS
Navigace [Kč]-19.900
Světlometydiodovédiodové
Tempomatadaptivníadaptivní
Volant kožený [Kč]-S
Vyhřívání sedadel vpředu [Kč]S-
*v rámci paketu Business Hybrid
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]21.418/6.749 + 5.06523.000/6.429 + 4.591
Přední/zadní nárazník [Kč]14.622/12.4867.794/5.848
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3.193 + 2.4372.399 + 847
Mřížka v masce chladiče [Kč]8.6102.483
Přední/zadní tlumiče [Kč]8.435/8.4352.865/2.183
Hodinová sazba v servisu [Kč]8831.210
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]18.64340.441
Ceny včetně DPH

Oba hybridy přitom můžete pořídit i s pohonem všech kol. I v takovém případě se jako cenově výhodnější ukazuje Honda, za hybridní CR-V 4x4 dáte minimálně 899.900 korun, cena se už přitom vztahuje na druhý stupeň Elegance, přidávající navigaci nebo 18palcová kola. To RAV4 s pohonem obou náprav pořídíte už v základním stupni Active, a to za 914.900 korun. Příplatek za pohon všech kol tudíž činí přijatelných 50.000 korun.

Co se týče záruk, tak Honda láká na osmiletý věrnostní program (respektive do ujetí 150.000 km), který výchozí tříletou záruku prodlužuje o dalších pět let. Podmínkou je pravidelné servisování v autorizovaném servisu Honda, v případě potřeby pak dostanete po dobu osmi let zdarma materiál na opravu motoru, převodovky, hnací hřídele, řízení a elektronické řídicí jednotky.

Nic takového konkurenční Toyota nenabízí, délka výchozích záruk je ale jinak u obou vozů shodná, konkrétně na komponenty hybridního pohonu čítá pět let. Náhradní díly jsou cenově výhodnější u RAV4, zase jsou ale u ní drahé pravidelné servisní kontroly.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮHonda CR-VToyota RAV4
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky78
Servis77
Záruky87
Průměr7,507,00

Stylovka proti konzervativci

Dost ale bylo teoretického prohlížení ceníků a zaměřme se přímo na konkrétní testovaná auta. Dnešní soupeři jsou sice s délkou 4.600 mm a šířkou 1.855 mm na chlup stejně dlouzí a širocí, z hlediska designu to je ale jak jin a jang. Toyota, někdejší tvůrce ultrakonzervativních aut s nemastným, neslaným designem, sází pod vedením prezidenta Akia Toyody na výrazný styl, což přesně platí i pro aktuální RAV4.

Auto do vínku dostalo vyceněnou masku chladiče, která spolu s ostrými hranami znamená, že tahle „Ravka“ vypadá hodně nazlobeně, zkrátka žádný městský krasavec, ale pořádný drsňák. Každému tento design nesedne, Toyota ale konečně vyvolává emoce a co víc, v testované bílo-černé kombinaci jí to podle mého názoru neskutečně sluší. Tohle se vážně povedlo!

Naopak CR-V je přesně ten konzervativně laděný automobil, který bychom spíše asi očekávali od konkurenční Toyoty. Jestliže RAV4 se v rámci mezigenerační výměny výrazně proměnila, dnešní CR-V je víceméně evoluce předchůdce, včetně zachování účelně navržené siluety nebo vertikálně orientovaných koncových světel. A co víc, Honda není nijak zvlášť pohledná, z některých úhlů vůz vypadá neforemně. Zkrátka ničím zvláštní auto, jehož podobu snadno zapomenete. U rodinného dostavníku je to možná jedno, Toyota ale s RAV4 ukazuje, že to jde i zajímavějším způsobem.

HODNOCENÍ DESIGNUHonda CR-VToyota RAV4
Vnější vzhled79
Vnitřní vzhled78
Zpracování98
Ergonomie88
Konektivita77
Průměr7,608,00

Moderna proti klasice

Konzervativněji laděná je Honda také uvnitř, Toyota totiž sází na ryze moderní řešení s volně stojícím displejem multimediálního systému. Zajímavým doplňkem jsou pak masivní ovladače klimatizace s pogumovaným povrchem. Konkurent je v tomto případě více rodinně než stylově orientovaný, díky čemuž v Hondě máte loketní opěrku s obrovským odkládacím prostorem nebo větší kapsy ve dveřích. Zvětšit by ale každopádně zasloužily v obou autech.

Z hlediska přístrojového štítu je nicméně modernější Honda, která sází na digitální přístrojový štít se sedmipalcovým TFT displejem. Obrazovku (4,2“, nebo 7“) před řidičem najdeme také v Toyotě, v jejím případě je ale doplněná o konvenční ukazatele stavu paliva či využívané síly motoru. Otáčkoměr byste v obou autech hledali marně, obě pouze ukazují, zda právě rekuperují brzdnou energii, nebo nakolik využívají sílu pohonného ústrojí. Rekuperaci lze přitom v Hondě regulovat pomocí páček pod volantem, které tudíž neovládají převodovku, jak by se mohlo zdát.

Samotná koncepce interiéru Hondy připomíná minulou generaci CR-V, včetně vyvýšené pozice pro ovládání převodovky. To je u hybridu řešeno nekonvenčním způsobem, místo klasického voliče jsou tu jen tlačítka pro pohyb vpřed a vzad a zařazení neutrálu. Moc intuitivní to ale není, zvlášť když někde narychlo potřebujete manévrovat.

suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty  

Spíše nám ale v Hondě vadí zastaralý navigační systém. Grafika navigace je už hodně letitá, hlavně je ale zadávání cílové destinace trochu nepochopitelné (číslo popisné zadáváte dříve než ulici) a ani reakce systému nejsou rychlé. Toyota je na tom možná o chlup lépe, co se týče vizáže, navigace ale zase pokyny hlásí pozdě, a tak se vám občas stane, že odbočku zkrátka přejedete. Zvlášť když detail odbočky nepochopitelně překrývá část mapy. V tomto směru oba Japonci na evropskou konkurenci hodně ztrácejí.

Materiály a zpracování se nám zdají o chlup lepší v Hondě, byť v testované RAV4 (stupeň Selection) najdeme obložení palubní desky imitující kůži. A to jsme recenzovanou Hondu měli v jednom z nižších stupňů výbavy (Elegance).

Vzdušnější interiér se jeví v CR-V, v RAV4 ale oceníte skvělý výhled do stran díky tenkým A sloupkům. Ona je Honda vevnitř dokonce i prostornější, navzdory kratšímu rozvoru je na zadních sedadlech více místa pro kolena než v Toyotě. CR-V je ostatně dostupné i v sedmimístné variantě, avšak nikoliv v testovaném hybridním provedení. V otázce šířky v loktech jsou na tom obě SUV vzadu stejně, naopak s místem nad hlavou vede RAV4. Se 185 centimetry výšky si ale na nějaký nekomfort nestěžuji ani v CR-V, rezerva nad hlavou je tu více než dostatečná. V obou případech by ale mohl být zadní sedák ukotven výše.

Naopak v otázce zavazadlového prostoru jsou to jasné body pro Toyotu. Už udávaný objem 580 litrů je více než slušný, což se potvrzuje i po přeměření, na rozdíl od Hondy ho navíc nijak neovlivňuje hybridní ústrojí. Baterie se totiž v nové RAV4 vešly pod zadní sedačky, zatímco v CR-V jsou pod podlahou zavazadelníku. Proto je kufr v CR-V menší než v benzinových variantách, konkrétně jeho objem spadl z 561 na 497 litrů. RAV4 boduje šířkou mezi podběhy, pravdou ale je, že u zadních sedadel se zavazadelník dost zužuje, v tomto směru má konkurent pravidelnější tvary. Pod podlahou však Honda nabízí jen minimální prostor pro nářadí (hybrid ani neumožňuje rezervu), zatímco v případě Toyoty tu je ještě nějaké volné místo, třeba na příplatkové dojezdové rezervní kolo. Dvojité dno ale výšku kufru zvětší minimálně.

Srovnání zavazadelníkůHonda CR-VToyota RAV4
Objem (l)497/1692580/1690
Délka zavazadelníku (cm)9599
Šířka zavazadelníku mezi podběhy (cm)105115
Výška zavazadelníku po plato (cm)5147
Výška dolní hrany kufru (cm)6668

Při nutnosti sklopení sedadel je nicméně praktičtější Honda. Sklápějí se pomocí táhel přímo v zavazadelníku, zatímco v Toyotě musíte dosáhnout na tlačítka u jejich opěradel, navíc se při sklopení posune dolů i jejich sedák, což vytvoří naprosto rovnou ložnou plochu. Naopak v RAV4 zůstávají zadní sedadla mírně nakloněná. Víko se však v Hondě typicky „po Japonsku“ otevírá nízko, se 185 centimetry výšky už jsem do něj kolikrát narazil čelem, zatímco v Toyotě jsem v tomto směru neměl problém.

HODNOCENÍ INTERIÉRUHonda CR-VToyota RAV4
Prostornost98
Přední sedačky88
Zadní sedačky87
Kufr79
Variabilita77
Průměr7,807,80

Motor, jízdní vlastnosti


Trocha hybridní teorie

Tak, jako se oba dnešní soupeři liší svým vzhledem, odlišují se Honda CR-V a Toyota RAV4 také svým hybridním ústrojím. Zatímco Toyota je dlouholetým propagátorem hybridu (nabízela ho už minulá generace RAV4), pro Hondu je to vůbec poprvé, kdy v Evropě nabízí SUV s hybridním pohonem. V CR-V jím nahrazuje turbodiesel 1.6 i-DTEC, který zatím nadále zůstává v Civicu, zatímco Toyota se v nové RAV4 zbavila vznětového motoru 2.0 D-4D.

V případě Hondy hybridní ústrojí kombinuje zážehový atmosférický čtyřválec 2.0 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu se dvěma elektromotory, lithium-iontovou baterií a převodovkou s fixním převodem, která má podle Hondy zajistit hladší převod točivého momentu než u planetové převodovky konkurenční Toyoty.

Dynamické měřeníHonda CR-VToyota RAV4
Rozměr pneumatik235/60 R18225/60 R18
Pružnost (60-100 km/h)/(80-120 km/h) [s]4,3/5,64,3/5,4
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]46,8/86,4/125,647,9/88,0/127,6

V závislosti na daných podmínkách ústrojí se systémovým výkonem 135 kW kombinuje tři různé jízdní režimy. Buď akumulátor napájí hnací elektromotor, nebo zážehový agregát dodává energii do generátoru, který ji pošle do hnacího elektromotoru, případně blokovací mechanismus spojky vytvoří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly. O co nejefektivnější využití těchto možností se stará softwarový mozek i-MMD (inteligent Multi-Mode Drive).

Naopak RAV4 využívá osvědčenou kombinaci hybridních Toyot, už čtvrtou generaci hybridního ústrojí, která v případě RAV4 kombinuje nově vyvinutý atmosférický čtyřválec s přímým i nepřímým vstřikováním o objemu 2,5 litru, pracujícím v Atkinsonově cyklu, nový synchronní elektromotor a planetovou převodovku e-CVT.

V případě verze s pohonem všech kol ústrojí doplňuje druhý elektromotor pohánějící zadní kola, což je další rozdíl oproti Hondě. Ta se v případě čtyřkolky spoléhá na vícelamelovou spojku, jež spojuje hnací hřídel se zadním diferenciálem a je ovládána elektromotorem pohánějícím hydraulické čerpadlo. Druhý elektrický motor navíc zvýší kombinovaný výkon RAV4 Hybrid ze 160 na 163 kW.

A co praxe?

Popravdě řečeno nás obě auta překvapila. S ohledem na zkušenosti Toyoty ve světě hybridů jsme očekávali, že tuto výhodu RAV4 využije a v otázce pohonu CR-V porazí.

Jako kultivovanější a lépe naladěný systém hodnotíme ten v Hondě. Hlavně díky skvělému odhlučnění už při akceleraci tolik neuslyšíte ten vysavačový zvuk při zrychlení. To při přesednutí do RAV4 ihned zaregistrujete, že je motor hlučnější a při zrychlení jeho tón nepříjemnější.

Také přechod mezi prací elektrického a spalovacího agregátu nám přišel jemněji odladěný v Hondě. Toyota ani nepřetavila ve vítězství svoji výkonnostní výhodu, v měření dynamiky se totiž ukázaly oba vozy prakticky stejně rychlé, byť systémový výkon Hondy činí 135 kW a Toyoty 160 kW. RAV4 je v tomto směru trochu zklamáním, na papíře už vcelku slušný výkon neumí využít v praxi – zkrátka nepůsobí tak rychle, jak byste od ní očekávali. Výkonnostní rezerva je spíše tak akorát než něco světoborného.

suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty  

V otázce spotřeby jsou pak na tom oba soupeři podobně, byť podle našeho měření je o chlup úspornější Honda. Ideálním prostředím pro hybridy je prázdné město, v takových podmínkách jezdí obě testovaná SUV za nějakých šest až sedm litrů, u Toyoty pak vždy s nějakou tou desetinkou navrch. Naopak na dálnici se výhoda hybridů smazává, nejezdí už tolik na elektřinu, ale stále vezou s sebou těžké baterie, a tak i v rámci povolených rychlostních limitů se spotřeba v tomto případě pohybuje okolo 9,5 litrů. Dálničními křižníky tedy tyto vozy rozhodně nejsou. Na okresních silnicích pak hodně závisí na zvoleném tempu, obě SUV se na nich dokážou dostat pod sedmilitrovou hranici, ale také překonat desetilitrovou. Zkrátka se opět ukázalo, že hybridy sice úsporné jsou, ale jen v omezeném okruhu jízdních režimů.

HODNOCENÍ MOTORUHonda CR-VToyota RAV4
Zrychlení78
Pružnost77
Spotřeba udávaná79
Spotřeba v testu87
Odhlučnění motoru97
Průměr7,607,60

Za volantem

Ve svižnějším tempu se více líbí Toyotě, s mottem nevyrábět nudná auta totiž souvisí i zajímavé jízdní vlastnosti. Zajišťuje je modulární platforma TNGA navržená tak, aby poskytla nižší těžiště a tuhou karoserii. Konkrétně v RAV4 tu je též prakticky ideální rozložení hmotnosti v poměru 51:49 mezi nápravy.

Výsledkem toho všeho je, že se RAV4 nezalekne ani zatáčkovitých tratí. Její karoserie se tolik nenaklání a řidiči poskytne více než dostatečnou jistotu. Daní za to však je tužší naladění podvozku, zvlášť ve srovnání s CR-V.

To je sice v porovnání s Toyotou o něco houpavější, stále ale zajišťuje dostatek jistoty. Navíc podvozek CR-V funguje skvěle. Od 18palcových kol se neozývají hlučné rány, Honda jednotlivé nástrahy českých silnic skvěle filtruje. S ohledem na celkový charakter rodinného SUV nám takové nastavení přijde jako rozhodně lepší.

Ona Honda je obecně lepší i co se týče odhlučnění. O hlučnějším spalovacím agregátu Toyoty už řeč byla, na dálnici je v RAV4 také více slyšet šum větru kolem karoserie, stejně tak dá podvozek ranami více najevo výtluky a další nerovnosti.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍHonda CR-VToyota RAV4
Ovladatelnost89
Komfort odpružení98
Odhlučnění podvozku97
Řízení88
Převodovka98
Brzdy88
Průměr8,508,00

Závěr


Závěr

Hybridní pohon je obecně považován za alternativu k naftovým motorům, srovnání hybridních SUV Honda CR-V a Toyota RAV4 ale ukazuje, že to není vůbec pravda. Způsob využití obou pohonů je totiž diametrálně odlišný, zatímco vznětový motor je ideální pro dlouhé trasy a jízdu po dálnici, kde umí uspořit cenné litry, hybrid zase nejvíce ušetří ve městě, kde dokáže mile překvapit nízkou spotřebou. Naopak na dálnici se jeho výhody minimalizují a spotřeba roste vzhůru.

Při nákupu hybridu je to nutné vzít v potaz a počítat s tím, že jeho nejideálnějším využitím je pohyb po městě. To je klíčový úkol i pro testovaná SUV Honda CR-V a Toyota RAV4, sloužící mnohdy jako rodinné dostavníky. Při jízdě na dovolenou se jejich výhoda ztrácí.

Pokud bychom měli obě auta hodnotit čistě podle pohonného ústrojí, jasným vítězem by byla poněkud překvapivě Honda. Toyota je sice největší světový propagátor hybridního pohonu, japonskému konkurentovi se ale pohonné ústrojí podařilo vyladit lépe. Spalovací motor CR-V je lépe odhlučněn, „vysavačové“ vytí není tolik slyšet jako v RAV4 a i ta spotřeba je ve výsledku o chlup nižší, o což jde v „ekologickém“ modelu především.

suv honda toyota srovnavacitesty suv honda toyota srovnavacitesty  

Naopak v otázce vzhledu je to vítězství pro Toyotu. RAV4 v nové generaci už není to nudné konzervativní SUV, místo toho přišlo hodně odvážně tvarované auto, které možná některé fanoušky poztrácí, vzbuzuje ale emoce, čehož si na autech vždycky ceníme. CR-V vedle ní rázem vypadá otyle a neforemně.

Silné stránky Hondy CR-V ale nakonec převážily. Vedle lépe naladěného hybridního ústrojí bodovala pohodlným podvozkem, prostornější kabinou nebo příznivější cenou. V našem hybridním souboji se tak z vítězství radovala právě ona.

SHRNUTÍ HODNOCENÍHonda CR-VToyota RAV4
POŘIZOVACÍ NÁKLADY7,507,00
DESIGN7,608,00
INTERIÉR7,807,80
MOTOR7,607,60
JÍZDNÍ VLASTNOSTI8,507,83
CELKOVÝ PRŮMĚR7,807,65

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (135 kW) 2wd

Nejlevnější verze modelu669.900 Kč (1.5 VTEC Turbo/127 kW 2wd Comfort)
Základ s testovaným motorem769.900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid/135 kW 2wd Comfort)
Testovaný vůz bez příplatků849.900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid/135 kW 2wd Elegance)
Testovaný vůz s výbavou849.900 Kč (2.0 i-MMD Hybrid/135 kW 2wd Elegance)

Plusy

  • Tiché pohonné ústrojí
  • Komfortní naladění podvozku
  • Slušné jízdní vlastnosti
  • Prostorný interiér

Minusy

  • Zastaralý multimediální systém
  • Nízko otevírané víko kufru
  • Těžkopádný design

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (163 kW)

Nejlevnější verze modelu719.900 Kč (2.0 Valvematic/127 kW 4x2 Active)
Základ s testovaným motorem864.900 Kč (2.5 Hybrid/160 kW 4x2 Active)
Testovaný vůz bez příplatků999.900 Kč (2.5 Hybrid/160 kW 4x2 Selection)
Testovaný vůz s výbavou1.055.300 Kč (2.5 Hybrid/160 kW 4x2 Selection)

Plusy

  • Výrazný design
  • Hybridní pohon neovlivňuje zavazadelník
  • Prostorný kufr
  • Slušné jízdní vlastnosti

Minusy

  • Hlučné pohonné ústrojí
  • Hluk od podvozku

Foto: Ondřej Lilling

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (394)

Doporučujeme

Model Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (135 kW) 2wd Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x2
Cena základní sestavy 849 900 Kč 999 900 Kč
Cena testované sestavy 949 900 Kč 1 055 300 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1993 2487
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 107 / 6200 130 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 4000 221 / 3600 - 5200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 5.4 / 5.3 4.4 / 4.7 / 4.5
Emise CO2: 120 102
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 497 / 1692 580 / 1690
Objem nádrže (l): 57 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 555 1590 / 545
Rozměr pneu: 235/60 R18 225/50 R18
Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (135 kW) 2wd
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x2
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4600 4600
b) šířka (mm): 1855 1855
c) výška (mm): 1679 1683
d) rozvor (mm): 2663 2690
e) rozchod vpředu (mm): 1601 1610
f) rozchod vzadu (mm): 1617 1640
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1030 830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 920 630 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960 980
k) šířka vpředu (mm): 1540 1510
l) šířka vzadu (mm): 1500 1500
délka sedáku vpředu (mm): 440 440
délka sedáku vzadu (mm): 450 440
výška opěradla vpředu (mm): 640 640
výška opěradla vzadu (mm): 650 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - Dylan McKay
26. 2. 2021 08:40
Pohled zpátky
Redakce, tohle je článek, který vám nějak nemůžu odpustit. Vyzkoušel jsem obě auta. Vůbec se nedivím, že je Honda takovým propadákem!
10. 3. 2019 12:18
Re: To by mě zajímalo, jak s těmi auty při testu jezdíte
To jak pusobi auto je jedna vec. To je dost subjektivni.

Ale v tomhle "testu" by bylo lepsi nepsat nic, nez z prstu vycucana cisla.

Ja jsem tim CR-V jel a jizdu po okresce za deset si fakt predstavit nedokazu.
Kdyby radsi doslo k tabulkovemu porovnani normovanych (ktere jsou uz dnes podle WLTP pomerne vypovidajici) spotreb.
To by bylo mnohem objektivnejsi a prinosnejsi.

Takze na zaver bych k "testu" napsal, ze se jednalo opet spise o jizdni dojmy.

PS Na prichod i-MMD, potazmo hybridni CR-V, Hondy jsem se dost tesil, o to vic mi vadi, kdyz se o ni pisou nesmysly.
9. 3. 2019 23:28
Re: Hodnocení
Jinak je zajímavé, že nehodnotíte cenu konkrétního auta, ale cenu základní, ale samotné auto pak hodnotíte na základě konkrétního vozu - tedy i jeho výbavy apod. Mě osobně třeba přijde divné, že sice Fabii koupíte jako holobyt za cenu od a konkurenční vůz s plnou výbavou vyjde o něco víc, tak je pro Vás vítěz Fabia, ale že do testu dostanete auto o 100 tis dražší než konkurence s výbavou, která se v hodnocení projevuje, to už Vám divné nepřijde...
9. 3. 2019 23:25
Re: Hodnocení
Já teda vidím v testu prostornost Honda za 9 a Toyota za 8, přitom v testu nejsou žádná relevantní čísla krom těch z kufru a jediné konstatování, že vzadu má Honda o trochu víc místa před koleny a Toyota nad hlavou, tak bych to viděl jen na plichtu. Takže ten bod navíc Hondě je asi jen za sympatie, nebo nevím.
No, Toyota třeba neuvedla, ale redaktorská činnost by měla být trochu víc než jen kopírovat tabulky a ty popisovat. Ona se ta práce moc dělat nedá, když se nad tím vůbec nepřemýšlí a nepřijde Vám divné, že by Toyota měla objem po sklopení sedaček na úrovni kompaktu a výrazně méně než podobně velké CR-V...
8. 3. 2019 13:30
Re: To by mě zajímalo, jak s těmi auty při testu jezdíte
Včera jsem také ověřil spotřebu v RAV4 (předokolka, hybrid), po městě a po průtahu, najel jsem cca 30 km, průměrná spotřeba 6,7 litru a jel jsem normálně. Tj. spokojenost.