Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz EV: Nové podrobnosti o elektromobilu

David Bureš
Diskuze (0)
Elektrický Jazz se začne v Japonsku a USA prodávat v průběhu roku 2012.

Automobilka Honda na frankfurtském autosalonu vystavuje elektrickou verzi modelu Jazz (na některých trzích prodávaný pod označením Fit). S blížící se sériovou výrobou Honda znovu upozorňuje na to, že Jazz EV existuje. Automobil byl poprvé k vidění loni, na autoshow v Los Angeles.

Elektromobil se začne v Japonsku a USA prodávat v průběhu roku 2012. Honda i nadále tvrdí, že sériová verze se od představeného konceptu bude lišit. I sériový vůz ale bude navržen tak, aby splňoval každodenní jízdní nároky průměrného řidiče dojíždějícího do práce. To vše bude zabaleno do pětimístné karoserie vycházející z aktuálního Jazze.

Elektromotor pochází z FCX Clarity, v sériovém provedení elektrického Jazzu však nebude napájen palivovými články, nýbrž lithium-iontovými bateriemi. Dojezd se má pohybovat okolo 161 km v americkém městském cyklu LA4 pro elektromobily. Jazz EV pojede maximální rychlostí 145 km/h.

Dobíjení auta trvá pomocí 120voltové zásuvky (standard v USA) méně než 12 hodin, při napětí 240 voltů trvá dobíjení polovinu této doby.

Systém tří jízdních režimů (Econ, Normal a Soort) byl převzat z hybridního kupé CR-Z. Zatímco Econ prodlužuje akční rádius, Sport zlepšuje zrychlení vozu. Honda o volbě Sport tvrdí, že nabízí podobnou dynamiku jako automobil s dvoulitrovým benzinovým motorem.

Vozidlo je vybaveno také několika interaktivními systémy, které řidiči pomáhají k tomu, aby na jedno nabití ujel co nejdelší vzdálenost.

Jeden displej mu například říká, kdy má vypnout klimatizaci a další energeticky náročné systémy.

Majitel také bude se svým vozem neustále tak říkajíc v kontaktu pomocí smartphonu, přenosného počítače nebo dálkového ovládání. I když řidič v autě nesedí, může sledovat stav baterií, zahájit jejich nabíjení či znovu aktivovat klimatizaci. Mobilní aplikace pak poskytují například nepřetržitou firemní asistenci.

Koncept automobilu je vybaven navigačním systémem, který zobrazuje nejbližší veřejnou dobíjecí stanici. Její prototyp Honda na IAA rovněž vystavuje. Před displej stačí umístit patřičnou kartu, připojit konektor a celá akce může začít. Podle Hondy je toto řešení intuitivní a snadno se používá.

Od letošního roku se na českém trhu prodává Jazz Hybrid. Ten je po vzoru modelů Insight a CR-Z vybaven zážehovým motorem 1,3 i-VTEC, bezestupňovou převodovkou a mezi ně vloženým elektromotorem.

David Bureš
Diskuze (0)